Site icon מקומון רמת גן

"אוטיסט זה לא קללה!" 

לאחרונה שוטף את הרשת קמפיין חדש להעלאת מודעות לאוטיזם, תחת הכותרת "אוטיסט זה לא קללה!". כיתוב המשפט מתנוסס בין היתר על גבי צמידים, אותם ניתן לענוד על היד ובכך להצטרף למהלך החשוב. מי שהיתה שותפה להעלאת הקמפיין היא תושבת העיר ספיר פרדו ביטון.

ראשיתו של הקמפיין, עת הגיעה תושבת העיר, פרדו ביטון, אל לשכת ראש העיר במסגרת מפגשי הדלת הפתוחה. ספיר התארחה בלשכה יחד עם בנה ארי לוי בן החמש, המאובחן על הרצף האוטיסטי. במהלך המפגש הציגה האם את פעילות העמותה בה היא פעילה, העונה לשם "עמותת חברים לרצף" ואת הקמפיין "אוטיסט זה לא קללה", שיזמה היא והעמותה יחד עם אבירם פישר, לו אח על רצף האוטיסטי.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, התרשם מפעילות העמותה, שחרטה על דגלה כמטרה עליונה לפעול למען העלאת המודעות לאוטיזם ולשילובם של ילדים על הרצף בחברה. פעילויות העמותה מתקיימות בהתנדבות מלאה בכל רחבי הארץ, בין היתר באמצעות שיתופי פעולה שנרקמו בין העמותה לבין דור העתיד בכפרי הנוער. במסגרת הפעילות, חונכים צעירים מכפרי הנוער פעילים בפרויקט חונכות שבועי, לומדים להכיר את הילדים, לעודד תקשורת, להעניק להם חוויות, יצירה משותפת, משחק הדדי או סתם אוזן קשבת. הקשר שנוצר בין החונכים ובין הילדים במסגרת הפרויקט פותח את ערוץ ההסברה והחיוך שנפרש על פניהם של הילדים מעיד כי כאן טמון המפתח לשילוב ולהכלה.

כרמל שאמה, משה רווח ומייסדת העמותה ספיר פרדו ביטון. צילום: באדיבות עיריית רמת-גן

ראש העיר ציין כי העירייה תפעל לקידום הקמפיין "אוטיסט זה לא קללה!", לצד פרויקט חונכות בשיתוף אגף קשרי קהילה. לדבריו: "ילדים על הרצף האוטיסטי ובכלל ילדים עם צרכים מיוחדים, זקוקים לאהבה, סבלנות, רגישות, הכלה וכמובן אמונה בהם וביכולותיהם לטפס ולהגיע להישגים, בדיוק כמו כל הילדים". עוד הוא הוסיף: "אין לי ספק שהורים לילדים מיוחדים מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים. הנהלת העיר החדשה רואה את עצמה שותפה לכל אותם האתגרים ותפעל ככל שניתן על מנת לעטוף את ההורים ולאפשר לילדים היקרים לחיות בחברה מכילה ומקבלת כשווים בין שווים".

ספיר פרדו ביטון, מייסדת עמותת "חברים לרצף": "שמחתי לגלות שמי שקיבל להנהיג את העיר רמת-גן, רואה כמטרה עליונה את קידום העלאת המודעות לאוטיזם ומתן זכויות שוויוניות לילדים המיוחדים. יצאתי מהפגישה נרגשת וגאה, מההכלה והחיבוק הענקי שזכיתי לקבל כאמא לארי המיוחד. רמת-גן בהחלט מחבקת את המשפחות המיוחדות וילדיהן ואין לי ספק שזוהי תחילתה של דרך מופלאה ועוד נזכה להגדיל ולעשות טוב גם יחד".

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "'המשפט 'אוטיסט זה לא קללה!"', הוא לא רק לוגו, אלא אמירה ברורה שהנהלת העיר בראשותי מאמינה בה ופועלת לקידומה. ביחד נפעל לשילובם של ילדים מיוחדים בקהילה, ונהפוך את קבלת האחר מרעיון – למציאות".

Exit mobile version