Site icon מקומון רמת גן

רעבים? כל הסיבות לאכול פיצה

מאת: לירון תמם, בשיתוף www.t.co.il

אם נעשה סקר בקרב צעירים ומבוגרים, ילדים והורים, מה האוכל האהוב עליהם, סביר להניח שבאחד המקומות הראשונים אנחנו נמצא את המאכל האיטלקי הלאומי, פיצה. זה נכון בישראל, וזה נכון בלא מעט מקומות אחרים בעולם.

אותו בצק עגול (היום כבר אפשר למצוא אותו גם בצורה מרובעת), אשר נהוג לחלק למשולשים שווים, ועליו אפשר למצוא תוספות שונות, נחשב לאחד המאכלים הפופולאריים ביותר כבר שנים רבות. לראייה, כמות הפיצריות שאנחנו יכולים למצוא בכל עיר והעובדה שגם במסעדות איטלקיות נחשבות, נהוג להגיש לצד מנות פסטה איכותיות, מגוון רחב של פיצות עשויות בצורות שונות עם תוספות מגוונות.

בדרך כלל פיצריות נהוגות להגיש תפריט קלאסי של פיצות עם זיתים, פיטריות, אנשובי, תוספת גבינה או פיצה נטולת תוספות. יחד עם זאת, היום אפשר למצוא פיצריות אשר התפריט שלהן הוא הרבה יותר מגוון, הרבה יותר מיוחד. עם השנים, נוספו לא מעט סוגי פיצות וסוגים של תוספות, אשר הפכו את הפיצה לארוחה ייחודית ואיכותית. במילים אחרות, פיצה היא מזמן כבר לא "ג'אנק פוד" כפי שהיה נהוג להתייחס אליה בעבר. אם רעבים, פיצה היא הפתרון.

כיצד בוחרים פיצריה בצורה טובה

כפי שציינו, בכל עיר אנחנו יכולים למצוא היום מגוון רחב של פיצריות עם תפריטים מיוחדים. כך למשל, אפשר למצוא פיצריה ברמת גן, גבעתיים, חולון וכמובן בתל אביב ובערים גדולות, בינוניות וקטנות ברחבי הארץ. חלקן פועלות באופן עצמאי, אחרות שייכות לרשתות ארציות או רשתות אזוריות, אשר ייתכן ויום אחד יגדלו ויהפכו להיות ארציות.

צילום: freepik

כשאנחנו רוצים לבחור פיצריה להזמין ממנה פיצה לארוחת צהריים או ערב, עלינו לבדוק 2-3 נקודות, על מנת שנחליט בצורה נכונה מהיכן נכון לנו להזמין:

ראשית, נבחן את התפריט של המקום. האם הוא כולל פיצות קלאסיות בלבד או גם פיצות מיוחדות. כאלה שכוללות תוספות שונות, למשל, פלפלים, חצילים, קישואים, נקניק, ועוד. ישנן פיצריות שמציעות היום לצד פיצות רגילות, גם פיצות טבעוניות עם גבינה עשויה סויה או חומרים אחרים מהצומח.

שנית, נבחן האם אנחנו יכולים להזמין פיצה טייק הווי הביתה או שאנחנו צריכים להגיע אל הפיצריה עצמה בשביל להזמין לעצמנו מנה. ישנן פיצריות שאפשר לשבת בהן וישנן כאלה שעדיף לקחת את המגש ולאכול את הפיצה במקום אחר.

שלישית, עלינו לבחון האם המקום מציע אך ורק פיצות או גם מנות אחרות. ישנם מקומות שמתמחים רק בהכנת פיצות, בעוד שאחרים מגישים מגוון רחב של מאכלים, בין אם מדובר במאפים, בין אם מדובר באוכל איטלקי וכן יש מקומות שמציעים לנו גם אוכל ישראלי או אוכל ממקומות נוספים בעולם.

למה משתלם לאכול פיצה

על פניו, יהיו שיאמרו שפיצה היא לא מאכל רצוי, בגלל שהוא עשוי בצק. אך אם מתייחסים למכלול, מבינים שהיא מכילה את כל מה שאנחנו צריכים. כלומר פחמימות, חלבונים (גבינה, ביצים, דגים בתור תוספת) וכן ירקות מסוגים שונים. אנחנו יכולים למצוא מקומות בהן נרכיב פיצה על פי מה שאנחנו אוהבים ורוצים. זה יאפשר לנו לשים בה מרכיבים שיהיו בריאים עבורנו.

מעבר לכך, הרי שמדובר בארוחה שיכולה להשביע אותנו בצהריים, לפחות עד הערב. אם אנחנו רוצים להזמין אותה בתור ארוחת ערב, אז מדובר בארוחה קלה יחסית, בוודאי ביחס לבשר.

יתרה מזו, מלבד העובדה שמדובר באוכל משביע, הרי שאנחנו יכולים להשתמש בתור "אוכל חברותי" כלומר, להזמין חבר'ה ולאכול איתם או להזמין פיצה ולאכול עם הילדים שלנו בערב משפחתי מהנה.

 

Exit mobile version