Site icon מקומון רמת גן

ריח של שוקולד ונדל"ן: פרויקט 'מגדל עלית' יוצא לדרך

השבוע התקיים אירוע יציקת המפלס התחתון לפרויקט מגדל עלית ברמת גן שיורכב מבניין אחד לתעסוקה ומסחר ובניין נוסף למגורים. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה בין חברת אזורים, חברת מגדל ודניה סיבוס. במסגרת האירוע הוכרז כי יבוצע הליך שימור לבניין שנקר ויחלו העבודות על מוזיאון שוקולד על שרידי המגדל המיתולוגי של חברת עלית.

ביום שלישי התקיים אירוע יציקת המפלס התחתון לפרויקט מגדל עלית ברמת גן, אותו מקימות בשיתוף פעולה חברת אזורים וחברת מגדל. האירוע נערך במעמד ראש העיר כרמל שאמה הכהן, מנכ"ל חברת אזורים רון אבידן, מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג מנהל תחום נדל"ן בחברת מגדל צחי הרץ ומהנדסת העיר רמת גן סיגל חורש.

במהלך האירוע שודר בלייב על גבי מסכי ענק במתחם, העבודות שמתקיימות ליציקת המפלס התחתון: 450 משאיות גוייסו לטובת העבודות על יציקת המפלס התחתון, שנבנה מ- 3.6 מיליון ליטר בטון ו- 600 טון פלדה. האירוע לווה עם מופע מיוחד של אילנה יהב, אמנית הנפשות החול, בו היא הציגה את סיפורו ההיסטורי של צומת עלית למוזיקת השיר "ריח של שוקולד", שמילותיו הותאמו במיוחד לאירוע. הבניין ישלב בין בניין אחד לתעסוקה ומסחר ובניין נוסף למגורים. במסגרת האירוע הוכרז כי יבוצע הליך שימור לבניין שנקר ויחלו העבודות על מוזיאון שוקולד על שרידי המגדל המיתולוגי של חברת עלית.

במהלך נאומו, הציג רון אבידן, מנכ"ל אזורים, כתבה היסטורית משנת 1961 בעיתון מעריב שבה נכתב "גאולה תבוא לכיכר עלית, ולנהגים המתעניינים בצומת זה, שהוא עמוס רכב עד לעייפה, אך עוד חודשים רבים יעברו עד שתבוצע העבודה המסובכת שתהפוך את "ויא דולורוזה" לנתיב מרחיב דעת".

יציקות הבניין צילום: עידן גרוס

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת-גן פורצת דרך בתחום ההתחדשות העירונית והמגורים. דו"ח אורלב הצביע בצורה חד משמעית כי אנו צועדים אל עבר פסגת הערים המבוקשות בקרב משפחות וזוגות צעירים והנתונים מדברים בעד עצמם. המגדלים החדשים שיוקמו באחד מן הצמתים המיתולוגיים של העיר רמת-גן, ישתלבו נהדר במרקם העירוני ויזמינו אליו זוגות צעירים ומשפחות צעירות שיצטרפו לקהילה הרמת-גנית. המגדלים ישלבו בין אזורי מגורים לבנייני משרדים ובכך יניבו תשואה לתושבים, מארנונה לעסקים שינותבו  אל הקופה הציבורית וישמשו לפיתוח התשתיות, החינוך וההתחדשות העירונית בעיר".

רון אבידן, מנכ"ל אזורים: זהו יום מרגש שבו אנו מחברים בין ההיסטוריה של רמת גן לעתידה, בין אחד מסמליה של המדינה בראשית דרכה, למודרניות שלה כיום. האירוע היום מהווה נקודת ציון דרך חשובה בהמשך הפיכתה של רמת גן למרכז אורבני שוקק, שמהווה מוקד משיכה מוביל לעסקים ולמגורים כאחד. אנו גאים לצאת לדרך עם פרויקט יוקרתי זה לצד חברת מגדל, ומאמינים כי מגדל עלית החדש ימצב את מתחם הבורסה כאחד ממתחמי המגורים היוקרתיים ביותר בישראל".

מגדל עלית. (הדמייה להמחשה בלבד) הדמייה: 3dvision

רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח: "פרויקט מגדל עלית מהווה את אחד הפרויקטים הגדולים, המשלבים משרדים ומגורים, אשר צפויים לקום באזור המרכז בשנים הקרובות. עבור מגדל, המשמשת כיזמית במגדל המשרדים, מדובר בפרויקט משמעותי המסמן את הכיוון והדרך אליהן פנינו בשנה האחרונה במטרה לבסס מעמדנו גם כגוף יזמי ולא רק כגוף משקיע. בשנת 2019 השקענו למעלה ממיליארד שקל ברכישת קרקעות לייזום נדל"ן, פעילות שאנו מתכננים להמשיך ביתר שאת גם בתקופה הקרובה. אנו גאים להוביל את הפרויקט ואין לנו ספק כי מיקומו הייחודי של המגדל, בשער הכניסה המערבי לרמת-גן ובסמיכות לצירי תחבורה מרכזיים, יהפכו אותו למבוקש במיוחד בקרב שוכרים פוטנציאליים".

צומת עלית ברמת גן הוא מקום מפגשם של ציר ז'בוטינסקי והרחובות ארלוזורוב ואבא הלל. הוא מהווה ציר נסיעה מרכזי ואת דרך הגישה העיקרית למרכז תל אביב מאזור פתח תקוה ורמת גן, ממש בסמוך לבנייני הבורסה ולמגדל משה אביב. שמו הרשמי של הצומת הוא "כיכר הציונות", אך הוא ידוע בציבור בשם "צומת עלית" בשל מפעל חברת עלית ההיסטורי שהיה במקום. מבנה הבאוהאוס של המפעל, שחלק ממנו נותר ממש על שפת הצומת, מיועד לשימור וצפוי להיפתח בו מוזיאון שוקולד. על מקום זה נכתב שירם של הכבש השישה עשר: "ריח של שוקולד".

Exit mobile version