Site icon מקומון רמת גן

שיפור יחס המרה באתר – כיצד עושים זאת?

כאשר יש לעסק שלכם אתר אינטרנט פעיל, אחת המטרות המרכזיות שלו הן יצירת מאגר לקוחות חדש ושימור מאגר הלקוחות הקיים. האתר הוא בעצם כלי שיווקי לכל דבר ועניין.

מכיוון שהאתר הוא כלי שיווקי, אחד מהדברים שעושים בכל אתר הוא ניסיון לקבל פרטי קשר של לקוחות פוטנציאליים. יש הרבה דרכים מצוינות לעשות זאת. הדרך הבסיסית ביותר היא על ידי טופס "צור קשר" פשוט שבו יכול הלקוח להשאיר פרטים וכך ניתן לחזור אליו.

שיטות מתקדמות יותר כוללות הצעות מבצעים בחלונות קופצים עם אפשרות להשארת פרטים, הרשמה של הגולש לניוזלטר שאותו יקבל במייל וביצוע סקרים ומילוי שאלונים באתר. כל הדרכים האלו הן כלים ליצירת קשר עם הגולש ולהפוך אותו ממבקר פסיבי באתר למבקר פעיל שמשאיר את פרטי הטלפון או את כתובת הדואר האלקטרוני שלו.

מהו יחס המרה

כאשר מבקר באתר הופך מגולש פסיבי למישהו שמשאיר פרטים באתר בכל דרך שהיא – זו נקראת בעולם השיווק "המרה". למעשה הגולש מומר ללקוח פוטנציאלי והוא מתקדם עוד שלב בדרך להיות לקוח ממשי של החברה.

צילום: Pixabay

יחס המרה הוא היחס בין כמות הגולשים שנכנסו לאתר לבין כמות הגולשים שביצעו פעולה אקטיבית באתר והשאירו את פרטים  שלהם (או אפילו ביצעו רכישה – במקרה שזהו אתר מסחר).

מדוע חשוב למדוד ולשפר את יחס ההמרה?

יחס ההמרה מבטא את מידת האפקטיביות של האתר שלכם. ככל שהאתר שלכם ממיר יותר גולשים, כך אתם יודעים ששיטות השיווק בהן אתם משתמשים יעילות. מעבר לכך, כך ניתן לשפר את ביצועי האתר. ברגע שאתם יודעים כמה האתר שלכם יעיל בהמרה, אתם יכולים לחשוב על דרכים חדשות להגדיל את יחס ההמרה, וגם לעקוב בצורה מסודרת אחר ביצועי האתר.

רק כאשר יש לכם נתונים אמתיים, אתם יכולים להתחיל לתכנן שיטות חדשות אפקטיביות להגדלת יחס ההמרה. ללא נתונים – אתם יכולים רק לשער כמה מוצלח האתר שלכם מבחינה מסחרית.

אמצעים לשיפור יחס ההמרה

כאשר רוצים לשפר את יחס ההמרה באתר, חשוב לדעת כי כל אלמנט או פרט קטן באתר יכול להוביל לכך. זה מתחיל בחברת UI, העיצוב הגרפי של האתר ובנוחות שלו לשימוש. אם מטרת ההמרה שלכם היא שהלקוח ישאיר את פרטים בטופס "צור קשר" – אתם צריכים לדאוג שהטופס יהיה במקום בולט באתר ושהוא יהיה מעוצב היטב וברור.

אחת הדרכים לעשות זאת, היא ליצור חלון קופץ לאחר שהמשתמש נמצא זמן מה באתר (יש כלים שמסייעים לעשות זאת בוורדפרס, לדוגמה). בחלון יופיע הטופס ולגולש תהיה הזדמנות נוספת להשאיר פרטים.

אמצעי נוסף לשיפור יחס ההמרה הוא הרשמה לניוזלטר. אם הגולש מתעניין בתכנים שאתם מציעים באתר, יש סיכוי לא רע שהוא ישמח לקבל מכם מידע רלבנטי והצעות למבצעים על מוצרים. שימוש בניוזלטר שנשלח אל הדואר האלקטרוני של הגולש יכול לשפר מאוד את יחס ההמרה באתר.

מכיוון שכל אלמנט באתר יכול להשפיע על המוטיבציה של הגולש להשאיר פרטים או לקנות מוצר, חשוב לבצע בדיקות שנקראות A/B testing. אלו הן בדיקות שבהן משנים אלמנט באתר ודואגים שרק חלק מהגולשים יקבלו את החלק ששונה ושאר הגולשים ימשיכו לראות את הגרסה המקורית. כך ניתן לבחון אם השינוי שבוצע משפיע על יחס ההמרה והאם הוא יעיל יותר במשיכת הגולשים לפעולה.

שיפור יחס ההמרה צריך להיות יעד מקצועי ראשון במעלה באתר שלכם, ולכן יש להשקיע מחשבה בבניית אתרים, בשיפור המראה של האתר והתכנים השיווקיים שבו – כך שיותר גולשים יבצעו את ההמרה ואתם תוכלו להגדיל בהצלחה את כמות הלקוחות שלכם.

Exit mobile version