Site icon מקומון רמת גן

שיטות לימוד לסטודנטים וסיוע בכתיבת עבודות אקדמיות

כל סטודנט מכיר את הרגע בו תקופת המבחנים מתחילה- מדובר בתקופה בה הסטודנטים נאלצים להפגין את הידע שלהם באמצעות מענה על שאלות. תקופת המבחנים עשויה להתאפיין בלחצים רבים ולכן חשוב מאד למצוא שיטות לימוד אשר יקלו על הלחצים. נציין כי לא כל שיטה המתאימה לאחד תתאים לאחר ולכן חשוב מאד לבחון את השיטות השונות בהתאם לצרכים שלכם. הדבר החשוב ביותר הוא לאמץ את השיטה המתאימה ביותר.

אילו שיטות לימוד קיימות?

השיטה הראשונה היא תכנון לוח הזמנים מראש. ההמלצה היא לא לתת ללוח הזמנים לשלוט בכם אלא לשלוט בלוח הזמנים היטב. בשלב הראשון חשוב מאד לתכנן בדיוק מה אתם עומדים ללמוד ומתי כדי לא ללכת לאיבוד בין נושאי הלימוד השונים.

הביטו בלוח המבחנים שלכם ותבינו כמה ימי למידה עומדים לרשותכם בסך הכל וכך תבנו לכם לוח זמנים מתאים.  ההמלצה היא לעבור על לוח הזמנים בסוף כל יום וכמובן לא לשכוח הפסקות.  עוד שיטה היא לתרגל כמה שיותר מבחנים. בכל מוסד לימודים תמצאו בנק מבחנים ישנים וההמלצה היא לתרגל את המבחנים הישנים על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי ולהיות כמה שפחות מופתעים. מכירים את המשפט הידוע- קשה באימונים , קל בקרב? זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות- תרגול מאסיבי על מנת שלא יהיה לכם קשה ברגע האמת.

צילום: חופשי

חשיבות קבוצות למידה

עוד שיטה נוספת אשר נביא בפניכם היא למידה באמצעות קבוצות למידה. כולנו מכירים את האמרה המפורסמת טובים השניים מן האחד. האמרה נכונה מאד לגבי תקופת מבחנים.  גם במקרה הזה חשוב מאד לתכנן את לוח הזמנים היטב על מנת לא ללכת לאיבוד.

ההמלצה היא להגיע מוכנים לכל מפגש וללמוד בקבוצה קטנה, כך לכל אחד יהיה את המקום שלו ואף אחד לא ירגיש כי הוא הולך לאיבוד בין האנשים. שימו לב, הלמידה לא חייבת לכלול את קבוצת החברים הטובים שלכם אלא אנשים שאתם מסתדרים איתם.

סיוע בכתיבת עבודה אקדמית

אחד החששות של הסטודנטים הוא השלב של כתיבת עבודה אקדמית. כתיבת אקדמית נחשבת לשלב חשוב ביותר במהלך התואר ומאפשרת לסטודנטים להביא לידי ביטוי את יכולות הלימוד שלהם. כיום ניתן לקבל סיוע בכתיבת עבודה אקדמית מטעם מרצים אשר יסייעו בתרגול כתיבה נכונה. כתיבה אקדמית כוללת הקפדה על סגנון כתיבה מסוים ולכן חשוב מאד לתרגל זאת ולגלות בקיאות.

אמנם כיום כולם רגילים להקליד על המחשב, אבל אחת השיטות היעילות היא לכתוב את ראשי הפרקים על גבי נייר ואז להעביר למחשב- כך המוח זוכר את המידע בצורה טובה יותר.  כך ניתן לזכור את המידע בצורה טובה יותר ולדעת בדיוק את סדר הופעת הפרקים בעבודה והיכן לשלב ציטוטים שונים התואמים את אופי הפרקים.

Exit mobile version