Site icon מקומון רמת גן

שוקלים להתקין פרגולה? קבלו 3 עובדות מעניינות!

אם פעם הבתים הארצישראליים היו מאופיינים בשלל מרפסות קטנות ומטופחות בחזיתות של הבניינים, הרי שכיום אותן מרפסות קטנות גדלו ואת הנתון הזה רבים מנצלים עבור הגדלת שטח הבית וניצול מרבי, עובדה שמשנה את הנוף המקומי. במקום אותן מרפסות קטנות, ניתן לראות בניינים שמציגים פרגולות מפוארות. אנשים מבינים עד כמה פרגולה יכולה לשדרג את השטח הקיים, כיצד היא מסייעת לנצל באופן משמעותי את המרחב החיצוני ועד כמה היא מוסיפה לנראות ולתדמית של הבית. אז אם גם אתם חושבים להתקין פרגולה, מוזמנים להכיר 3 עובדות מעניינות:

עם מקסימום צל ומינימום בירוקרטיה

כל עוד הפרגולה שעומדת על הפרק אינה יותר גדולה מ50 מ"ר, או כל עוד הפרגולה שעומדת על הפרק אינה חולשת על יותר מרבע מסך השטח שפנוי עבור בנייה, הרי שניתן להקים את הפרגולה בקלות, בהתאם ל"חוק הפרגולות", כאשר אין זה כלל משנה אם הפרגולה עתידה לקום על הקרקע או על גבי מבנה. חוק הפרגולות מבקש להקל את התהליך ולהוציא את הבירוקרטיה מהמשוואה. מכאן שאם זוכרים סיטואציות בהן היה נדרש להגיע לרשות המקומית, להגיש בקשה ולקוות שהתשובה שתישלח בדואר אכן תהיה חיובית, הרי שטוב לדעת שכיום התהליך הרבה יותר מהיר ופשוט. כל שנדרשים לעשות זה לשלוח לרשות המקומית טופס דיווח על עבודת בנייה ולהתחיל בתהליך.

אפקט חממה הוא לא חלק מהמשוואה

רבים חושבים שאם הם יתקינו פרגולה, הם ייצרו אזור יחסית חמים, לפחות כל עוד לא יורגש משב רוח מרענן. פה המקום לציין שההיפך הוא הנכון, לפחות כל עוד בוחרים בחומרים איכותיים. יש פתרונות קירוי שהם בעצם מסנני קרינה. באופן שכזה הפרגולה מעבירה כ30 אחוז מכמות האור, וזאת מבלי שאיכות הצל תיפגע, כאשר האור שעובר נחשב "קר", כך שהוא מבטל את אפקט החממה. באופן שכזה לא רק שמנצלים את המרחב החיצוני כראוי, אלא גם תומכים במזעור הוצאות החשמל והמיזוג. כל עוד הפרגולה סמוכה לבית, הרי שהיא גם מאפשרת כניסה של קרני אור הביתה ובמקביל מונעת חימום יתר.

תמונה: pexels

ללא תחזוקה והוצאות משלימות

מכירים את זה שרוכשים שולחן גינה מרהיב מעץ וכעבור שנה מגלים שהצבע דהה והכריות חייבות כביסה? ובכן טוב לדעת שאם רק בוחרים להתקין פרגולה מאלומיניום, אין שום צורך להשקיע בתחזוקה, או להוציא כסף על שירותי צביעה. חומר האלומיניום ידוע כסופר עמיד עבור תנאי חוץ. הוא אינו מחליד, הצבע אינו דוהה והחומר נשאר חזק ועמיד כמו בימיו הראשונים. מה עושים אם לא מתחברים למראה המודרני, אך בו זמנית לא רוצים לוותר על איכויות החומר? טוב לדעת שכיום ניתן להתקין פרגולות מאלומיניום שנראות כמו עץ טבעי, כך שזוכים לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה. נראות רצויה לצד איכות מנצחת.

אנשים של מתוק ומלוח – אנשים של צל ושמש

מבקשים להתקין פרגולה אך בחורף ליהנות משמש ישירה? מבקשים להתקין פרגולה אך בערבים של חודשי הקיץ להסית אותה כדי לראות את הכוכבים? ובכן פרגולה אינה חתונה קתולית. כיום באמצעות התמקדות בקטגוריית פרגולות אלומיניום ניתן להשיג פרגולות מתקפלות, וזאת כיוון שהחומר קל משקל ומאוד חזק. פרגולה מתקפלת מאפשרת סגירה ופתיחה, כאשר התפעול יכול להיות אוטומטי או ידני, אם כי אין שאלה שמנוע אוטומטי מבטא את הבחירה המובילה. מנוע חשמלי מוביל לתפעול הרבה יותר נגיש ומהיר ואילו המערכת עצמה יותר פשוטה להתקנה (אין צורך להתקין גלגלות וחבלים). מה עתה? עוצרים להבין איזו פרגולה נכונה פרטנית עבורכם.

Exit mobile version