Site icon מקומון רמת גן

רופא שיניים – מה קורה כשהרופא לא יכול לבצע את הטיפול?

הרבה פעמים כשאנחנו הולכים לרופא, בין אם זה רופא שיניים או כל רופא אחר, אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה, שלא משנה מה יש לנו, הרופא ידע לטפל בזה. הרי הוא למד את התחום, הוא התמחה בו, אין סיבה שלא ידע לטפל בבעיה שלנו.

אך מה קורה שהרופא לא יכול לבצע את הטיפול? מה קורה כשהוא לא יודע איך לגשת לבעיה שלנו, מה קורה כשאין לו תשובה ברורה מה יש לנו, מה אנחנו יכולים לעשות בעניין? אז עומדות בפנינו מספר אופציות ואנחנו צריכים להחליט כיצד לנהוג. חשוב לומר, שיש פה גם אחריות של הרופא עצמו לעניין.

ניקח למשל רופא שיניים. על פי רוב, אנחנו נגיע אליו לבדיקה שגרתית או כשיש לנו כאב מסוים ואנחנו רוצים שהוא יעלים אותו. גם במסגרת בדיקה שגרתית ייתכן והרופא יגלה מצב שידרוש טיפול מיידי.

במצב רגיל, רופא שיניים יטפל בבעיה כפי שהוא יודע, כפי שהוא למד, וישחרר אותנו לביתנו בסוף הטיפול עם הוראות או עם הזמנה להמשך טיפול, בהנחה והעניין דורש מספר טיפולים, אך מה קורה אם מדובר במצב בו לא יכול לטפל?

זה יכול לקרות מכמה סיבות, ראשית, רופא שיניים לא מתמחה בכל סגנונות הטיפולים. כמו שאנחנו יודעים, רפואת שיניים היא תחום מאוד נרחב ולכל תחום יש את המומחים שלו. שנית, ייתכן מאוד שהרופא חסר ניסיון ואין לו מספיק כלים וידע כיצד לפתור את הבעיה, בהנחה ומדובר בבעיה מסובכת וקשה, שלישית, תמיד ייתכן שהרופא, גם המנוסה מכולם, פשוט לא הצליח לאבחן את הבעיה, לא עלה עליה (גרוע מכך, שהוא אבחן את הבעיה וטיפל בה בצורה לא נכונה).

מה עושים במקרים כאלה?

רופא שיניים – מה קורה כשהרופא לא יכול לבצע את הטיפול?. תמונה: pixabay

צריך לומר שהאחריות מתחלקת כאן לשני הצדדים. רופא שיניים שאיננו מתמחה בסוג טיפול מסוים, צריך לשלוח את הפציינט שלו לרופא שכן מתמחה בתחום זה. נניח והמטופל צריך לעבור טיפול שורש או עקירה, ובוודאי אם מדובר בטיפולים מסובכים יותר, הרי שעליו להפנות אותו לגורם שמתמחה בכך.

המטופל לא חייב ללכת לרופא אליו הוא הופנה ויכול לחפש רופא מומחה בעצמו, אך על רופא שיניים ליידע אותו שזה האבחון ועליו לפנות לרופא זה.

אם רופא השיניים חסר ניסיון ואין לו את הידע הנדרש, הוא צריך ליידע בכך את המטופל וגם אז עליו להפנות אותו לרופא מומחה. אסור לו לנקוט בשום צעד שעלול לגרום נזק למטופל ולטפל בו בעצמו.

האחריות של המטופל באה לידי ביטוי בכך שהוא צריך לגשת אל רופא שיניים שמתמחה בטיפול מסוג זה, וכן עליו להיות מודע לעובדה שהרופא שלו חסר ניסיון ואין לו את הידע הנדרש בשביל לבצע בו את הטיפול הדרוש. אסור לו להפקיר את העניין ועליו לטפל בו בהקדם.

Exit mobile version