Site icon מקומון רמת גן

שאמה החליט: מקומות הבילוי ובתי הספר נסגרו – הספריות העירוניות יישארו פתוחות

ראש עיריית רמת-גן פרסם הנחיות חדשות בנוגע לפתיחת של הספריות העירוניות. ע"פ ההנחיה, הספריות העירוניות יפתחו ויחזרו לפעול, בהתאם להנחיות משרד הבריאות המגבילות התקהלות של 10 אנשים במקום סגור ובמרחק של 2 מטרים אחד מהשני. הספריות הדיגיטליות ימשיכו לפעול ויהיו נגישות לתושבי העיר בפלטפורמות הדיגיטליות.

ראש עיריית רמת-גן פרסם הנחיות חדשות בנוגע לפתיחת וסגירה של הספריות העירוניות ובתי העסק בעיר. ע"פ ההנחיה, הספריות העירוניות יפתחו ויחזרו לפעול, בהתאם להנחיות משרד הבריאות המגבילות התקהלות של 10 אנשים במקום סגור ובמרחק של 2 מטרים אחד מהשני. הספריות הדיגיטליות ימשיכו לפעול ויהיו נגישות לתושבי העיר בפלטפורמות הדיגיטליות.

לדברי ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, "רמת-גן מגויסת למען ביטחון ונוחיות התושבים. פתיחת הספריות העירוניות תעזור לתושבי העיר וילדיהם, לנצל את הזמן הממושך בבית בצורה הטובה ביותר."

"מנגד,: מוסיף שאמה, "למען שמירה על ביטחונם של התושבים, יהיו הקפדות מחמירות על בתי עסק ועל תושבים שמפרים את הנחיות משרד הבריאות."

הספריה העירונית המרכזית. צילום: דוברות עיריית רמת-גן

על פי ההנחיות החדשות, ההגעה לספריה תתבצע בהתאם לשעות הפעילות של הספרייה אותם יהיה ניתן למצוא באתר העירוני. מומלץ להזמין ספרים דרך הטלפון על מנת לא להתעכב זמן רב בספריה ולאפשר לעוד אנשים להגיע. בכניסת התושבים לספריה יהיה עליהם חובה לרחוץ ידיים במים וסבון ולוודא מול השומר בכניסה שאין עדיין עשרה אנשים בתוך חלל הספרייה. בזמן השאלת הספרים יחול איסור לעבור את הפס המפריד בין הלקוח לספרנית במרחק של 2 מטר. ספרים להחזרה יוארזו על ידי הקוראים בשקיות ניילון עם תאריך ההחזרה ויושמו בארגז המיועד לכך בתוך הספרייה. ספרים אלו יכנסו לבידוד לשמונה ימים ורק אז, ולאחר ביצוע חיטוי יחזרו לסבב ההשאלות.

רשת הספריות העירונית של רמת-גן מציעה גם ללקוחותיה את אפליקציית iSmartLib, המאפשרת גישה לספריה באמצעות שימוש בטלפון הנייד. האפליקציה מאפשרת גישה נוחה ומהירה לקטלוג הספרייה בכל מקום וזמן, כחלק מההתקדמות הטכנולוגית העירונית שנושאת את פירותיה בשלל המישורים הקיימים.

הספרייה העירונית המרכזית ברמת-גן שוכנת ברחוב חיבת ציון, בנוסף אליה פועלות בעיר 15 ספריות נוספות, המהוות את רשת הספריות העירוניות ברמת-גן. הספרייה המרכזית ברחוב חיבת ציון היא לב ליבה של רשת הספריות, בה אוסף הספרים הגדול והמגוון ביותר הקיים בעיר.

הספריות העירוניות ברמת-גן מעניקות לתושבים שירות של השאלת ספרים אלקטרוניים. במסגרת השירות יושאלו לקהל הקוראים בספריה אלפי ספרים אלקטרוניים, ביניהם גם ניתן למצוא ספרים קוליים ואינטראקטיביים. האוסף מכיל ספרים בקטגוריות שונות דוגמת ילדים ונוער, מבוגרים, ספרים באנגלית ומגוון רבי מכר. הספרייה העירונית מציעה ללקוחותיה שירותים שונים, כמו השאלת ספרים קוליים המקלים על קוראים בעלי הפרעות קשב או כאלו המתקשים להתמיד בקריאה רציפה.  הספריות העירוניות מתאימות את עצמן לעשור הנוכחי, לקדמה ולרעיונות טכנולוגיים.

Exit mobile version