Site icon מקומון רמת גן

תלמידי הגנים חזרו לשגרה. ליעד אילני: "יש לסיים את הניסוי בתוך 10 ימים. זו פגיעה בנפשם של הילדים"

הבוקר שמחו הורים רבים על חזרתם לפעילות של כל גני הילדים ברמת גן, בהתאם למתווה למידה בטוח של העירייה שגובש ביחד עם בית החולים שיבא. יו"ר ועדת החינוך העירונית, ליעד אילני, שהוביל במסגרת תפקידו את מתווה החזרה היה מעט פחות מאושר ואמר "אם הניסוי לא יסתיים תוך 10 ימים, תוקם ועדת חקירה על פגיעה בנפשם של הילדים".

על פי המתווה החדש יתקיימו הלימודים בין השעות 07:55 – 14:00 בחלוקת ל-2 קבוצות למידה קבועות שיכללו עד 18 ילדים. קבוצות אלו יחולקו גם הן ל-2 קבוצות משנה קבועות של עד 9 ילדים. צוות הגנים שילווה את הקבוצות יהיה גם הוא קבוע וזאת כדי לשמור על מוגנות מיטבית.

במסגרת ההיערכות ללמידה בוצעו עבודות ניקיון וחיטוי בגנים ובחצרות, חולקו אמצעי מיגון וצמידי יד ונתלו שלטי הסברה בכניסה לכל הגנים בעיר. צוותי הגנים מקיימים שיח רצוף עם ההורים והילדים ומעבירים להם את ההנחיות החדשות ללמידה ע"פ המתווה החדש.

ראש העיר בגן ילדים, הבוקר. צילום: אילן ספירא

קבוצות הילדים יקיימו למידה בגן ומהבית לסירוגין בימים קבועים עם רוטציה בימי ג' – ו' (בהתאם למערכת שעות שתועבר להורים מראש, ועל מנת להבטיח מודל שוויוני להורים ולילדים). הצוותים החינוכיים יקפידו לשמור על הנחיות היגיינה מיוחדות לשטיפת ידיים, שמירת מרחק והזנה. לא תתאפשר כניסת הורים וגורמים חיצוניים אל שטח הגן.

על אף ההכנות המדוקדקות והמחמירות לחזרת הילדים לגנים, ותחילתה של חזרה לשגרה, מ"מ ראש העיר ליעד אילני דווקא הביע חשש משמעותי מהיצמדות לנהלים החדשים לאורך זמן ממושך. "הבוקר סיירתי בגני הילדים. לצערי הרב, אין לי תמונות של ילדים שמחים והורים נרגשים לצרף לכם, אבל התמונות האלו שנצרבו אצלי בלב, שוות זהב", אמר אילני, המשמש כיו"ר ועדת החינוך העירונית, אך באותה נשימה הוסיף, "שיהיה ברור – אם בתוך 10 ימים מהיום, מגמת התחלואה בציבור תמשיך לרדת, על ממשלת ישראל להחזיר את השגרה במלואה למוסדות החינוך: כיתות מלאות וגנים מלאים תלמידים, אחרת ועדת החקירה שתקום תהיה על פגיעה בנפשם של ילדים רכים ועל יצירת משבר כלכלי בכח."

ליעד אילני. צילום: יחצ

"אנחנו ברמת-גן, נחתור לשגרה מלאה ובטוחה בכל כוחנו, למען הילדים שלנו." סיכם אילני.

Exit mobile version