Site icon מקומון רמת גן

תושבת ר"ג תובעת: שעות ספורות לאחר בדיקת קולונוסקופיה – בעלי מת מרשלנות

תושבת רמת גן הגישה תביעת רשלנות רפואית נגד בית החולים אלישע. בעלה בן ה-68 נפטר 9 שעות בלבד לאחר בדיקת קולונסקופיה מיותרת בבי"ח אלישע, כתוצאה מזיהום בחלל הבטן בעקבות ניקוב המעי הגס במהלך בדיקת הקולונוסקופיה. כך עולה מבדיקה לאחר המוות.

אלמנתו תושבת רמת גן, הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בת"א באמצעות עוה"ד בנו גליקמן, תביעה נגד ביה"ח וחברת ביטוח הראל המבטחת אותו, בטענה לרשלנות רפואית חמורה מצד הצוות הרפואי בבית החולים שביצע במהלך 14 שנים, 9 בדיקות גסטרוסקופיות ו-8 בדיקות קולונוסקופיות, שרובן המוחלט היה מיותר.

בסיום הבדיקה שגרמה לפני כשנתיים למותו, המנוח שהה כשעתיים בהתאוששות. הוא הרגיש רע, סבל מסחרחורות, מקושי בנשימה ובדיבור ומכאבי בטן עזים. אלמנתו התלוננה בפני הצוות הרפואי ובתשובה נמסר לה כי תופעות אלו נובעות בשל האויר שהוחדר למעי בזמן הבדיקה לניפוח חלל הבטן. בדו"ח הבדיקה והשחרור לא נרשמו הסיבוכים שהיו ולפני שחרורו לא נבדק בידי הרופא המטפל אשר הגיש לאלמנה סיכום שהוכן מראש.

בשעות הערב, לאחר שהמנוח שב לביתו, בשעה 19:15 לערך, אלמנתו פנתה אליו כדי שישתה ואז ראתה כי הוא הפסיק לנשום. צוות מד"א שהוזעק לביתו מצא אותו מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וניסיונות ההחייאה שנמשכו משך כ-40 דקות לא צלחו וקבעו את מותו.

צילום: pixabay

מומחה מטעם התביעה קובע בדו"ח כי רוב הבדיקות הפולשניות והאחרונה שגרמה למות המנוח, נעשו בלא שצוינה סיבת ביצוע הבדיקות ולא צוין מדוע יש צורך בתכיפות כה רבה בין בדיקה אחת לשנייה. גם בבדיקת הקולונוסקופיה שבוצעה באותו היום לא נמצאו ממצאים חדשים ולא נמצאו פוליפים.

לדעת המומחה, המנוח נפטר כתוצאה מהלם זיהומי שמקורו בזיהום בחלל הבטן, תשע שעות לאחר סיומה של בדיקה קולונוסקופית שבוצעה ללא כל הצדקה והסתבכה, כפי שנמצא בנתיחה לאחר המוות, בהתנקבות המעי הגס. התנקבות המעי הגס שהביא לפטירתו היה נמנע אם המומחה למחלות דרכי העיכול לא היה מוציא לפועל את הפנייתו הלא מוצדקת של רופא המשפחה. בנוסף זה היה נמנע אם לא היה מופעל לחץ לא מבוקר בשעת ניסיונותיו לקדם את מכשיר הבדיקה.

עו"ד בנו גליקמן. צילום: ליהי אדל חסון

בתביעה נטען כי לאור תלונותיו בחדר ההתאוששות אם היה מופנה לחדר מיון במקום שישוחרר לביתו, היו מאפשרים אבחנה מוקדמת של ההתנקבות במעי הגס וניתוח מציל חיים שהיה מאפשר למנוח להנות מאריכות ימים.

בא כוחה של האלמנה, עו"ד בנו גליקמן העוסק בתביעות בגין רשלנות רפואית טען בתביעה כי לא הוסברו למנוח ולאלמנתו מהם הסיכונים, המשמעויות וההשלכת של הבדיקה בתדירות כה גבוהה שנה אחר שנה. אילו היו יודעים על תוצאה אפשרית של איבוד חיים, ודאי שהיו מבקשים חוות דעת נוספת לפני ביצוע הבדיקה. בתביעה נטען כי הרשלנות נובעת בין היתר מכך שביצעו בדיקות מיותרות ובאופן רשלני, תוך ניקוב רשלני ומיותר של המעיים.

המנוח ואלמנתו התגוררו בטבריה ותכננו להעתיק את מקום מגוריהם לרמת גן כדי לגור בסמוך לבנם וכתוצאה ממותו המיותר רק האלמנה עברה להתגורר ברמת גן.

האלמנה מבקשת מבית המשפט לפסוק לה פיצויים עבור הפסד שכר, הכנסה, פנסיה, קצבה תלות, אובדן שרותי בעל, אב וסב, כאב וסבל, אובדן הנאות החיים וקיצור משמעותי מאוד של תוחלת החיים.

טרם הוגש כתב הגנה.

Exit mobile version