Site icon מקומון רמת גן

תאורה למטבח

מכל החדרים שבבית המטבח הוא האזור הפעיל ביותר. הדבר נובע מסיבות מובנות. בו מבשלים ומכינים את האוכל, בו יושבים לארוחות קלות או יותר, ולעיתים, אפילו מארחים חבר או חברה קרובים לשיחה על כוס קפה. את המטבח מעצבים בהתאם לצורך ולטעם ובמסגרת העיצוב חושבים גם על בחירת גופי התאורה. הצורך הוא במספר סוגים. אחד מהם נועד להציף אור לכל השטח על מנת שיהיה ניתן להתנהל בו היטב, והסוג השני הינו תאורת רקע אינטימית אותה משיגים על ידי גופי תאורה מתאימים.

במידה ובמטבח יש גם דלפק או שולחן סביבו יושבים יש צורך להאיר אותו היטב. במקרה כזה נוהגים להתקין מנורות המשתלשלות מהתקרה עד לגובה מסוים מעל השולחן. כך משיגים אפקט תאורה מעולה. תאורה למטבח נבחרת בהתאמה לעיצובו תוך כדי התחשבות בעיצוב הכללי של כל הבית, לגודל המטבח, לאלמנטים אותם רוצים להשיג ועוד. משתמשים כיום במנורות לד שהן חסכוניות מאוד בצריכת חשמל. לד הוא למעשה דיודה פולטת אור כאשר מתח חשמלי עובר דרכה. ניתן ליצור מנורות המסוגלות להקרין עוצמת אור גבוהה.

תאורה למטבח. תמונה: pexels

מנורות היכולות להתאים למטבח הן אלו הנצמדות אל התקרה. אחת הסיבות היא שמנורות אלו מעוצבות עם קווים חלקים ובלי שרשראות ואלמנטים אחרים עליהם עלולים להצטבר אדי שומן וחומרים אחרים הנוצרים בעת הבישול. הניקוי שלהם קל, יחסית, וניתן להשיג לדים חזקים המאירים היטב את כל הפינות בו.  יש גופים מרובעים, מלבניים, גליליים ואחרים. ניתן להניח מספר כאלו במרחקים שווים כדי להשיג אפקט תאורה טוב. ניתן להניח פסי תאורה מעוצבים ועוד.

ניתן להוסיף גופי תאורה זעירים מתחת לארונות המטבח העליונים ומעל השיש ו/או הכיור או מעל לארונות. אלו קטנים ויכולים לספק אור אינטימי כאשר מכינים אוכל קל, כאשר מדיחים כלים, כאשר רוצים שהמטבח יואר גם כאשר לא נמצאים בו ובהזדמנויות אחרות. כך משיגים אפקטי תאורה שונים למספר מצבים. ניתן לבחור באור לבן או אור צהוב או לשלב בין שניהם. מומלץ לקבל מידע ולבצע רכישה אצל משווקים בעלי מבחר רב של גופי תאורה למטבח ולכל הבית.

 

Exit mobile version