Site icon מקומון רמת גן

שינויים במזונות- באילו מצבים ואיך עושים את זה?

קרדיט - Canva

מצבים לא יציבים או לא סטנדרטיים כמו הקורונה למשל  או כפי שכעת מציבה בפנינו המלחמה משפיעים על כל בית בישראל. בתקופות אלה עסקים רבים קורסים ואנשים מאבדים את פרנסתם, מה שמשפיע באופן ישיר על מצבה הכלכלי של המשפחה, כולל לגבי תשלום מזונות. אם האב המשלם מזונות משרת במילואים תקופה ארוכה והעסק שלו קורס כך שיתקשה לשלם את המזונות שנקבעו לאורך זמן, ניתן להגיש תביעה להפחתת מזונות בעזרת עורך דין מזונות המומחה בתחום שידע להביא את הטיעונים הנכונים המצדיקים את ההפחתה. מצבים כאלה יכולים גם להביא לתביעה להגדלת המזונות מצד האם, למשל אם איבדה את פרנסתה ומתקשה לעמוד בהוצאות השוטפות.

להתגרש ולהמשיך לשמור על מסגרת משפחתית- זה אפשרי

גירושין הם טלטלה לכל בני המשפחה, וזאת גם אם יתבצעו בדרך הנעימה ביותר וגם וכאשר הזוג המתגרש נשאר ביחסים טובים יחסית גם לאחר הגירושין. כמובן שככל שעושים את הדברים בצורה מושכלת, מסודרת ופחות אמוציונלית, ככה רעידת האדמה היא סבירה יותר וניתן להסתגל בקלות רבה יותר למצב. כדי שכך יהיה, חשוב להתייעץ עם עורך דין דיני משפחה המתמחה בגירושין ומייצג לקוחות הן בבית המשפט והן בהליכי גישור ומו"מ. אם אלה גירושין בהסכמה כדאי לנסות ולהגיע להסכם בהליך גישור מחוץ לבית המשפט בדרך של מו"מ והגעה להסכמות ולפשרות לגבי כל סעיפי הסכם הגירושין וכך לצאת לדרך החדשה בצורה חלקה יותר.

הדרך להקל על עצמכם הרבה לפני גירושין

כאמור, גירושין הם תהליך לא פשוט בו יש להסדיר נושאים רבים: חלוקת רכוש, משמורת ומזונות ובכלל נושאים רבים הקשורים להתנהלות שתהיה מעכשיו בכל הקשור לילדים. לחלוקת הרכוש יש חלק משמעותי בהסכם הגירושין ופעמים רבות מתעוררות סביבו מחלוקות. הדרך להקל על עצמכם לפחות בענייני הרכוש הוא ע"י עריכת הסכם ממון אצל עורך דין דיני משפחה, אך מהלך זה צריך להתבצע הרבה לפני שפתחתם בהליך גירושין. מומלץ מאוד לעשות זאת אפילו עוד לפני החתונה, אז הדברים הם פשוטים יותר מאשר אם עורכים את ההסכם לאחר החתונה. בהסכם זה תסדירו את חלוקת הרכוש במקרה של גירושין, לפחות רכוש שצברתם בנפרד עד רגע החתונה. מומלץ לעשות זאת במיוחד אם הספקתם לצבור רכוש משמעותי בנפרד, אם אלה נישואים פרק ב' וגם אם אחד מכם או שניכם אמורים לרשת נכס בעתיד.

משרד עורכי דין עודד פסקל מתמחה בענייני משפחה ומתמקד בתחום זה. לקוחות המשרד מקבלים את כל השירותים הנוגעים לתחום תחת קורת גג אחת באופן מקצועי ומקיף. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version