Site icon מקומון רמת גן

שערוריית בית עמנואל: הורים מתלוננים על פגיעה בילדים

תושבת רמת גן, טלי גפנר טוענת שסייעת בקייטנה שמנוהלת ע"י מפעלי בית עמנואל משכה בשערה של בתה בת ה-5 וגררה אותה בכיתה וכי מדובר רק בקצה הקרחון של ההתנהלות כלפי ילדים

בתה של טלי גפנר למדה בגן עירייה רגיל, חוק חינוך חובה, עד 1 וחצי ובסיום הגן המשיכה לצהרון שמנוהל ע"י חברת מפעלי בית עמנואל. בסיום שנת הלימודים עמנואל מפעילים קייטנות קיץ.

חברת מפעלי בית עמנואל (חל"צ – חברה לתועלת ציבור) הוקמה בשנת 1987 על ידי עיריית רמת-גן במטרה לספק שירותי חינוך משלים לאוכלוסייה העירונית. מפעלי בית עמנואל פועלת כחברה עירונית ללא מטרות רווח, משמשת זרוע ביצועית של עיריית רמת-גן. יו"ר החברה הוא ראש העיר ישראל זינגר. החברה מפעילה צהרונים ובתקופת הקיץ גם קייטנות עירוניות.

פוסט שהעלתה טלי גפנר תושבת רמת גן מעלה חשש בנוגע לפיקוח וההתנהלות בקייטנות המנוהלות ע"י בית עמנואל ומתחיל בבתה בת ה-5 שטענה כי הסייעת משכה לה בשער:" ביתי בת החמש סיפרה לי תוך כדי התארגנות לגן שאחת הסייעות הזמניות שבית מפעלי עמנואל הביאו לעבוד בגן שלה בתקופת ה"קייטנה" משכה אותה בשיער וגררה אותה בכיתה. לא ארחיב כאן בסגנונות החקירה שהפעלתי על הבת שלי, כי מה לעשות אני אדם הוגן והומאני, כדי לוודא שהיא אומרת אמת (למרות שלמה לה להמציא משהו כזה?), בסופו של עניין הגענו לגן, מוקדם, דבר שלא אופייני לי, אבל אתם ההורים יכולים לתאר לעצמכם את המתח שבו הייתי שרויה כל הדרך. הסייעת המדוברת הגיעה כמה דקות אחרי, ניגשתי אליה וכשעמדתי מולה, כשעיניה מושפלות, אמרתי שאני רוצה לשאול אותה שאלה, עוד לא סיימתי את המשפט והיא פשוט הסתובבה והתחילה להתרחק ממני, נעמדתי מולה שוב, אמרתי לה שאין טעם לברוח ושאלתי ישירות – האם משכת לבת שלי בשיער, לא הייתי צריכה יותר מהתגובה שלה, היא הייתה מבועתת וישר אמרה שהיא יכולה להסביר, אני בהסברים שלה לא הייתי מעוניינת, שתסביר לממונים עליה".

"עוד מתארת גפנר:"מיד כשיצאתי מהגן שלחתי הודעה בקבוצה ההורים שיבדקו עם הילדים שלהם האם גם הם חוו התנהגות לא נאותה או אלימה מצד הצוות. ומה אתם חושבים? הכול התחיל לצוף, עוד ילדים סיפרו על מכות בידיים, ראש, בטן, ילדים סיפרו שצעקו עליהם, רדו בהם והפחידו אותם, לסייעת הספציפית שפגעה בבת שלי חלק קראו "המכשפה" ילדים לא רצו ללכת לגן (כשכל השנה הם רצו אליו!) או לחלופין היו מבקשים מההורים לאסוף אותם מוקדם. המפקח של הגן קיבל עשרות טלפונים, הודעות ואולי אפילו מיילים כמו כן גם הממונה עליו, המנהלת של המרחב שבו רשום הגן של הילדה. וכאן נכנסת לסיפור עוד סייעת, הקבועה של הגן, זאת שהייתה עם הילדים כל השנה, זאת שהייתה עדה למה שנעשה לבת שלי ולא אמרה כלום, זאת שגם כמה מהילדים האשימו אותה באלימות כלפיהם, התנהלות כללית לא מקצועית ונאותה, עבירה על תקנות ביטחון והתנהלות נכונה של הגוף שמפעיל את הצהרון והקייטנה – בית מפעלי עמנואל. אותה גברת, הסייעת הקבועה, שיחררה את הבת שלי (ללא ידיעתי) עם בן אדם שלא היה ברשימת המורשים לאסוף את הילדה מהגן (אני המורשית היחידה, מעבר לכך כל מי שאוסף את הילדה מותנה באישור ממני) ותירצה את זה "אבל הילדה שמחה לראות אותו…" ו"אבל הכול בסדר, הוא לא עשה לה כלום, לא קרה שום דבר!" אותה הגברת מנעה מכל הילדים בגן את האפשרות לשטוף ידיים בכך שלא מילאה סבון במתקנים כי "הילדים שופכים את הסבון וזה עושה לנו בלאגן" תוך כדי שהיא מצביעה על הבת שלי שעומדת לידי מבוהלת ואומרת כשהיא מסתכלת עליה "היא אשמה בזה! הבת שלך כל הזמן שופכת את הסבון" (היא גם הגדילה לעשות וסיפרה להורים בגן תוך ציון השם של הבת שלי שהיא, הבת שלי, האשמה) אותה גברת הייתה מעמידה ילדים ליד הדלת, בפרוזדור, להמתין להורים בסוף היום, מי היה עומד דקה, מי עשר, העיקר שיעמדו כולם יחד ולא יעשו לה באלגן. בקיצור – אשת חינוך למופת. וזה עוד על קצה המזלג".

אמא אחרת חשפה בפייסבוק:"בן השלוש וחצי שלי היה מתעורר בבכי מפחד סייעת בבית עמנואל שעד היום לא ברור לנו מה היא עשתה לו ולעוד כמה ילדים שממה שהבנתי גבל לסוג של כמעט אלימות .. אחרי צעקות וצרחות ואיומים על בית עמנואל , העיפו את הסייעת הזו , אבל נחשי מה , היא חזרה שנה לאחר מכן!! עבריינים מעסיקים עבריינים !! בית עמנואל הוא גוף עברייני .. וגם השנה אנחנו ההורים היינו על סף לקרוא למשטרה בגלל התנהגות לא הולמת של אחת הסייעות שבית עמנואל לא התייחסו אלי ברצינות . אבל את יודעת מה הבעיה.. אנחנו ההורים , הייתי באין סוף קבוצות וואטסאפ ופייסבוק של התאגדות הורים לנסות להעיף את הארגון הזה מהעיר.. אבל מה לעשות שהעבריין הראשי בסיפור הוא ראש העיר שלנו שהוא גם יו"ר של הארגון!!"

גן ילדים . צילום באדיבות: pixabay

"אחת הגננת של הקייטנה החליטה להעניש את הבת שלי בדרך מקורית ביותר: היא העמידה אותה במרכז המעגל והכריחה את הילדים לקלל אותה. פשוט בושה!! התלוננתי בבית עמנואל והם העבירו אותה לגן אחר!".כתבה אם אחרת.

גפנר פנתה למפקחת הראשית על גני איזור צפון, שאחראית על כ- 100 גנים בעיר, שגם היא לדבריה לא נתנה מענה לבעיה. הסייעת המדוברת פוטרה עוד באותו היום . לטענת המפקחת לא בגלל המקרה הנ"ל אלא כי הסייעת לא התאימה לרוח המקום. בנוסף הסייעת שעובדת כל השנה בגן שגם עליה התלוננה טלי הורחקה זמנית מהגן.כרגע גפנר ממתינה לתגובת בית עמנואל ולדבריה היא מתכננת יחד עם הורים נוספים להגיש תלונה במשטרה.

ממפעלי בית עמנואל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הפנייה, זומנו נשות הצוות המעורבות בתקרית לשיחת בירור. אחת העובדות הגישה את התפטרותה בו במקום ואילו לגבי השנייה הוחלט לסיים לאלתר את עבודתה. מיד לאחר מכן שובץ לקייטנה צוות חלופי תוך ליווי ופיקוח פדגוגי צמוד, על מנת לוודא שהתקרית לא תישנה.
אנו רואים בחומרה רבה כל מקרה בו עולה חשש לפגיעה בשלומם ו/או בביטחונם של הילדים הלוקחים חלק בפעילות, ובכל מקרה כזה פועלים באופן מיידי וללא כל פשרה".

 

 

 

Exit mobile version