Site icon מקומון רמת גן

שירת חייו: בית הספר 'בליך' ציין את יום השנה למותו של הזמר והמלחין יגאל בשן

במסגרת המפגשים הקהילתיים בספריית בית הספר 'בליך' שברמת-גן, התקיים ערב לזכרו הזמר והיוצר יגאל בשן. במהלך האירוע נחשפו המשתתפים ליצירותיו המגוונות של בשן ולאנקדוטות בולטות במהלך מסע חייו עד מותו הטראגי. הערב נחתם בשירה מרגשת ממיטב להיטיו של הזמר האהוב.

השבוע ציינו בבית הספר 'בליך' שברמת-גן, שנה למותו העגום של הזמר יגאל בשן. בערב מרגש שהוקדש לזכרו, השתתף הקהל במסע מרתק אל חייו ופועלו של היוצר האהוב. הסופר ואיש התרבות בועז כהן, הרצה אודות חייו של הזמר והדגיש את תרומתו הרבה של בשן להתפתחות המוזיקה הישראלית ובהמשך האירוע, המורה למוזיקה בביה"ס 'בליך', בן שחם, הוביל את הקהל בשירה סוחפת ומרגשת עם מיטב הלהיטים של בשן אשר השאירו חותם בלבבות.

הזמר והיוצר יגאל בשן היה אחד מאנשי הזמר הבולטים בישראל. את דרכו בעולם המוזיקה החל עוד לפני גיוסו לצבא ואף הקליט עם חברתו לכיתה שירים שהושמעו מעל גלי האתר למשך זמן רב. בהיותו בן 18 בלבד, בשנת 1969, זכה הזמר הצעיר בפרס "כינור דוד", כיכב בפסטיבל "הזמר והפזמון" וזכה במקום השני בפסטיבל הזמר החסידי. את שירותו הצבאי עשה בשן בלהקת פיקוד צפון שם יצא בין היתר במופעי סולו אותם המשיך גם לאחר שירותו הצבאי עם כ-30 אלבומים.

צילום: בי"ס בליך

ספריית בית הספר ע"ש בליך, הוקמה בשנת 1998 ומשמשת את תלמידי בית הספר ותושבי רמת-גן. הספרייה מהווה סביבה תומכת למידה עתירת משאבים, הכוללת אוסף עשיר של מקורות מידע מודפסים ודיגיטאליים, עמדות מחשב ועוד. בספרייה מתקיימות אחת לכמה שבועות הרצאות העשרה במגוון נושאים עבור קהילת בית ספר והתושבים.

בית הספר 'בליך' שברמת-גן מהווה את אחד המוסדות החינוכיים המשמעותיים בעיר. בית הספר מוביל פעילות חינוכית ענפה מעבר למסגרת הסטנדרטית, הכוללת תרומה לקהילה, סיורים והרצאות, השתתפות במסע אל פולין ועוד.

בית הספר 'בליך' שם דגש על חינוך ערכי וחברתי ובית הספר מעניק לתלמידיו הזדמנות לקחת חלק תעודת ב-'בגרות חברתית'  בה תלמידים שימשיכו את ההתנדבות בקהילה מעבר למחויבות האישית בכיתה ויתנדבו לפחות 60 שעות שנתיות יקבלו ממשרד החינוך תעודת בגרות חברתית כהוקרה על מעורבותם בקהילה.  נוסף בית הספר ידוע במעורבות שלו בשיח הדמוקרטי ומקיים פעילות ענפה של אירועי דיבייט במגוון נושאים חברתיים ומקיים מדגם תלמידים בכל מערכת בחירות ארצית.

מנהלת אגף החינוך, אורית איתיאל סיכמה את הערב: "מוזיקה היא גורם מאחד ומלכד. יגאל בשן היה אומן שביטא את היפה והמרגש בזמר העברי – אני גאה בנוער שבחר להקדיש אירוע לזכרו"

Exit mobile version