Site icon מקומון רמת גן

תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

הפרלמנט הפורטוגלי אישר בחודש מרץ 2015 את התיקון לתקנות האזרחות הפורטוגלית, ומרגע זה נכנס לתוקפו צו חוק שמספרו 201530/A. התיקון לחוק קובע את הדרישות והמסמכים שיש להציג על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית לצאצאי יהודים ספרדים ממוצא פורטוגלי. התיקון לחוק האזרחות חל בעקבות חוק האזרחות החדש בספרד, לאחר שממשלת ספרד החליטה לתקן את העוול ההיסטורי שנגרם ליהודים שגורשו מהמדינה בשנת 1492.

מאז חודש מרץ 2015 הממשלה הפורטוגלית רשאית להעניק אזרחות מהמדינה לצאצאים יהודים ספרדיים פורטוגליים, כל עוד מגיש הבקשה לקבלת האזרחות מסוגל להוכיח קשר וזיקה למסורת של קהילה יהודית פורטוגלית ועליו להוכיח גם קשר עם פורטוגל כגון שם משפחה המופיע ברשומות, שליטה בשפות כמו לדינו, מוצא ישיר ועוד. כדי להשיג אזרחות פורטוגלית יש דרישות החייבות להתמלא:

הגשת המסמכים לקהילה היהודית בפורטוגל

ממשלת פורטוגל החליטה להעניק סמכויות נרחבות לראשי הקהילה היהודית במדינה, תפקידם של ראשי הקהילות לבדוק את הבקשות הרבות הנשלחות לקבלת אזרחות פורטוגלית. יש להכין בקשה מסודרת הכוללת מסמכים שונים, ביניהם מחקר גנאלוגי, אילן יוחסין, מסמכים המעידים ומוכיחים קשר מסורתי לקהילה ספרדית ממוצא פורטוגלי, וכמובן מסמכים המוכיחים קשר דם ליהודים שגורשו לפני למעלה מ-500 שנה מפורטוגל.

פורטו, העיר השניה בגודלה ובחשיבותה בפורטוגל. צילום: נונו לופס, פיקסביי

לאחר בדיקה של הקהילה היהודית בפורטוגל, מגיש הבקשה מקבל אישור רשמי של הקהילה היהודית. בשלב זה יש להגיש בקשה מסודרת ומאורגנת לרשויות הפורטוגליות, הבקשה חייבת לכלול מסמכים שונים המתורגמים לפורטוגלית על ידי מתרגם מוסמך, עם אישור אפוסטיל.

חשוב לדעת כי קשה לאסוף מסמכים שיש להגיש לבקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית, לכן כדאי להיעזר בחברה מקצועית המתמחה בהגשת בקשות לקבלת אזרחות מספרד ומפורטוגל. כמו כן, חשוב להגיש בקשה מסודרת עם תרגומים בהתאם להוראות החוק, אחרת מסתכנים בדחיית הבקשה או בעיכובים מיותרים המובילים למפח נפש ולהוצאות כספיות גבוהות יותר.

תהליך להנפקת הדרכון הפורטוגלי

רוב הישראלים מגישים בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית כדי להשיג את הדרכון האירופאי המקנה יתרונות רבים וזכויות משתלמות. לאחר קבלת האזרחות מפורטוגל ניתן להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי בשגרירות הקרובה לבית, אפשר גם להגיש בקשה ישירות למשרד הפנים הפורטוגלי.

כדאי להיאזר בסבלנות כיוון שבדרך כלל יש להמתין מספר שבועות עד לתור שנקבע בשגרירות. כדאי לדעת כי דרכון פורטוגלי בתוקף למשך 5 שנים, אפשר לחדש את הדרכון בשגרירות הקרובה או ישירות במשרד הפנים הפורטוגלי.

הכתבה באדיבות חברת קמפוס – החברה המובילה במימוש הזכאות לקבלת דרכון ספרדי או פורטוגלי.

Exit mobile version