Site icon מקומון רמת גן

שאיבת שומן – ברגע אחד הרוב או הכל נעלם!

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שמטרתו הסרת שומן מאזורים מסוימים בגוף ועיצובם, כדוגמת הבטן, המותניים, הישבן, הזרועות, הירכיים, הצוואר ועוד. בניגוד לדעה הרווחת כי ההליך אמור לסייע להורדה במשקל, בפועל מומלץ לבצע שאיבת שומן רק במקרים בהם משקל הגוף יציב והמטופל או מטופלת שומרים על אורח חיים בריא, הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית. חשוב להבין כי שאיבת שומן אינה שיטת הרזיה כוללת, ולא טיפול בהשמנה, וכי ההליך גם אינו מסיר צלוליט, או סימני מתיחה, אלא מתאים למי שרוצה לשנות ולשפר את קווי המתאר של הגוף.

מה כוללת שאיבת שומן?

הניתוח המתבצע תחת הרדמה מלאה או מקומית, מתחיל עם שימוש בתמיסה להפחתת כאב, ואדרנלין לכיווץ כלי הדם ולהפחתת הדימום. בשלב הבא מוחדרת קנולה – צינורית ארוכה שבסופה חרירים בצורות וגדלים שונים, לאזור ממנו נרצה לשאוב. העזרים לשאיבה יכולים להיות גלי רדיו, מכשיר אולטרסאונד, לייזר או רטט, כל שיטה עם היתרונות והחסרונות שלה. התוצאה הסופית מבוססת על מקצועיות הרופא המנתח ובאיכות העור המטופל, ופחות על הטכניקה שנבחרה.

האם יש הגבלה על כמות השומן ששואבים?

כמות השומן שניתן להסיר בפעם בבטחה מוגבלת. על פי הנחיות משרד הבריאות, מדובר על כ-300 סמ"ק במידה ומדובר בהרדמה מקומית והתהליך מתבצע במרפאה, ועד 5 ליטר של שומן פעם אחת, במידה והליך מתקיים בחדר ניתוח ובבית החולים.

הכנה לניתוח שאיבת שומן. צילום: Canva

מהם האזורים מהם ניתן לשאוב את השומן?

האפקטיביות של התהליך תבוא לידי ביטוי רק במידה והוא מתבצע באזורים המיועדים לשאיבה, אינם יכולים או מגיבים לתזונה ופעילות גופנית, וכוללים: סנטר, צוואר, זרועות, בטן, מותניים, ישבן, חזה, גב, ירכיים, שוקיים קרסוליים. ישנם מקרים בהם שאיבת שומן יכולה להשתלב עם ניתוח אחר כדוגמת מתיחת בטן או פנים, הגדלת או הרמת חזה ועוד.

האם כל אחד יכול לבצע את התהליך?

בנוסף לבריאות תקינה, אנחנו תמיד מוודאים שאין מחלות רקע או מצבים רפואיים שעלולים לסכן את התהליך, כדוגמת בעיה במחזור או בזרימת הדם, מחלות כרוניות, מחלת סוכרת או מערכת חיסון חלשה. גם כשמדובר במטופל או מטופלת בריאים לחלוטין, שאיבת שומן עדיין עובדת בצורה הטובה ביותר עבור אנשים עור גמיש, אחרת, ההליך עשוי להסתיים עם עור רופף למראה, באזורים בהם הוא בוצע.

על מה חשוב להקפיד בשלב ההחלמה?

כדי לאפשר לגוף ולאזור המטופל להתאושש חשוב לעשות שימוש בתחבושות תמיכה אלסטיות, וליטול אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום. משככי כאבים יכול להקל במקרים של כאבים ודלקות. ייתכן שבשלב הזה יופיעו חבורות ואף חוסר תחושה, תופעות שאמורות לחלוף עד 8 שבועות ממועד הניתוח.

לסיכום, ניתוח שאיבת שומן שבדרך כלל אינו כרוך בכאבים, מסיר לצמיתות תאי שומן, ומשנה את צורת הגוף. בנוסף, ההחלמה קצרה יחסית ומאפשרת חזרה לרוב הפעילות השגרתית בתוך יום. יחד עם זאת, ללא ניהול אורח חיים נכון לאחר הניתוח, קיים סיכון שתאי השומן הנותרים יגדלו וכך גם הצורך בהליך חוזר.

לפרטים נוספים על ניתוח שאיבת שומן, לחצו פה למידע על ד"ר שיין

Exit mobile version