Site icon מקומון רמת גן

רגע לפני יום הכיפורים תושבים פותחים שולחן עגול לקידום האחדות והסובלנות

כנס האחדות שארגן המועמד לראשות העיר רמת גן אביהוא בן משה. צילום: יחצ

אמש התקיים "כנס האחדות של רמת גן", בהשתתפות נציגים ממגוון קהילות העיר, ביניהם דתיים וחילוניים, להט"ב, סטודנטים, גימלאים, נציגי שכונות ועוד. המשתתפים חתמו על אמנת האחדות והסובלנות של רמת גן. אביהוא בן משה, יוזם האירוע: "אני אישית עומד במרכזן של קהילות מגוונות ולצערי לא אחת תוקפים אותי על רקע היותי אדם מאמין, זאת בניגוד מוחלט לחזון ולמעשי שלי"


"אל תקרעו את הקהילה, אל תשסעו ציבורים אחד בשני על בסיס אמונתם, גזעם, מוצאם, העדפותיהם המיניות או צרכיהם המיוחדים", כך אמר אמש סגן ראש העיר והמועמד לראשות העיר, אביהוא בן משה, לרגל "כנס האחדות של רמת גן" שיזם, בהשתתפות נציגי קהילות שונות בעיר.

במהלך האירוע, נציגי כלל הקהילות בעיר נפגשו סביב שולחן עגול ודנו בצרכיהם, חזונם ובנקודות השבר, שהביאו מבחינתם לפילוג בעיר רמת גן ולתחושה של חוסר סובלנות ואחדות, הפוגעים במרקם החיים המשותפים. בסיום האירוע החברים חתמו על אמנה והתחייבו להמשיך להוביל את השיח המאחד לטווח ארוך, למטרת יצירת שינוי משמעותי בחיים המשותפים בעיר.

 

בן משה מסר כי: "אני אישית עומד במרכזן של קהילות מגוונות ולצערי לא אחת תוקפים אותי על רקע היותי אדם מאמין, זאת בניגוד מוחלט לחזון ולמעשי שלי. אני דוגל בהכלה חברתית, בקידום קהילות וחיבור בינן לבין השכונה, העיר, מוסדות הציבור ועוד. אני מאמין שיש מקום לכולם ולא מקובל עלי לשמוע משפטים כמו 'חילונים חושבים שתסגור את העיר בשבת, דתיים חושבים שתפתח את העיר בשבת', כל השיח הזה פסול לחלוטין.

"כפי שפעלתי עד היום ועודדתי פתיחת מקומות בילוי עבור הצעירים תוך התחשבות בסביבה, כך אפעל בהמשך וזה נכון לכל תחומי החיים, לא רק למתחמי בילויים, תחום שהופך לפופוליסטי בימים אלו. אמרתי ואני חוזר ואומר- אני אהיה ראש עיר של כולם. קיצוניות היא דבר רע. נקודה. יש אמצע, יש דרך יישר, יש מקום לצרכים של החילוניים, הדתיים, אוכלוסיות מיוחדות, מבוגרים, צעירים, ותיקים ועוד ועוד- רמת גן שייכת לתושבים ואני מתחייב להחזיר אותה לידיים של התושבים, של כל התושבים!".

נוסח האמנה. צילום: יחצ
Exit mobile version