Site icon מקומון רמת גן

שאלות ותשובות על סכיזופרניה

החיים מלמדים אותנו כי כל אחד מאיתנו עלול לסבול מבעיות נפשיות שמשבשות את שגרת החיים. בעוד יש כאלה שיודעים להתמודד עם אותן בעיות נפשיות, אחרים פשוט קורסים כתוצאה מהן. סכיזופרניה היא הפרעה נפשית נפוצה, שעשויה לשבש את החיים באופן מהותי.

הבעיה הזאת באה לידיי ביטוי בכך שלא ניתן להבין או לפרש את הדברים כמו שצריך. כל מחשבה הופכת להיות שונה, ויהיה קשה לקבל החלטות בצורה נכונה. יש כאלה שמקשרים בין סכיזופרניה לבין פיצול אישיות, אך זה לא מה שקורה בפועל. בשורה התחתונה מדובר על בעיה נפשית שמביאה איתה המון סימני שאלה לגביה. תרצו לדעת בדיוק מהן ההשלכות של הבעיה הנפשית הזאת ועד כמה היא עשויה להיות חמורה. איך תוכלו לעזור לחולים בסכיזופרניה? היכנסו לאתר מדיקו לקבל מידע נוסף.

מה גורם לסכיזופרניה?

כולנו רוצים לדעת מה הסיבות שבגינן אנשים שיקרים לליבנו עלולים לסבול מהמחלה. אך למען האמת לשאלה הזאת אין תשובה חד משמעית, קשה לשים את האצבע על סיבה ספציפית. לכל חוקר שחקר את המחלה הזאת יש היבטים שונים בהקשר שלה. אך מרביתם מספרים כי הגורמים לסכיזופרניה הם לרוב גורמים גנטיים וסביבתיים. כלומר צריך להיות מכלול של דברים שיגרמו לאנשים לסבול מהמחלה הזאת ביתר שאת. המבנה של המוח של החולים במחלה הזאת יהיה שונה בהשוואה למבנה המוח המוכר. ככל הנראה ילדים נולדים עם נטייה לחלות במחלה הזאת בהשוואה לאחרים.

איך ניתן לזהות סכיזופרניה?

לרוב מי שיסבול מהמחלה עצמה יתקשה לשים את האצבע על כך שמדובר עליה. לכן האנשים שנמצאים בקרבתו צריכים לשים לב לכל אותם תסמינים שונים. אנו מדברים על הזיות, מחשבות שגויות, התנהלות לא מאורגנת, הימנעות מיצירת קשרים חברתיים, קשיים בריכוז ועוד המון סימפטומים. טוב לגשת לרופא מומחה על מנת שיאבחן את המצב מקרוב בזכות מכשור מתקדם. התסמינים השונים רק אמורים להדליק לכם נורה אדומה בהקשר הזה. כמובן שהתסמינים האלה יכולים לנגוע בעוד עניינים שלא בהכרח קשורים לסכיזופרניה.

קרדיט תמונה: freepik

למשך כמה זמן נמשכת המחלה?

לגבי השאלה הזאת אין לנו תשובות שיכולות לשמח אתכם. המחלה היא מחלה כרונית מה שאומר שהיא נמשכת לכל החיים מהרגע שהיא מופיעה. עם זאת אצל כל בן אדם המחלה הזאת מופיעה בעצימות משתנה. כמובן שלאורך החיים יהיו תקופות שקטות שבהן היא לא משפיעה על החיים בצורה מהותית. מצד שני יכולות להיות תקופות אחרות לאורך השנה שבהן המחלה הזאת תהיה מאוד מורגשת. בחלק מהמקרים ההשפעה שלה תגרור לכך שיהיה צורך לאשפז את המטופל. עם זאת יש כאלה שמספרים כי הם כבר למדו איך לחיות עם המחלה. מכיוון שמדובר על מחלה כרונית ישנה חשיבות להבין איך להמשיך שגרת חיים יחד איתה.

איך מטפלים בסכיזופרניה?

הטיפול הכי טוב יהיה קודם כל מעקב שמאפשר לאבחן את המצב של המטופל כל הזמן. המטרה היא בכל נקודת זמן להתאים למטופל את הטיפול הנכון בהתאם למצבו העכשווי. ברוב המקרים הדרך הטובה ביותר להתמודד עם סכיזופרניה היא על ידי תרופות אנטי פסיכוטיות. התרופות האלה משפיעות על המוח כך שהן מונעות חלק גדול מהתסמינים של הסכיזופרניה. בו בזמן ישנה חשיבות עליונה להיפגש עם איש מקצוע בדמות פסיכולוג או פסיכיאטר. הפגישות התקופתיות יאפשרו לאותו איש מקצוע להבין מה המצב של המטופל ומה קורה בחייו. הטיפול הזה יחד עם השילוב של התרופות האנטי פסיכוטיות אמורות לשפר את אורח החיים. עם זאת אף אחד לא יכול להגיד כי התסמינים לא יבואו לידיי ביטוי בכל מיני אופנים אחרים.

 

Exit mobile version