Site icon מקומון רמת גן

אורח החיים בעת חופשת הלידה

הכמיהה לילד ולרגע הלידה מלווה נשים רבות מגיל צעיר. יש כאלו שמתכננות מראש לפרטי פרטים את מהלך ההיריון, בחירת הציוד והשם של היילוד. הלידה היא אחד הרגעים המאושרים ביותר בחייה של כל אישה שלאחר תשעה חודשים אוחזת ברך הנולד שיסב לה ולכל המשפחה המון נחת. מרגע הלידה החופשה נמשכת שלושה וחצי חודשים, יש מקרים רבים שבהם האישה מאריכה את חופשת הלידה לכמה חודשים נוספים, או לחלופין היא חוזרת למקום העבודה שלה מוקדם יותר  ובמקומה הגבר לוקח חודש של חופשת לידה ממקום העבודה שלו ונהנה מהקרבה לילד ומהטיפול האינטנסיבי בו.

הימים הראשונים לאחר הלידה אינם כה קלים כיוון שהאישה עדיין כאובה ממהלך הלידה, לעיתים קשה לה ללכת ולתפקד, היא מתרגלת לאט לאט להליך ההנקה וגם הילד צריך להסתגל לעולם שמחוץ לרחם. התקופה הראשונה אינה קלה והיא כוללת לילות ללא שינ,ה או עם מעט שעות שינה ולכן האישה משתדלת להשלים את שעות השינה החסרות לה במהלך היום כשהתינוק ישן. ברוטינה הרגילה של החלפת חיתולים והענקת מזון היא עסוקה לאורך שעות היום עד שלאט לאט נוצר סדר יום שהוא די קבוע ועם הזמן התינוק ישן פרקי זמן ארוכים יותר בלילה, דבר שמאפשר לבני הבית לישון כמה שעות רצופות.

מה עושים בחופשת הלידה

נשים רבות מדמיינות שבמהלך חופשת הלידה הן תוכלנה לנוח, לטייל עם התינוק ולבלות בקניון וזה אכן קורה. כל אישה מחליטה על אורח החיים שנוח לה, שעות שהייה בבית ברוגע, הליכה לטיול בקניון כדי לקנות מוצרים לתינוק כמו צעצועים, בגדים וחיתולים. טיול בשמש ומפגש עם חברות שגם הן בחופשת לידה הוא תענוג אמיתי כיוון שכל אחת מעניקה לשנייה עצות, רעיונות ובעיקר כוח לימים וללילות הקשים.

כאשר יש לאישה ילד או ילדים נוספים בגילאי הגן או בית הספר, העומס יום יומי של מטלות הבית הוא לא פשוט וכל אישה מנתבת את הזמן כדי שתוכל לטפל בתינוק, בענייני הבית וגם לנוח לאחר הלידה שמשפיעה על הגוף.

חופשת לידה לגבר

אחד החידושים המעניינים בשנים האחרונות הוא האופציה של הגברים לצאת גם הם להפסקה בת חודש ימים ממקום העבודה ולקבל אישור לבצע חלק מחופשת הלידה במקום האישה. אופציה זו אשר מנוצלת על ידי חלק מהגברים מאפשרת חלוקה בנטל שאינו קל בחיי היום יום כשיש תינוק בבית. הגבר נהנה מתקופת מאתגרת בה הוא לא נמצא כרגיל בעבודה, אלא מבצע אין ספור פעולות הקשורות בטיפול בילד, בעבודות הבית ועם הילדים הגדולים יותר.

פתיחת אפשרות זו מאפשרת לאימא לחזור למקום העבודה שלה, או לקדם את ענייניה אם היא עצמאית וכך היא יכולה להקדיש זמן רב יותר לרובד זה בחייה, בלי שזה יפגע בגידול הילדים.

Exit mobile version