Site icon מקומון רמת גן

רשם הקבלנים

Credit Canva

רשם הקבלנים הינו הכינוי לגוף המפקח אודות קבלני בנייה, היקף התקציב המיועד לפרויקטים על פי הענפים השונים ותחומי העיסוק המורשים לכל הקבלן. כלל אנשי המקצוע הרשומים בפנקס הקבלנים קיבלו את אישור הרשם. הפרוצדורה להרשמה בפנקס הקבלנים עשויה להיות מעט מורכבת ומסורבלת. קומות- רישום קבלנים מציעה את שירותיה בכל ההיבט הבירוקרטי תוך התחייבות להליך מקצועי ומהיר.

תחומי אחריות רשם הקבלנים

רשם הקבלנים הינו גוף ממשלתי הנמצא בפיקוח של משרד השיכון והבינוי ופועל באופן אוטונומי. הצורך בקיומו של גוף זה עולה מתוקף החוק לרישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות הקובע כי  יש להוציא רישיון בשביל לעבוד בפרויקטים בהיקף תקציבי נרחב. בסמכות ארגון זה בלבד לקבוע זכאות לקבלת רישיון והרשמה בפנקס. ניהול הפנקס הינו באחריות הבלעדית של גוף זה ובסמכותם להעלות סיווג קבלנים. מובן כי ביכולתו של הרשם לקבוע לפסול בקשת הרשמה ואף לשלול רישיון תחת תנאים מסוימים. הרשם אחראי על קביעת תנאי הסיווג עבור כל ענף ראשי ומשני.

סמכות שיפוטית

תפקיד חשוב נוסף אותו נושא רשם הקבלנים הינו ההיבט המשפטי. באחריות גוף זה להתמודד עם תלונות על אנשי מקצועות הבנייה רשומים אשר הפרו את החוק. בסמכות הגוף לקיים הליכי משמעת שונים כלפי עבירות על החוק בהתאמה לסוג העבירה.

הוועדה המייעצת

כאמור, לגוף זה כוח, סמכויות רבות והוא מהווה את הגורם האחראי המרכזי על עובדים בתחומי הבנייה השונים בישראל. חשוב להדגיש כי הרשם פועל בהתייעצות עם וועדה מייעצת. הוועדה מורכבת מאנשי מקצוע בתחומים רלבנטיים  מהאקדמיה והשטח. הוועדה עוסקת במרבית הנושאים בהם עוסק הרשם. במקרים מסוימת מזמנת הוועדה את הקבלן הנידון לבירור. בירורים אלו נעשים לרוב כאשר יש ספק אודות רישום הקבלן או המשך רשיונו. פעמים רבות דנה הוועדה לגבי איש מקצוע מבלי לזמן אותו לבירור. לוועדה כוח רב בבחירות המתקבלות בידי הרשם! אופן הפעילות מסודר ומתועד בפרוטוקול. ניתן לערער על ההחלטה בהליך משפטי מוסדר. קומות – רישום קבלנים הינה חברה המתמחה בתהליכי רישום והולכת אתכם צעד צעד בדרך לקבלת הרישיון והרחבת ההזדמנויות העסקיות. חייגו עוד היום > 073-215-8309

Exit mobile version