Site icon מקומון רמת גן

תביעות נגד ביטוח לאומי – כל מה שצריך לדעת

צילום: FREEPIK

ניתן לומר באופן חד משמעי כי המוסד לביטוח לאומי מהווה את הסמל הבולט ביותר בכל הנוגע למדיניות הסוציאלית לה אנו שואפים במדינת ישראל עוד מימי הקמת המדינה, כגוף ממשלתי אשר תפקידו הוא לגלם את רוח הערבות ההדדית בעת בה כלל האוכלוסייה תירתם באמצעות סכום שייגבה מהם כתלות מהשכר הקבוע שלכם, סכום אשר תפקידו לממן ולהעניק סיוע לכלל השכבות השונות באוכלוסייה, במיוחד עבור כל אותם שכבות אשר ידם אינה משגת או לחילופין כאלה שנפקדו לאסון נורא. מנגד, ישנם לא מעט אנשים אשר מגיעים במטרה לבצע שימוש בכספים הללו שנועדו עבורכם, עשויים להיתקל לעיתים במספר קשיים אל מול המוסד לביטוח לאומי, במיוחד במצב של חוסר ידע ובקיאות בהליך עצמו. לכן, ההמלצה המרכזית תהיה לפנות לשירותיו של עורך דין לתביעות ביטוח.

תביעה ביטוחית מול תביעה משפטית

תחילה, יש לציין כי חשוב לבצע הפרדה מוקדמת בין שני היבטים שונים המתקשרים באופן ישיר להגשת התביעה במסגרת הביטוח הלאומי. הכוונה היא, לא מעט האזרחים אשר מעוניינים בהגשת תביעה לביטוח לאומי במטרה לקבל פיצויים או סיוע כזה או אחר, בעת בה מדובר על תביעה ביטוחית כשלעצמה ואינה מערבת בהכרח כיתות רגליים עד לרמה של ערכאה משפטית. מנגד, לאור קביעת ביטוח לאומי בעיקר עבור סוגיית הבטיחות, מרבית האזרחים נוטים לפנות לשירותיו של עורך דין תביעה נגד ביטוח לאומי, לאור העובדה שלא הצליחו לשכנע את המוסד לביטוח לאומי להכיר בזכאותם, או לחילופין הכירו בהם באופן חלקי ולוקה בחסר בהתאם לסיוע אליו הם זכאים.

תביעה ביטוחית מול ביטוח לאומי

בהמשך לאמור, בעת בה אדם פונה לביטוח לאומי במטרה לקבל פיצויים או לחילופין סיוע כזה או אחר בהתאם לסוגייה אשר הוכרה על ידי המוסד ככזו המצדיקה קבלת קצבה, ניכר כי גדלה החשיבות בראש ובראשונה להיעזר בגורם חיצוני כדוגמת עורך דין לתביעות ביטוח. הסיבה המרכזית לכך הינה כי ביטוח לאומי מחויב לעבוד ולפעול לצד תקנות והסכמים שאינם שגורים בידו של אדם פשוט מן המניין על פי חוק, בעת בה התנהלותו ללא היעזרות במסקנות הללו עשויה להוביל את התובע למצב של דיונים הכרחיים במצבו בעת בה הוא מתייצב ללא הניירת הרלוונטית למען ביסוס הטענה שלו, או לחילופין בעת בה פקע המועד אשר נקבע לתובע למען הכשת התביעה הרלוונטית, כאשר לעיתים הדברים מובילים להקטנת זכויותיו השונות.

במידה ואתם מעוניינים לייצוג בתביעה ביטוחית, קאהן-אסייג משרד עורכי דין זמין עבורכם במספר 052-2657039

Exit mobile version