Site icon מקומון רמת גן

תביעת ענק כנגד עיריית רמת גן: "גבתה אגרות גבוהות בהרבה מהמותר"

רו"ח מתן גרינבלט, תושב שכונת רמת חן ברמת גן, הגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד עיריית רמת גן והועדה המקומית לתכנון ובניה רמת גן בהיקף מוערך של מיליוני שקלים, באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם, שחר בן מאיר ומאור ברוש, המתמחים בתובענות ייצוגיות מסוג זה. מעיריית ר"ג לא התקבלה תגובה.

התובע, רו"ח מתן גרינבלט, טוען כי עיריית רמת גן, שכונתה לא אחת "מלכת התמ"א" של ישראל גבתה במשך שנים ארוכות אגרות בנייה בסכומים כפולים וגבוהים בהרבה מהמותר לה.

גרינבלט, אשר הגיש בקשה להיתר בנייה במהלך שנת 2018 טוען כי נגבו ממנו אגרות בנייה כפולות שלא כדין שנובעות מפירוש מעוות ושגוי של חוקי התכנון והבנייה החלים על עיריית רמת גן,

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי "העירייה חייבה את התובע בתשלום עודף ולא חוקי".

התחדשות עירונית. צילום: מקומונט רמת גן

עיקר עניין התביעה הינו בגבייה כפולה, אבסורדית לדברי התובעים, שבה הוראות החוק מאפשרות גבייה בסך 29 ש"ח למ"ר אשר עתיד להיבנות, ולא פחות מ-300 ש"ח, והעירייה בוחרת לחייב הן את האגרה פר מטר והן את אגרת המינימום, גם במקרים שבהם מכפלת השטח הבנוי בשיעור האגרה גבוה עשרות מונים מהאגרה המינימאלית.

בנוסף, מבהירים העותרים כי "מדובר בהפרה כה מפורשת וכה ברורה ובפעולה שהינה פעולה לא שוויונית ביחס לאותה הוראת חוק החלה בכל העיריות בישראל"

בכתב התביעה מרחיבים התובעים את טענותיהם באמצעות דוגמאות מספריות וחישובי הצמדה מדויקים שמראים את עודפי הגבייה באגרות שלא כדין ונראה שלתביעה ישנו בסיס של ממש.

עו"ד יצחק אבירם, המייצג את התביעה. צילום: יח"צ

בנוסף מצוין לאורך כתב התביעה כי "מדובר בהפרה מפורשת של התקנות. מדובר בהפרה מפורשת של הדין. מדובר בהפרה מכוונת של החוק ובהפרה שרק עיריית רמת גן מפרה!" שכן בוצעה השוואה מקיפה של סכומי האגרות שנגבו לעיריות נוספות דוגמת תל אביב, גבעת שמואל, קריית אונו, כפר סבא וחולון אשר בכולן הגבייה הכפולה והשגויה איננה מתקיימת.

השלכות התביעה הייצוגית, באם תתקבל, הינן החזרת מיליוני שקלים שנגבו שלא כדין לכלל משלמי האגרות האמורות ברחבי רמת גן וזאת עד 7 שנים רטרואקטיבית, כמו גם "סעד הצהרתי" לפיו העירייה תצהיר כי הגבייה כפי שבוצעה אינה חוקית וכי תחדל באופן מידי מגבייה סכומי האגרות באופן שבו נהגה לגבות שנים.

מקומונט רמת גן פנה לעיריית רמת גן, אך עד רגע זה טרם נתקבלה תשובה

Exit mobile version