Site icon מקומון רמת גן

שאלות ותשובות נפוצות על לימודי תואר שני

מעוניינים להירשם לתואר שני? בין אם אתם שוקלים לימודי תואר שני בפסיכולוגיה, בין אם תואר שני במנהל עסקים ובין אם בכל תחום אחר, יכולות לעלות אצלכם לא מעט שאלות בנושא.
בכדי להקל עליכם, להלן מספר שאלות נפוצות אשר יכולות לעלות אצל השוקלים להירשם לתואר שניה והתשובות עליהן:

מהם תנאי הקבלה ללימודי תואר שני?
ובכן, התשובה היא לא גורפת, מכיוון שהתנאים יכולים להשתנות בהתאם למוסד הלימודים ותוך התאמה לתחום הלימודים.
ברוב המקרים, תנאי הסף יהיו ציון ממוצע של 80 ומעלה בלימודי התואר הראשון – ישנם מקרים בהם הציון יהיה 75 ומעלה ומקרים בהם הציון הנדרש יהיה 85 ומעלה.
חשוב לציין, שבכדי להתקבל לתואר שני בחלק מהמקצועות, יש צורך להיות בוגרי תואר ראשון בתחום ספציפי.
כמובן, שבחלק מהמקרים, יכולות להיות גם דרישות נוספות כמו: ריאיון אישי, ניסיון מעשי בתחום ועוד..

כמה זמן נמשכים לימודי תואר שני?
גם התשובה לשאלה הזאת היא לא חד משמעית. יחד עם זאת, ברוב המקרים, לימודי תואר שני נמשכים כשנתיים ומתפרסים על פני 4 סמסטרים.
ישנם מקרים בהם יוצעו מסלולים של לימודי ערב, בהם הלימודים יכולים להתפרס על תקופה יותר ארוכה ולהגיע גם עד 3 שנים ויותר.

מה כדאי לבדוק לגבי תזה?
אם בחרתם במסלול לימודי תואר שני אשר כולל תזה, ההמלצה היא לברר מבעוד מועד מתי במהלך התואר, עליכם לבחור את המנחה ואת נושא המחקר – התשובה, יכולה לאפשר לכם להבין באיזה שלב תדרשו להתפנות לנושא הזה, אשר מצריך זמן והשקעה לא קטנה. ההמלצה היא גם לבדוק מבעוד מועד מיהם אותם ארגונים אשר מעניקים מלגות עבור מחקרים ובאלו נושאים – במקרים רבים, הבירורים הללו, ישפיעו במידה רבה על בחירת הנושא שלכם לתזה.

כמה עולה ללמוד תואר שני?
יש לקחת בחשבון שכיום, שכר הלימוד השנתי, ללימודי תואר שני, עומדת על סכום של קצת מעל ל-14 אלף שח. כאשר, אם תרשמו ללימודי תואר שני באחת מאותן המכללות הפרטיות, תתבקשו לעיתים לשלם גם סכום כסף גבוה יותר.
אבל, יש גם חדשות טובות והן באות לידי ביטוי בעובדה שיש לא מעט דרכים לקבלת מלגות ללימודים.
מעבר לכך, אם יש מקצועות שכבר למדתם בתואר הראשון, תוכלו לציין את זה, מה שיכול להפחית במידה מסוימת מגובה שכר הלימוד.

קרדיט תמונה: pexels.com

האם כדאי ללמוד תואר שני?
ובכן מדובר בשאלת "מיליון הדולר" והאמת היא, שאף אחד מלבדכם, לא יוכל לענות לכם על השאלה הזאת. ראשית כל, יש תחומים שבכדי לעסוק בהם תואר שני מהווה כחובה – לדוגמא, אתם לא תוכלו לעבוד כפסיכולוגים מוסמכים אם לא תסיימי בהצלחה לימודי תואר שני בפסיכולוגיה.
תואר שני גם יכול לפתוח לכם צוהר לעיסוק בתחומים חדשים ולהעלות את הסיכויים שלכם להתקבל למקומות עבודה מסוימים. תואר שני גם יכול לאפשר לכם ליהנות מתוספת לא קטנה במשכורת.
מצד שני, תואר שני גם לוקח זמן ודורש השקעה לא קטנה – ולכן, רק אתם יכולים לענות אם אתם יכולים, מוכנים ורוצים לעשות את אותה ההשקעה.

כאמור, בטרם קבלת ההחלטה אם ללמוד תואר שני, יכולות לעלות לא מעט שאלות, אשר התשובות עליהן יאפשרו לכם להגיע למסקנה אם זה אכן הצעד הנכון בעבורכם.
כמובן, שאם אתם מרגישים שחסרים לכם פרטים, תמיד תוכלו ליצור קשר עם מוסדות הלימוד הרלוונטיים (כיום, ניתן לעשות זאת גם דרך הרשת) להציג את השאלות הרלוונטיות ובהתבסס על התשובות, לקבל בסופו של דבר החלטה מושכלת ונבונה.

Exit mobile version