Site icon מקומון רמת גן

תערוכה חדשה ברמת גן: להתמודד עם הכאב – ביצירה מחדש

ארבעה אמנים, נכי צה"ל, שהחלו ליצור בסדנת טיפול באמנות של ארגון נכי צה"ל, משתפים עכשיו פעולה בתערוכה "מוזות בשעת בידוד" שתיפתח בעוד כשבועיים בבית יד לבנים ברמת גן.

במסגרת אירועי יום הזיכרון ופעילות ההנצחה לחללי צה"ל והחיבור לפצועי ונכי צה"ל מארח בתחילת החודש הבא ארגון יד לבנים בסניף הרמת גני שלו את התערוכה "מוזות בשעת בידוד". התערוכה תציג את יצירותיהם של מספר אמנים, תושבי העיר, נכי צה"ל שלוקחים חלק קבוע בפעילות סדנת טיפול באמנות של ארגון נכי צה"ל.

גדעון סער

המציגים, גדעון סער, איב ענן, איל בן צבי וינאי גליקמן מכירים כבר למעלה מעשרים שנה ומאחוריהם כבר חמש תערוכות משותפות.

בחודשי הקורונה, עוצמת המוזה גברה, והאמנים, בתקופה של המצוקה, חוסר האונים, אבדן השיגרה והבידוד מהסביבה העצימו את היצירה וכעת הם יוצאים בתערוכה משותפת שבה הם מביעים את רגשותיהם בתקופת הקורונה. גדעון סער יוצר בסגנון פיגורטיבי עם טאצ' של סוריאליזם ומתאר את הניכור שהוא חש. איל בן צבי שהוא פגוע ראש וכמעט עיוור עושה הדבקות ממודעות שגוזר. ינאי גליקמן עוסק בטורסו בתנוחות שונות, המאפשרות התמודדות בתהליך פנימי. העבודות מלאות תשוקה, צימאון לחיבוק וקירבה. איב ענן, אדריכל במקצועו, מתאר תריס שדרכו הוא צפה בעולם בזמן הבידוד.

סיפורי קורונה. יוצר: גדעון סער

"במלחמת יום כיפור הייתי לוחם בסדיר, נלחמתי בסיני והייתי עם הכוח הפורץ של אריק שרון לגדה המערבית של התעלה", מספר גדעון סער. "נפגשנו בפעילות של ארגון נכי צה"ל , כולנו התחלנו לצייר במסגרת סדנת טיפול באמנות בעניין הלם קרב. במשך השנים התחלנו לשתף פעולה והצגנו תערוכות בתל אביב בגלריה עמיעד ביפו, בנמל יפו, בבית האופרה בבית ציוני אמריקה ובירושלים ועוד ואפילו בתערוכות בחו"ל, בצרפת, שיקגו, ניו-יורק ופולין".

איל בן צבי

כאמור, במהלך השנה נפגשו הלוחמים באופן קבוע על מנת ליצור את שיתופי הפעולה לקראת התערוכה. כל אמן יוצר בסגנון שונה, גדעון סער יוצר בסגנון פיגורטיבי עם טאצ' של סורייליזים ובאמנות שלו הוא נוטה לדבר על נושאים אקטואלים יומיים ואילו איל בן צבי חברו, שהיה לוחם בצנחנים ושרת תקופה משמעותית בלבנון, מצייר בסגנון קולז' סוריליסטי. יחד איתם מציגים גם ינאי גליקמן שנלחם ונפצע בפעילות מבצעית ב-1978 ואיב ענן, חיל בגולני שנלחם ונפצע גם הוא בפעילות בלבנון.

תערוכה:

מוזות בשעת בידוד

האמנים: גדעון סער  /  איב ענן  /  איל בן צבי  /  ינאי גליקמן
אוצרת: יאירה יסמין

בית יד לבנים רמת גן. מעלה הבנים 30 – חניה חופשית במקום

פתיחה חגיגית במעמד ראש העיר ביום שני 10/5/2021 בשעה 17.00

התערוכה פתוחה מה-25.4.21 עד 14.5.21

שעות פתיחה: ימים א', ג', ד', ה', 08:00-15:00

יום ב', 08:00-18:00

Exit mobile version