Site icon מקומון רמת גן

אות הוקרה למאבטח שהציל קשישים בשריפה ב"משען" בחנוכה

אסון גדול נמנע בדיור המוגן "משען נווה אפעל" בחנוכה האחרון. חנוכייה שדלקה בדירתה של אישה על כיסא גלגלים, החלה לגרום להתלקחות. סייר צוות 3, ירון ולרי ספיבק, הגיע למקום במהרה, השתלט על האש והציל חיים. לפני שנה בדיוק הציל חיים באותו דיור מוגן, כאשר חילץ אישה מדירה שהחלה להתלקח בשל כיריים חשמליים. השבוע קיבל אות הוקרה על המעשה ועל אומץ הלב שגילה.

נס חנוכה בדיור המוגן: במהלך חג חנוכה, לאחר חצות הלילה (בין יום שלישי לרביעי), הופעלה התרעה של גלאי עשן מאחת הדירות של הדיור המוגן משען נווה אפעל ברמת גן. את הקריאה מהמוקד קיבל ירון ולרי ספיבק, תושב פתח תקווה, סייר וראש צוות במקום מטעם צוות 3. מדובר בבניין עם עשרות דירות בהן מתגוררים בני הגיל השלישי.

נס גדול היה שם. אילוסטרציה. צילום: מרקוס אורליוס

"ספיבק ניגש מאוד מהר לבניין רב הקומות, הגיע אל דירתה של האישה וכשפתח את הדלת, ראה את האישה, בשנות ה-80 לחייה ומרותקת לכיסא גלגלים, צועקת 'אש, אש'. הוא פינה אותה מהר מאוד והשתלט על האירוע", סיפר מיכאל עבו, מנהל פרויקטים בצוות 3 תל אביב.

אמנם נגרם נזק לרכוש, אך הודות לפעולתו המהירה של ספיבק, הוא הצליח להציל חיים ומסתבר שזו לא הפעם הראשונה עבורו. לפני כשנה, בנובמבר 2019, נגרמה דליקה כתוצאה מכיריים חשמליים שדלקו בדיור המוגן. גם אז, ספיבק לא חשב פעמיים, נכנס אל הדירה אפופת העשן, חילץ את הדיירת, שתפסה מחסה בחדר המקלחת והוציא אותה מיד מן הדירה והשתלט על האירוע.

ירון ולרי ספיבק. צילום: באדיבות צוות 3

שיתוף הפעולה המקצועי בין שמוליק רזון, מנכ"ל השמירה בצוות 3, יחד עם הקב"ט הראשי של "משען" שמעון איבגי והיועץ הביטחוני אבי אטיאס, תרמו רבות להעלאת תחושת הביטחון והמוגנות של הדיירים, בני הגיל השלישי, המתגוררים במקבצי הדיור המוגן.

מיכאל עבו העניק השבוע אות הוקרה לספיבק ואמר: "ספיבק הוא ראש צוות איכותי ועבורו הצלת חיים היא חלק מהעבודה. הדרכות והכשרת הסיירים והמאבטחים המקצוענים של צוות 3 מוכיחה שיש על מי לסמוך ברגע האמת. ישר כוח".

Exit mobile version