Site icon מקומון רמת גן

רמת גן נגישה למדוושים

האופניים הירוקים שהפכו בשנים האחרונות לסימן ההיכר של תל אביב, מגיעים לרמת-גן  ובעיר הוקמו עד כה 10 תחנות תל-אופן. תושבי העיר יזכו להנחה של 40 שקלים בהשכרת האופניים.

צילום: באדיבות דוברות עיריית רמת גן

התנועה באמצעות דיווש על אופניים הפכה מזמן לחלק בלתי נפרד מהחיים העירוניים במרכז הארץ. בעוד הצפיפות בכבישים הולכת ועולה, רבים בוחרים את האופציה הנוחה, המהירה, הידידותית לסביבה והספורטיבית כדי לנוע ממקום למקום.עיריית רמת-גן פעלה לאורך בשנה האחרונה להשגת הסכם עם עיריית תל אביב-יפו להרחבת שירות התל אופן גם לעיר רמת-גן.

בימים האחרונים הסתיימה הקמתן של עשר תחנות העגינה הראשונות שהוצבו בעיר. בין היתר, יוצבו תחנות באזור מתחם הבורסה ובסמוך ליציאה מתחנת רכבת 'מרכז', אזור קניון איילון והאצטדיון הלאומי, צומת 'עלית', בסמוך למכללת 'שנקר', במרכז העיר בסמוך לכיכר רמב"ם, בסמוך למגדלי 'ב.ס.ר' ועוד.

"רבים מתושבי רמת-גן עובדים בתל אביב ולהיפך, וראיתי חובה לסייע להם בתנועה אל העיר וממנה. אין הגיון בכך ששתי ערים סמוכות וקרובות יתנהלו במערכות שונות של תחבורה והתניידות, ועל כן פרויקט התל-אופן היה אחת מאבני הדרך החשובות עבורי בשנה זו", אומר ראש העיר רמת-גן, ישראל זינגר."יישום הפרויקט יאפשר  לתושבים המעוניינים בכך לנוע בעיר על גבי אופניים. זה יפחית את הצפיפות בכבישים, יסייע בפתרון מצוקת החנייה ויעודד ספורטיביות בקרב התושבים. כעת, אנו שוקדים על הקמת מערך שבילי אופניים שיחבר בין כל חלקי העיר ובכך נקדם משמעותית את 'המהפכה הרכובה' ברמת-גן", הוסיף  זינגר.

על הקמת המערך והוצאתו אל הפועל הופקדה החברה הכלכלית של עיריית רמת-גן, בראשותו של המנכ"ל מוטי חזן. הקמת הפרויקט נאמדת בעלות של כ- 2.3 מלש"ח.

להלן מיקומן המדויק של עשר התחנות הראשונות שכבר הוקמו בעיר:

  1. מכללת שנקר רחוב ביאליק פינת יהודית.
  2. בניין "עלית" הישן/שנקר – ככר הציונות, ארלוזורוב פינת ז'בוטינסקי.
  3. מתחם הבורסה ביציאה מגשר הולכי הרגל של הרכבת.
  4. מרכז העיר: כיכר רמב"ם.
  5. אבא הלל פינת רוקח.
  6. מרכז העיר: בית אלרם – ז'בוטינסקי פינת ביאליק.
  7. צומת פלד ליד בנין בסר 1 – בן גוריון פינת אבא הלל.
  8. קניון איילון/האצטדיון הלאומי.
  9. כיכר גרונר רח' ז'בוטינסקי.
  10. גן ת"א (רוקח 110)

בשבועות הקרובים יוצבו בתחנות העגינה שהוזכרו לעיל עשרות זוגות אופניים של 'תל אופן', ותושבי העיר יוכלו להתחיל ולהשתמש בהם לנסיעה ברחבי העיר וכן לנסיעות בין רמת-גן, גבעתיים ותל אביב. תעריפי הנסיעה יאפשרו רכישת מנוי שנתי מוזל לתושבי העיר, בעלות של 240 ₪ במקום 280 ₪ למי שאינו תושב העיר.

Exit mobile version