Site icon מקומון רמת גן

שיבושים בפתיחת שנת הלימודים ברמת גן: תלמידי כיתה ח' משביתים את הלימודים

בהמשך לדיווח שהבאנו בשבוע שעבר על כוונת הורים בבית הספר ויצמן ברמת גן שלא לפתוח את שנת הלימודים – מחאה על הצפיפות בכיתות, הרוב המוחץ של הורי ותלמידי כיתות ח' בית הספר התייצבו הבוקר להפגנה שקטה מחוץ לכותלי בית הספר במחאה על צפיפות הלימוד של שכבת ח'.

לפני מספר ימים גילו ההורים, כי מספר התלמידים בשכבה עלה ל-39, ובניגוד לפיצול הכיתות שהיה להם בשנים קודמות, דווקא בשנה הכי קריטית לציונים לפני התיכון, השכבה שלהם מאוחדת לכיתת לימוד צפופה אחת.

פניות ההורים לעירייה ולמשרד החינוך נענו בהתעלמות מוחלטת. מנהלת בית הספר הציעה פיצול בשני מקצועות בלבד, ופיצול נוסף, שלא היה מקובל על ההורים: "הציעו לנו לפצל את הילדים ל-2 קבוצות, שעל פניו זה נשמע נהדר, אבל כשירדנו לפרטים, כמו אילו מורים ילמדו אותם בדיוק, גילינו להפתעתנו, שמדובר בפיקציה ואחיזת עיניים, כי למערכת המפוצלת לכאורה שובצו מורים, שאין להם הכשרה ללמד חומר חדש או ללמד יותר מ-5-7 ילדים בלבד. אפילו מחנכת הכיתה שלחה הבהרה לכולנו, כי היא בעד פיצול מוחלט ל-2 כיתות לימוד".

ההורים הביעו אכזבה גדולה מהתנהלות המערכת מולם. "הכיתה המיועדת צפופה וחנוקה, נטולת מרחב אישי או בטיחותי. אם חלילה תהיה אזעקה, הם יירמסו. תלמיד אחד יהיה מקורר – למחרת כל הכיתה חולה. אפס אווירת לימודים, דווקא בשנה הכי קריטית של הציונים לפני קבלה לתיכון ראוי. יש לפצל אותם לשתי כיתות נפרדות ולאפשר להם ללמוד כמו שצריך".

הורי ותלמידי כיתות ח' בבית הספר ויצמן. צילום: ועד הפעולה
Exit mobile version