Site icon מקומון רמת גן

שיטות מתקדמות ליישור שיניים למבוגרים

תופתעו בוודאי לשמוע אבל טיפולים ליישור שיניים אינם נחלתם הבלעדית של ילדים ובני נוער. יש גם מבוגרים אשר זקוקים לטיפול אורתודנטי מתקדם כדי להשיג את החיוך המושלם. לשמחתם של אותם מבוגרים קיימות היום שיטות מתקדמות בעזרתם מבוצע תהליך ליישור השיניים, כך שהוא הופך להיות מהיר יותר, פחות כואב, אסתטי יותר ומעניק תוצאות טובות בהרבה.

מבוגרים בוחרים בדרך כלל בשיטות מתקדמות ומהירות יותר ליישור השיניים, כיום השיטה המומלצת היא באמצעות הקשתיות השקופות, שיטה זו נקראת אינויזליין וזהו פתרון אסתטי מאחר והקשתיות כמעט ובלתי נראות לעיני אחרים.

יישור שיניים שקוף

הצעקה האחרונה בתחום יישור השיניים היא האפשרות לבצע טיפול יישור שיניים שקוף. שיטה יישור שקוף זאת נקראת Invisalign. בשיטה זו נעשה שימוש בפלטות פלסטיק שקופות, הידועות גם בשם קשתיות, ובלתי נראות. היתרונות של שיטה זו הם רבים: כדי להתאים את הקשתיות נעשה שימוש בטכנולוגית הדמיה תלת ממדית ברמת דיוק גבוהה, הקשתיות מאוד נוחות להרכבה והסרה, הן אסתטיות מאוד למראה וניתן בקלות רבה לשמור על היגיינת השיניים במהלך הטיפול.

רופא שיניים אורטודנט. צילום: יוסף שוחמיאן, פיקסביי

שיטת אינסיגניה

שיטה זו היא אחת השיטות המתקדמות ביותר בשוק כיום. כאן מדובר על מכשיר חיצוני המותאם באופן אישי לפיו של המטופל. יכולת ההתאמה האישית לליקוי הסגר הקיים, למבנה הלסת וצורת השיניים של המטופל הופכת את שיטת טיפול זו ליעילה ביותר והתוצאות המתקבלות בה הן מצוינות. הרופא המטפל הוא זה שיעשה את כל ההתאמות הנדרשות לטיפול זה.

שיטת ווילקודנטיקס

שיטה נוספת של יישור שיניים נקראת ווילקודנטיקס. זוהי שיטה ליישור שיניים מהיר. משך הטיפול הוא בין שלושה עד שמונה חודשים בלבד, קיצור משמעותי לעומת שיטות טיפול אחרות. במהלך הטיפול מבוצע ניתוח חניכיים ובו הרופא המומחה חותך חתכים עדינים בחניכיים ומניח תחתן חומרי עצם. חומרים אלו הם המאפשרים את תזוזת השיניים המהירה. יחד עם חומרי עצם אלו משלבים בטיפול סמכים רגילים ליישור שיניים וכך, השילוב ביניהם הופך את הטיפול גם למהיר מאוד וגם ליעיל מאוד.

טיפול אצל אורתודנט מומחה

קיימות שיטות טיפול נוספות של יישור שיניים למבוגרים, כמובן. חשוב לציין שבשיטות אלו יכול לטפל רק אורתודנט מוסמך בעל תעודה ורישיון לעסוק באורתודונטיה. אורתודנט מומחה כזה יהיה מי שעבר הכשרה מקיפה באורתודונטיה, בנוסף ללימודי רפואת השיניים הרגילים, עמד בכל הבחינות הנדרשות, רשום כחוק באגודת האורתודנטים ויכול להציג מספר רישיון רשמי של משרד הבריאות. מכיוון שמדובר בטיפולים מתקדמים ורגישים חשוב מאוד שהם יבוצעו במקצועיות רק על ידי מי שיש לו ניסיון רב בכך. לכן, אם אתם עומדים בפני טיפול ביישור שיניים הקפידו לברר לעומק מה ההכשרה של האורתודנט אליו אתם הולכים.

הכתבה באדיבות ד"ר שמואל עיני, אורתודנט מומחה ומרצה מוכר ומוערך בתחום האורתודנטיה. ד"ר עיני מנהל את ההתמחות ליישור שיניים בביה"ס ללימודי המשך בבית החולים רמב"ם ובעלים של רשת מרפאות שיניים.

Exit mobile version