Site icon מקומון רמת גן

שינוי במצב הרפואי

בריאות תקינה מאפשרת לנו לנוע בעצמאות, ליהנות מחיינו ולעשות את הפעילויות שאנחנו רוצים לעשות בכל עת. לכן, הקפדה על אורח חיים בריא, פיזית ונפשית חשובה על מנת למנוע מחלות עתידיות ובעיות תפקודיות. אך לא תמיד ניתן למנוע את אותן מחלות וישנן מבוגרים רבים המאובחנים במחלות שונות המפריעות לתפקודם ולכן נזקקים לעזרה וטיפול מתמיד. מחלות הפוגעות ביכולת להתנהל באופן עצמאי, לעשות צרכים, לקום או ללכת ובנוסף מחלות אשר פוגעות בתפקיד המנטלי והשכליות מצריכות שהייה של הקשיש במקום מתאים. בית אבות גריאטרי מספק שירותים מתאימים כמו עזרה צמודה בפעילויות יום יומיות וטיפול רפואי צמוד עבורם בנוסף לפעילויות שיקומיות והיצע של בעלי מקצוע כמו פיזיותרפיסטים, עוזרות סוציאליות, דיאטניות ועוד.

המרכז הישראלי לגיל השלישי הוא מרכז המציע שירות לייעוץ בבחירת בית אבות בצורה הטובה ביותר. צוות המרכז בעל ידע רב בתחום ומאפשר מיצוי הזכויות והתאמת המסגרת הטיפולית בצורה הטובה ביותר.

מסגרות בהתאם למצב הרפואי

המונח בית אבות הוא מונח רחב הכולל בתוכו מספר רחב של מסגרות המתאימים למצבי בריאות שונים ותקציב. ישנם בתי אבות המתאימים למצבים בהם המצב הבריאותי תקין יחסית ומאפשר לפעול באופן עצמאי ומציעים מסגרת המאפשרת חיים עצמאיים לצד פעילויות שונות, ארוחות, פנאי וגם גישה לטיפול רפואי צמוד. לצד זה, קיימים בתי אבות המתאימים לקשישים סיעודיים או תשושי נפש אשר זקוקים לסיוע מלא או חלקי וסיוע בפעילויות יום יומיות כמו לבוש, שכיבה וקימה, החלפת בגדים ועוד. בית אבות מסוג זה מציע השגחה רפואית צמודה לצד טיפולים של מגוון של אנשי מקצוע. עבור שירותי בית אבות מחירים שונים המותאמים לאיכות המוסד ומתקניו, מיקומו ועוד.

צילום: FREEPIK

הגיל השלישי

באופן טבעי כאשר אנשים מתבגרים ומזדקנים, איכות בריאותם ואופי פעילותו של הגוף ומערכותיו משתנה. היכולות הפיזיות והקוגניטיביות נוטות לרדת ונוצרות בעיות רפואיות, קטנות כגדולות. במרבית הפעמים, המצב הרפואי עדיין מאפשר חופש תנועה, עצמאות ויכולת תפקוד. אך קיימים מקרים בהם המצב הרפואי ירוד יותר והקשיש מוגדר כסיעודי. במקרים אלו, היכולת לתפקוד עצמאי יורדת עקב מחלה, ליקוי גופני או מנטלי ויש צורך בסיוע חלקי או מלא לקיום פעילויות כמו קימה ושכיבה, אכילה, עשיית צרכים ועוד. בית אבות סיעודי קיים על מנת לתת מענה עבור אותם קשישים. בנוסף לכך, הוא מאפשר לשאת בנטל עבור בני המשפחה שלא יכולים להשגיח ולעזור באופן שוטף.

 

לבחור בהתאם לצרכים

במהלך החיים אנו פוגשים אנשים חדשים, מכירים את בן הזוג שלנו, מקימים חיים ומשפחה יחד. אנו מבלים את חיינו בהתקדמות בעבודה, מיצוי חוויות וגידול הילדים. אך לרוב, לאחר היציאה לפנסיה ובשלב מאוחר של החיים, אנו נשארים ללא מסגרות או מחויבויות ולעיתיים מרגישים בודדים. לכן, רבים בוחרים לבדוק את האפשרות לעבור אל בית אבות, המספק השגחה רפואית צמודה לצד פעילויות, מפגשים חברתיים, ארוחות מבושלות ועוד. אך לפני המעבר אל בית אבות וויתור על הדירה או הבית רבים בודקים כמה עולה בית אבות בהתאם לצרכים שלהם. מחיר שהייה בבית אבות משתנה ראשית בהתאם למצב הרפואי, כיון ועבור מצבים שונים נדרשת מעטפת שונה. בנוסף, גם בעבור מצבים רפואיים שונים המחירים משתנים ותלויים באיכות המתקן, הטיפולים המוצעים בו, רמת היוקרה שלו ואיכות הצוות המקצועי.

המרכז הישראלי לגיל השלישי הוא מרכז המציע שירות ייעוץ לבחירת בתי אבות תוך רגישות והכלה של המצב הרגיש. בנוסף, המרכז מסייע בהנגשת המידע בנושאי ביטוח לאומי, תהליכים בירוקרטיים וזכויות.

Exit mobile version