Site icon מקומון רמת גן

שאלות ותשובות אודות חומצה היאלורונית

בעשור האחרון הפכו טיפולי ההזרקה לנפוצים, זהו טיפול מהיר וקל להשגת מראה צעיר ורענן מבלי לעבור ניתוח מורכב המחייב התאוששות ממושכת. טיפולי הזרקה של חומצה היאלורונית נחשבים לבטוחים והם נועדו למילוי ולהחלקת קמטים ולהשבת נפח באזורים שונים בפנים. 

מומלץ לעבור טיפולי הזרקת חומצה היאלורונית רק במרפאה של רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ולטיפולי אסתטיקה כדי להשיג תוצאות מדויקות ומושלמות, וכדי ליהנות ממראה טבעי וצעיר יותר.

מה זה בדיוק חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית (Hyaluronic Acid) היא מולקולה ארוכה המורכבת מיחידות חוזרות של דו סוכר, הגוף מפיק את החומצה באופן טבעי אך הכמויות של החומר הולכות ופוחתות ככל שמזדקנים. החומצה ההיאלורונית מעניקה גמישות וחיוניות לעור, היא סופחת מים ויוצרת נפח ובנוסף היא מעודדת את הגוף לייצר קולגן חדש.

השימוש בחומצה היאלורונית בעולם הרפואה החל בשנת 1970 כחומר לריפוי רקמות לאחר ניתוחים שונים וטיפולי אורטופדיה. ולקראת תחילת שנות ה-2000 החלו להשתמש בחומר בתחום הרפואה האסתטית לצורך מילוי והחלקת קמטים וכחומר להשבת נפח בפנים.

הזרקת חומצה היאלורונית. צילום: סם מוקאדם, unsplash

מתי רואים את תוצאות הטיפול?

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המיוצר על ידי גוף האדם, לכן אין חשש מתגובות אלרגיות ומדחיית החומר כפי שעשוי לקרות עם חומרי מילוי אחרים. תוצאות ההזרקה נשמרות לאורך זמן כל עוד עוברים את הטיפול אצל מומחה מנוסה. את התוצאות לאחר ההזרקה רואים מיד, ולאחר הטיפול אפשר לחזור לשגרת החיים ללא צורך במנוחה, התאוששות או נטילת משככי כאבים או תרופות.

איך למוסס חומצה היאלורונית?

במקרים שבהם לא מרוצים מהתוצאות לאחר הזרקת החומצה ההיאלורונית כדאי להמתין לפחות שבוע ממועד הטיפול כדי שהנפיחות באזור תיעלם לגמרי, ורק אז כדאי לקחת החלטה יחד עם רופא מומחה. אם התוצאה האסתטית מפריעה למטופל או למטופלת יש אפשרות למוסס את החומצה ההיאלורונית באמצעות הזרקת אנזים מסוג היאלורונידאז, בהתאם לצורך יש לעבור שני טיפולים כדי למוסס את כל חומרי המילוי שהוזרקו.

מי רשאי להזריק חומצה היאלורונית?

החוק בישראל מאפשר רק לרופאים מוסמכים להזריק חומצה היאלורונית, ביניהם גם רופאי שיניים העוברים השתלמות מקצועית בנושא. למרות שמדובר בטיפול יחסית פשוט ושאינו פולשני, אין לקחת סיכונים מיותרים וכדאי להימנע ממסיבות הזרקה ומגורמים שאינם מורשים לבצע את הטיפול. נדרש ידע וניסיון רב כדי להגיע לתוצאות טבעיות ואיכותיות ללא סיבוכים ותופעות לוואי.

 

הכתבה באדיבות ד"ר רובינפור – מומחה בעל שם עולמי לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית.

ד"ר רובינפור הוא רופא בכיר במחלקת הכירורגיה הפלסטית בביה"ח אסף הרופא, ומנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל שבתל אביב. בקליניקה הפרטית הוא מתמחה במגוון טיפולים מתקדמים בתחום האסתטיקה. לד"ר רובינפור ידע רב וניסיון מצטבר שנרכש במשך למעלה מ-30 שנים ככירורג פלסטי, הוא פיתח טכניקות עבודה מיוחדות שהפכו מודל לחיקוי אצל המומחים בתחום, והוא דואג להתעדכן בכל החידושים והגישות הניתוחיות בתחום הכירורגיה הפלסטית וטיפולי האסתטיקה.

Exit mobile version