Site icon מקומון רמת גן

רכשתם חדר קירור לעסק? כך תארגנו אותו נכון

בתי עסק רבים, בעיקר אלו העוסקים בהליכי ייצור ומכירת מזון או תרופות, נדרשים על פי חוק להשתמש בחדרי קירור והקפאה, לשמירת חומרי הגלם להכנת המזון או לשמירת התרופות, כאשר יש תקנות מחמירות בנוגע לאחסון המוצרים בחדרי קירור אלו. לפיכך, ארגון ותכנון נכון של חדרי קירור לעסק הוא בעל חשיבות לעסקים רבים – בעיקר עבור אלו שעוסקים בענף המזון, האירועים או הפארם.

מה כדאי לבדוק ולעשות עוד בשלבי התכנון וההתקנה?

  1. אם מדובר בחדר קירור גדול, חשוב לשלב מנהרות קירור ונורות אזהרה וגלאים שמטרתם היא להתריע במקרים של בעיות או תקלות (כמו במצב בו אדם ננעל בחדר הקירור).

    2. יש להתקין בחדר הקירור נורות חיווי שנועדו להתריע על כך שחדר הקירור פתוח. וזאת בשביל למנוע מצבים של בריחת קור עקב פתח בדלת שאינה סגורה כראוי (מה שיכול לפגוע במוצרים שמאוחסנים בחדרים אלו).

  2. בחדר הקירור צריך להתקין גם ואקום שפורק לחץ פנימי, וכך גם צנרת ניקוז מיוחדת לניקוז יעיל כלפי חוץ. ואם יש לכם מקפיאים אז צריך גם להתקין מדחסים ומערכת מאייד.
  3. בדלת של חדרי הקירור כדאי להתקין גם מנגנון לפתיחת הדלת מפנים – וזאת לשם נוחות, והן לשם הצלת חיי אדם במידה ומישהו יינעל בחדר הקירור.
  4. כדאי גם להתקין תאורה טובה, כדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש בחדר הקירור. שימו לב שחשוב לבחור בתאורה קרה, כי אינה מפיצה חום ואינה רגישה לטמפרטורה נמוכה.
  5. תוודאו שהמנוע של חדר הקירור מורכב מחוץ למבנה, על מנת לאפשר פליטת חום כלפי חוץ.
    תמונה: canva

    איך לארגן חדר קירור

  6. קודם כל תבדקו מהו גודל המבנה ומהו שטח האחסון שעומד לרשותכם.
    2. אחסנו סוגי מזון שונים במגירות ששומרות על לחות בחדרי הקירור וההקפאה.
    3. אם יש לכם מדפי אחסון מודולאריים שניתנים לכוונון – התאימו והכווינו אותם לצרכים שלכם ולהיקף הסחורות שתרצו לאחסן.
    4. אחסנו על כל מדף ובכל מקום אחסון אחר בתוך החדר כמות מספקת של מוצרים – כך שהיא לא תהיה גדולה ומעמיסה מדי וגם לא דלה ובזבזנית מדי. והזמינו סחורות בהתאם לשטח האחסון שלכם.
    5. במידה ויש ברשותכם כמויות גדולות של מזון שנשמר בקירור או בהקפאה, הכניסו אותם אל חדר אחד.
    6. אחסנו מוצרים שונים שצריכים אותה טמפרטורת קור אחד ליד השני.

 

 

Exit mobile version