Site icon מקומון רמת גן

תואר שני בחינוך מיוחד: כל מה שרצית לדעת

תואר בחינוך הוא שליחות, תואר בחינוך מיוחד אפשר להגיד שאף יותר וכשמדברים על תואר שני בתחום אז בכלל. מה כוללים הלימודים של תואר זה? איפה אפשר ללמוד אותם ומהם תנאי הקבלה? על כך ועוד אתם מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

למי מתאים ללמוד את זה?

במידה ואתם עוסקים בתחום של חינוך מיוחד, אוהבים אותו ומעוניינים לקבל הכשרה מעמיקה יותר, שתתרום לכם ותלמד אתכם כלים נוספים שיעזרו לכם לסייע לאוכלוסיות שונות, כדאי לכם לשקול להירשם לתואר שני בחינוך מיוחד. כמו כן, ישנם תפקידים שדורשים תואר שני בתחום, לכן אם תרצו להתברג לאחד מהמם בעתיד, זה יעזור לכם להתקבל.

מה השטח אומר על זה?

נראה כי בשנים האחרונות ישנה יותר מודעות לגבי תוכניות שונות שעשויות לעזור לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ובעקבות זאת התפתח וגדל הצורך באנשי חינוך שמבינים ומתמחים בתחום. הצורך בשטח הוא רב בכדי לאפשר לתלמידים עם לקויות למידה שונות הקשורות בין היתר לענייני התפתחות, התנהגות ועוד, להפיק את המירב במסגרות החינוכיות.

מה כוללת ההכשרה?

תואר שני בחינוך מיוחד כולל ידע אקדמי רב שמתמקד במסגרות שונות, פרטיות, ממלכתיות פורמליות ולא. ניתן באמצעותו להשתלב בתפקידי מפתח ומקומות בכירים כיוון והתואר שני נותן לכם הסמכתה גבוה יותר מתואר ראשון. בוודאי שתואר שני נותן ידע נוסף.

צילום: PIXABAY

איפה אפשר ללמוד?

ניתן ללמוד תואר שני באוניברסיטאות שונות כמו האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת בר אילן, חיפה ועוד. כמו כן, אפשר ללמוד תואר זה במכללות הפרושות ברחבי הארץ הכוללות בין היתר את מכללת תלפיות לחינוך, מכללת אחווה, לוינסקי ועוד.

איך להתקבל?

תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך מיוחד משתנים בין כל מוסד לימודים בהתאם לדרישותיו. עם זאת, דבר שמשותף לרובם הוא תנאי קבלה ראשוני, להיות בעלי תואר ראשון. כמו כן, חשוב שהוא בתחום של חינוך, פסיכולוגיה, מקצועות פרא רפואיים או ייעוץ חינוכי. בנוסף, נדרשים ניסיון בתחום של חינוך מיוחד וכן, תעודת הוראה. גם כאן, יש יוצאים מן הכלל ולכן כדאי לבדוק מול כל מוסד לגופו.

בסיכומו של דבר

תואר שני בחינוך מיוחד מקנה לכם ידע מעמיק וכן אפשרויות עבודות בתפקידים בכירים בתחום. ניתן ללמוד אותו במוסדות שונים כמו אוניברסיטאות ומכללות בהתאם לתנאי הקבלה בכל מקום לגופו. התואר מתאים לכל מי שרוצה להעמיק יותר ולהגיע לתפקידים נוספים וכן להתמקצע עוד. לתפקיד מסוג זה יש ביקוש רב בשטח בעיקר עקב העובדה שיש מודעות רבה לתחום במסגרות השונות.

 

Exit mobile version