Site icon מקומון רמת גן

תפריט תזונה הליקובקטר

חיידק הליקובקטר הינו חיידק שכיח בעיקר אצל מבוגרים מעל גיל 65, אך גם צעירים יכולים להיות נשאים של החיידק וזאת בשל העובדה שמדובר על חיידק הנצמד למערכת העיכול ובהתאם לכך יוצר תגובה דלקתית שגורמת לא רק לפצעים בקיבה אלא גם לתחושות של צרבת, שלשולים, כאבי בטן ובמקרים קיצוניים גם לסרטן הקיבה. 

מאחר ומדובר על חיידק עמיד מאוד, הטיפול התרופתי הנהוג במקרה שבו מתגלה החיידק הוא באמצעות שני סוגי אנטיביוטיקה חזקים. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי מאחר ומדובר בחיידק המשפיע על הקיבה יש חשיבות משמעותית גם לשינוי בהרגלי התזונה וזאת מתוך מטרה להפחית את העומס של החיידק במערכת הקיבה ולהקל על התסמינים.

מהי החשיבות של תפריט תזונה הליקובקטר?

כאמור, מעבר לטיפול התרופתי שמקבלים, חשוב מאוד לבצע שינוי תזונתי ולבחור תפריט תזונה הליקובקטר שיסייע לכם להחלים מהחיידק. ככל שהתפריט שתבחרו יפחית לכם את העומס על הקיבה, כך גם התסמינים של החיידק יהיו קלים יותר. למרות שהתזונה איננה יכולה להכחיד לגמרי את החיידק, היא יכולה לסייע להתמודד מולו. חשוב מאוד לבחור תפריט תזונה הליקובקטר מאוזן אשר יסייע לכם בהקלה על התסמינים השונים ובהתמודדות עם התופעות הנלוות בצורה הטובה ביותר. חשוב להבין כי ישנם מאכלים שכדאי להימנע מהם לחלוטין בתקופה שבה החיידק נוכח שכן, הם יכולים לגרום לכם לסבל, פשוטו כמשמעו.

המלצות לתפריט תזונה להתמודדות עם הליקובקטר פילורי?

היצמדות לתפריט מסוים חשובה מאוד במקרה שיש לכם הליקובקטר. ישנם מזונות שעלולים לאפשר לחיידק לשגשג בקיבה ועל כן חשוב מאוד להימנע מהם על מנת להיפטר מהחיידק. כמו כן, רצוי להימנע ממזון מטוגן אשר עלול להפעיל את מיצי הקיבה וגם מזון חריף. בנוסף לכך, יש להימנע עד כמה שניתן מצריכת מזון עם חומציות גבוהה.

יש להעביר את התזונה לתזונה בסיסית המשלבת פירות וירקות. חשוב לשלב כמה שיותר סיבים תזונתיים בתפריט. ניתן לומר כי מומלץ מאוד לצרוך בתפריט את כל הירקות הירוקים כגון: עירית, תרד, סלרי, חסה ובזיליקום שכן הם מהווים אפשרות מצוינת ליצירה של איזון רמת החומציות בקיבה.

צילום: אנדרה פיקאדיו

מעבר לכך כדאי מאוד לשלב בתפריט תזונה הליקובקטר מזון מזין כגון: חומוס, סויה וטופו אשר ידועים כמקור טוב לחלבון ובהתאם לכך גם לשיקום הקיבה. עדיף להימנע עד כמה שניתן מדגנים, קמח, שמנים מזוככים, שוקולד, חטיפים, חלב ומוצריו ומזון שומני. מומלץ גם לחלק את האוכל למנות קטנות ולאכול לאט על מנת שתהליך העיכול יהיה קל יותר לקיבה.

חשוב לדעת כי בתהליך בניית תפריט תזונה הליקובקטר מותאם אישית לכל אדם, יש לקחת בחשבון את רמת הסבילות של הקיבה שלו על מנת שתהליך העיכול שלו יהיה גם טוב וגם מאוזן.

גם תוספי תזונה שונים יכולים לסייע במקרה של הליקובקטר פילורי. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע שמכיר היטב את תחום התוספים השונים המוצעים כיום, על מנת שהוא יסייע לכם להתאים תוספי תזונה לתפריט, שיכולים לעזור לכם בהחלמה. מכיוון שחיידק הליקובקטר הוא חיידק אשר נוטה לחזור לאנשים שסבלו ממנו, גם לאחר מחלימים, כדאי מאוד להמשיך להקפיד על תזונה טובה ונכונה לגוף וזאת כדי למנוע מצב שבו אתם שוב סובלים מהליקובקטר.

המאמר הבא מעניק מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי:  לייעוץ על הליקובקטר פילורי טיפול טבעי הקליקו

Exit mobile version