Site icon מקומון רמת גן

רוצים לעזור לילדים לקנות דירה או פשוט לחיות טוב יותר? כך תעשו זאת

קרדיט - Canva

יוקר המחיה מכביד על כולם. אין מי שלא מרגיש את המחירים שמטפסים ואת הריבית שעולה עמוק בתוך הכיס. הדבר יכול להיות משמעותי מאוד בגילאי הפנסיה, כאשר רמת ההכנסה יורדת. גם אם אתם מסתדרים עם ההוצאות השוטפות, יתכן שיש בקנה הוצאות חריגות כמו עזרה לילדים בקניית דירה, מעבר לדיור מוגן או אפילו טיול שלא עשיתם אחרי צבא. אם יש בבעלותכם דירה, עומדת בפניכם אפשרות נוספת להשיג כסף נזיל וזו הלוואה הפוכה או בשמה היותר מוכר: משכנתא הפוכה. בהלוואה מסוג זה הבית משועבד לטובת ההלוואה אך ניתן להמשיך לגור בו. ההלוואה גם אינה מוחזרת בהחזרים שוטפים אלא למעשה רק לאחר שהדירה נמכרת, מה שלרוב יקרה כבר לאחר שהלווה ילך לעולמו. הלוואה כזו יכולה להיות פתרון טוב אך מנגד חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות ופיננסים עד כמה הדבר כדאי עבורכם.

הבנק לא מאשר הלוואה? יש מה מלעשות

יוקר המחיה, הריבית הגבוהה ובכלל המצב הלא יציב בו אנו נמצאים לעיתים במדינה (כולל בימים אלה) מביא לכך שרבים מתקשים לשלם את כל חובותיהם, לוקחים הלוואה אחרי הלוואה ועדיין הדברים אינם מספקים פתרון ארוך טווח אלא רק מכבידים עוד יותר בהמשך. מצבים כמו דירוג אשראי נמוך, כאשר היום ניתן בקלות את דירוג האשראי, הליכים בהוצאה לפועל ואפילו איחור בתשלומים לגופים שונים יכולים לגרום לבנק לסגור את הדלת ולא לאשר הלוואה. גם במצב כזה יש מה לעשות. מומלץ לפנות ליועץ פיננסי ומשכנתאות שיחפש עבורכם הלוואות חוץ בנקאיות למסורבי בנקים מגופים שהם כמובן מורשים לתת הלוואות אלה כמו חברות אשראי או ביטוח, וגם בתנאים הטובים ביותר: ריבית נמוכה ככל האפשר ופריסה ארוכה של ההחזרים.

מחיר למשתכן: יתרונות אך גם חסרונות

לפרויקטים של מחיר למשתכן ישנם לא מעט יתרונות אך יש גם חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם. היתרונות הם האפשרות לקנות דירה במחיר מוזל ביחס למחירה של אותה דירה בשוק. כיוון שהמשכנתא ניתנת ביחס למחירה של אותה דירה בשוק ולא לפי מחירה בפועל, ניתן לקבל מימון גבוה יותר שיכול להיות גם 90% ממחיר הדירה בפועל. ישנה גם הטבה בריבית של משכנתא במחיר למשתכן שיכולה להיות מעט נמוכה יותר מזו שיקבל מבקש משכנתא בתנאים רגילים. עם זאת, חשוב לשים לב גם לחסרונות, למשל כאשר אתם עולים בהגרלה באחד המקומות האחרונים כך שלא נותרות דירות רבות לבחירה ויתכן שתאלצו לבחור דירה יקרה  מזו שתכננתם. כדאי להתייעץ גם בנושא זה עם יועץ משכנתאות.

חברת MUHNI PERFECT בניהולו של ירון ארוש מתמחה בכל הקשור לייעוץ  משכנתאות ופיננסים ותסייע לכם להשיג את תנאי ההלוואה או המשכנתא המתאימים לכם ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version