Site icon מקומון רמת גן

אגרנות כפייתית – כאשר מצוקות הנפש מקבלות ביטוי

תמונה: pexels

על פי המחקרים הפסיכולוגיים, דפוסי ההתנהגות המביאים לאגרנות כפייתית מופיעים כבר בילדות. ילדים יכולים לגלות דפוסי התנהגות רכושניים ואלו עשויים להחמיר עם השנים ולהפוך לבעיה של ממש. לא כל מקרה של אגרנות כפייתית מתבטא באותה רמת קיצוניות, אך מקרים מסוימים עשויים להיות בלתי נסבלים ואף מסוכנים – מסוכנים לאגרן, לבני משפחתו ולכל הסביבה הסובלת מדפוס התנהגות זו.

אירועים שונים במהלך החיים עשויים לגרום להקצנת הבעיה. מתחים וחרדות אף פעם לא עושים טוב לנפשו ובריאותו של האדם, ובמקרים רבים אלו יכולים להיות גורמים המחמירים את תופעת האגרנות הכפייתית. לדוגמה השנתיים האחרונות אשר עברו עלינו בסימן הקורונה שמו אנשים תחת לחצים כבדים ועל פי הנתונים העולים מהשטח ישנה עליה בביקוש לפינוי אגרנות כפייתית בתקופה האחרונה.

מה זה פינוי אגרנות כפייתית?

אם ישנו אגרן כפייתי במשפחתכם או בסביבת המגורים, דפוס ההתנהגות של האגרן הכפייתי בוודאי מוכר לכם – איסוף כפייתי של חפצים בצורה עקבית ולאורך זמן. אתם גם בוודאי ראיתם מה טיבם של אותם החפצים, אשפה לשמה. ואם אתם גרים בסמוך אתם בוודאי מריחים זאת וסובלים מהמפגע התברואתי. גם כניסה לביתו של אגרן כפייתי היא בלתי אפשרית; לא רק בגלל הגועל אלא בגלל עומס החפצים הסותם את כל החללים.

בוודאי ברור לכם שעל מנת להתמודד עם הבעיה ולהעניק לאגרן את הטיפול הדרוש, חייבים להיפטר מכל החפצים. בהתחשב בממדי הבעיה וחומרתה אתם מבינים שאינכם מסוגלים לעשות זאת בעצמכם. בדיוק מסיבה זו ישנן חברות המתעסקות בפינוי אגרנות כפייתית. חברות אלו מביאות איתן צוות מקצועי, ניסיון ואת כל הציוד הדרוש על מנת לבצע את עבודת הפינוי המורכבת.

חברות העוסקות בפינוי אגרנות כפייתית מעניקות לכם פתרון לכל ההיבטים הקשורים להליך הפינוי וכל הצרכים של הפינוי:

פינוי מהיר של הדירה

אחד היתרונות המרכזיים של פינוי אגרנות כפייתית באמצעות חברה מקצועית הוא היכולת לבצע את העבודה בצורה מרוכזת ומהירה. עניין המהירות הוא ממש לא פרט שולי, יש לו חשיבות גדולה בכל ההיבט של ההתמודדות עם האגרן הכפייתי.

למרות שהכוונות שלכם הן לסייע לאגרן הכפייתי ולשקם את חייו, מנקודת מבטו הוא מתקשה להיפרד מהחפצים והדבר גורם לו לחרדות ואף תגובות אלימות. זוהי הסיבה מדוע במקביל לפינוי הדירה יש להעניק לאגרן גם טיפול נפשי. רצוי שהאגרן לא יהיה נוכח במקום בעת הפינוי וזוהי הסיבה מדוע יש לבצע פינוי מהיר ולא לגרור זאת על פני שבועות. רק חברה מקצועית יכולה להעמיד צוות מלא העובד במלוא המרץ על הפיכת הדירה למקום הראוי למגורים בזמן הקצר ביותר.

מתוך הנחה שהאגרן נמצא בהליך טיפולי, חשוב לאפשר לו לחזור לדירה מפונה ונקייה. לכן פינוי ארוך וממושך הוא אינו המצב האידאלי, רצוי לעשות זאת במהירות.

 

Exit mobile version