Site icon מקומון רמת גן

אוכל ותזונה בריאה בתקופת הקורונה – איך לצרוך מזון בצורה בריאה?

מספר טיפים לצריכה ובישול בריא של מוצרי המזון בתקופת הקורונה

התפרצות הגל השני של הקורונה הביא עמו סגר נוסף, וכפי שכבר למדנו מהסגר הראשון – בילוי מרובה בבית פירושו גם אכילה מרובה יותר בבית.  יחד עם זאת, עדיין יש דרך לשמור על הבריאות והאיזון גם בתקופה של הסתגרות בבית – במאמר שלפניכם ניתן לכם מספר טיפים לבחירה והתנהלות נכונה עם מוצרי המזון שלכם במהלך תקופת הסגר:

שמרו על בטיחות מוצרי המזון לפי ההוראות על האריזות

שמירה על בטיחות מוצרי המזון היא כלל מפתח לתזונה בריאה, שכן אוכל בטוח הוא אוכל בריא.

הקפידו לשמור על ההנחיות אשר מופיעות ע"ג אריזות המוצרים – זכרו כי מאחורי כל אריזת מוצר עומדת שרשרת ארוכה של תכנון מקדים ועבודה של מכונות אריזה שנועדו לייצר את המוצרים באיכות הכי טובה, ולהעביר את ההנחיות על שמירת המוצרים בצורה הכי טובה.

מעבר לכך, הקפידו על תנאי ההיגיינה הסטנדרטיים – שמירה על ניקיון הידיים, הכלים ושטח העבודה, ושמירה על המזון בטמפרטורות נכונות בהתאם למידע ע"ג האריזות.

קנו רק מוצרי מזון שאתם באמת צריכים

ההודעה על הסגר ובשילוב תקופת החגים שבפתח גרמה לעלייה חדה בצריכת יתר אצל אזרחים רבים ולהשלכות שליליות כגון עליית מחירים וצריכת יתר של מוצרי מזון שאין בהם צורך.

לכן, מומלץ מאוד להיות מחושבים מראש – לפני ביצוע הקנייה נסו קודם להעריך מראש מה כבר יש לכם בבית, ותכננו את הצריכה שלכם בהתאם.

אם בכל זאת אתם מתכננים לעשות קנייה גדולה של מצרכים מסוימים, קחו בחשבון שלמוצרים מסוימים קיימים חיי מדף קצרים יותר על מנת להימנע מזריקה מיותרת של מזון אחר כך.

צילום: Pixabay

תיעדוף נכון של מוצרים

היו אסטרטגיים לגבי השימוש במוצרי המזון שלכם – תעדפו שימוש במוצרי מזון טריים ובעלי חיי מדף קצרים יותר כגון ירקות, פירות, מוצרי חלב וכד'.

במידה ולא תרצו או שלא יהיה לכם צורך להשתמש במוצרים האלו קודם, תוכלו לאחסן אותם בהקפאה עד השימוש כדי למנוע התקלקלות שלהם.

הגבילו את צריכת המלח

בעקבות התקופה הקרובה, ייתכן ולא תהיה זמינות רבה למוצרי מזון טריים ותצטרכו להסתמך על יותר מזון משומר, קפוא או מעובד.
מאחר והמוצרים הללו מכילים כמויות גבוהות של מלח ונתרן, ההמלצה של ארגוני הבריאות היא לצרוך עד 5 גרם מלח ביום – כדי לעמוד במטרה הזאת, תנו עדיפות למזון עם תוספת מלח מופחתת או מזון ללא תוספת מלח כלל. טיפ נוסף הוא שטיפה מקדימה של מוצרי מזון כגון ירקות ושעועית – כאשר פעולה זו מסייעת להסיר עודפי נתרן.

בנוסף, השתדלו להימנע מצריכת מזונות כבושים, שכן הם מכילים כמויות גבוהות של נתרן.

Exit mobile version