Site icon מקומון רמת גן

שמאי רכוש – האם משתלם לעבוד עם שמאי של חברת ביטוח

נניח ואתם מתעוררים יום אחד ומגלים שפרצו לכם לבית או שפרצו לכם לבית העסק, הדבר הראשון שאתם עושים, סביר להניח, זה ליצור קשר עם המשטרה ואז עם חברת הביטוח, החברה תשלח לכם שמאי רכוש אשר יעשה רשימה מה נגנב בשביל שיהיה ניתן להעריך מה גובה הפיצוי שאתם אמורים לקבל.

צילום אילוסטרציה באדיבות lifeofpix

השאלה היא, האם החלטה של שמאי רכוש של חברת הביטוח היא החלטה סופית, האם על פי החלטתו יישק דבר וזה יהיה הפיצוי אותו תקבלו מחברת הביטוח שלכם? התשובה היא לא בהכרח, אומנם זה ידרוש מכם לא מעט מאבקים וסבלנות, אך אתם בהחלט יכולים להציג טיעוני נגד ולשנות את ההחלטה.

לשם כך, מה שעליכם לעשות זה לשכור שמאי רכוש משלכם. כלומר שמאי פרטי שאיננו קשור לחברת הביטוח או לפחות לא מייצג אותה בתיק שלכם. הוא יגיע אליכם, יבחן מה הנזק שנגרם לכם, מה ערך הציוד אשר נגנב, ויעזור לכם להציג טענות כנגד השווי שקבע שמאי רכוש של חברת הביטוח. לשם כך, חשוב לומר, רצוי שתיעזרו גם בעורך דין אשר יוכל לייצג אתכם מול חברת הביטוח בכל תביעה משפטית או בכל דיון בעניינכם.

מדוע ייתכן שיהיו שתי הערכות שווי שונים?

יש לכך הסבר פשוט מאוד, כל שמאי יכול לבחור כיצד להסתכל על הרכוש שנגנב ומאיזו נקודה. שמאי חברת ביטוח, מן הסתם, ירצה להוריד כמה שיותר את ערך הנכסים שנגנבו, מהסיבה הפשוטה שזו מטרת החברה ולשם כך הם שכרו את שירותיו. על כן, הוא עלול להוסיף אלמנטים שונים אשר אמורים להפחית את ערך השווי.

לעומת זאת, שמאי מטעמכם, ינסה להגדיל את ערך השווי, בין אם בצדק ובין אם לא. חשוב לומר, הרבה פעמים שמאי רכוש ימליץ לכם להגדיל את ערך השווי, מתוך הנחה שחברת הביטוח לא תיתן לכם את הסכום שאתם מעוניינים בו, אך אם הדרישה שלכם תהיה גבוהה יותר מהדרישה של חברת הביטוח, אז סביר להניח שהחברה תסכים להתפשר ולשלם לכם יותר ממה שהיא הציעה מלכתחילה.

חברת הביטוח תנסה להילחם איתכם על כל שקל ושקל, מאחר וזה מהותה. היא אומנם נותנת לכם פוליסה מאוד מפתה, אך ברגע שאתם מעוניינים לקבל את הכסף שמגיע לכם, היא תנסה להוכיח שהוא לא מגיע לכם, ולשם כך היא תעסיק אנשי מקצוע שיטענו זאת בשמה. למשל, היא תטען שלא היה במבנה אזעקה או מנגוני אבטחה שמנעו את הפריצה כפי שהתחייבתם, או שהרכוש שנגנב איננו יקר ערך כפי שציינתם.

אתם מצידכם, צריכים להיות סבלניים ולהגיע לדיונים מול חברת הביטוח, עם כל המידע שעומד לרשותכם, ועם שמאי רכוש שיכול לספק לכם הערכת שווי אשר תעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם.

Exit mobile version