Site icon מקומון רמת גן

שאלות ותשובות בנושא בדיקת צו קיום צוואה

לאחר מותו של המנוח וכדי לחלק את העזבון שהותיר אחריו, יש להוציא צו קיום צוואה כדי לאשר את נוסח הצוואה, ועל מנת להקנות לה תוקף של פסק דין. את הבקשה למתן צו קיום צוואה יכולים להגיש היורשים המופיעים בצוואה שהותיר אחריו המנוח, או כל אדם אחר המעוניין במתן הצו.

את הבקשה של היורשים ניתן להגיש בעזרת עורך דין מקצועי או לבד, אפשר להגיש את הבקשה באופן מקוון או בהליך לא מקוון. כדי לבדוק את קיימת צוואה בלשכת הרשם לענייני ירושה יש להגיש בקשה מסודרת ללשכת הרשם שבתחום שיפוטו היה מקום מגוריו האחרון של המנוח. הנושא מעט מבלבל ולרבים יש שאלות לגבי הליך הבדיקה, לכן החלטנו לרכז עבורכם את השאלות השכיחות ביותר ולספק תשובות מקצועיות על ידי עורך דין צוואות וירושות בעל ניסיון רב.

כיצד ניתן לבדוק את סטטוס צו קיום הצוואה?

לאחר שהגשתם לבד או בעזרת עורך דין צוואות וירושות בקשה למתן צו קיום צוואה עליכם להמתין עד קבלת תשובה מלשכת הרשם לענייני ירושה, ההליך עשוי להימשך זן רב, לכן רבים מעוניינים לבדוק כיצד מתקדם הטיפול בבקשה שהגשתם. הדרך היעילה, המהירה והפשוטה ביותר היא לפנות לעורך דין מקצועי המתמחה בצוואות, עורך הדין יכול לבצע בדיקת סטטוס צו קיום צוואה בקלות באמצעות המערכת הממוחשבת של הרשם לענייני ירושה, וכל עוד הוא מיופה הכוח שלכם בתיק תוכלו לקבל תשובה מהירה ולהתעדכן בסטטוס ההליך.

pixabay

אפשר לבצע בדיקת צו קיום צוואה גם ללא עורך דין, במקרה זה עליכם לפנות ישירות ללשכת הרשם לענייני ירושה, למסור פרטים מזהים ולאחר מכן תקבלו תשובה לגבי סטטוס ומצב הטיפול בבקשה.

מה כולל הליך בדיקת צו קיום צוואה

בשלב הראשון עליכם להגיש בקשה לצו קיום צוואה ללשכת הרשם, בהתאם למקום מגוריו של המנוח. יש לצרף לבקשה מסמכים כמו תשלום אגרה, תעודת פטירה, צוואה מקורית אם יש, אישור בכתב מהיורשים המאשרים את הגשת הבקשה, ובהתאם לצורך ייפוי כוח לעורך דין. חשוב להגיש את הבקשה ב-4 העתקים, מקור ו-3 העתקים.

האם חייבים לקחת עורך דין כדי להגיש בקשה?

לא חייבים להגיש את הבקשה על ידי עורך דין אך מומלץ בחום לשכור שירותיו של עו"ד ירושות וצוואות כיוון שזהו הליך העשוי להיות מורכב. עורך דין יגיש את הבקשה באופן מקוון וייצג אתכם לכל אורך ההליך.

איזה מסמכים יש לצרף לבקשה?

לבקשה יש לצרף מסמכי כמו תעודת פטירה מקורית, צוואה מקורית, תשלום אגרה, ייפוי כוח לעורך הדין שלכם, וחשוב לצרף מסמך מכל היורשים המאשרים את הגשת הבקשה בשמם.

הכתבה באדיבות עורך דין ונוטריון יוסי ברקוביץ'. משרדו של עו"ד ברקוביץ ממוקם במרכז המסחרי בסביון, המשרד מתמחה בדיני צוואות וירושות, לרבות בדיקות צו קיום צוואה, הסכם בין יורשים, ייעוץ לכתיבת צוואות, ניהול עיזבונות ועוד.

Exit mobile version