Site icon מקומון רמת גן

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "גונבים לנו אוניברסיטה"

הבוקר נערך דיון נוסף בוועדת הפנים בכנסת בנוגע לעתיד אוניברסיטת בר אילן. כרמל שאמה: "אני מדבר מדם ליבי כי גונבים לי אוניברסיטה. לא יכול להיות שבלי שום בקרה שר הפנים ישנה את זה, בהליך שמזמין את פוליטיקה וסכסוכי גבולות ושכנים מיותרים". יו"ר ועדת הפנים יואב קיש: "לא לגיטימי לנסות להשתיק את ועדת הפנים. הוועדה לא תביע עמדה באשר להחלטה הסופית, אבל תוודא שההליך מתנהל כיאות"

"גונבים לי אוניברסיטה", אמר ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, בדיון על מעמדה המוניציפלי של אוניברסיטת בר-אילן. "אם יש אינטרס למדינה, אז זה ליצור עיר גדולה בגוש דן, שתיתן משקל נגד לתל אביב. היה נכון ואני בעד לאחד את גבעת שמואל לתוך רמת-גן. מהלך של שיוך אוניברסיטת בר-אילן לגבעת שמואל משדר חוסר יציבות לכל עיר בישראל. בטווח הארוך אוניברסיטת בר-אילן תחזור להיות ברמת-גן עם השר דרעי או בלעדיו. הוא הולך למהלך של חוסר צדק ועוול. אני מכיר כמה ראשי ועדות לשעבר. הנורמה היא שהתוצאה מוכתבת מראש".

יו"ר הוועדה יואב קיש: "היו ניסיונות ולחצים למנוע היום את הדיון כאן בוועדה. זה לא לגיטימי. הוועדה היא לב ליבה של הדמוקרטיה ואף אחד לא ישתיק אותה, גם לא כתבת 'כלכליסט' שמתברר שהיא תושבת רמת-גן. הוועדה לא תנקוט עמדה באשר לשאלת מעמד האוניברסיטה, אבל כן תברר לגבי ההליך, ותוודא שהוא מתקיים כמו שצריך".

תישאר ברמת גן? אוניברסיטת בר אילן. צילום: עמיעד טאוב

עוד אמר ראש העיר שאמה הכהן: "יש אוניברסיטה עשרות שנים. יש מערך חיים בינה לבין תושבי רמת-גן, שהשקיעו עשרות שנים באוניברסיטה. לא יכול להיות שבלי שום בקרה שר הפנים ישנה את זה בהליך שמזמין את הפוליטיקה לתוך סכסוכי גבולות. רמת-גן משקיעה באוניברסיטה. גבעת שמואל רואה בה פרה חולבת. זה לא שניים אוחזים. זו משפחה יחידנית. רמת-גן היא ההורה היחיד, ושר הפנים צריך לשקול את טובת הילד".

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט רמת-גן, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/a1oCNQ<<

נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן: "התפתחות האוניברסיטה תיעצר לשנים רבות אם המהלך הזה יצא לפועל. בר-אילן היא משאב לאומי עם אתגרים כלכליים לא פשוטים העומדים בפניה ובפני מוסדות אקדמיים רבים ואינה יכולה להיות תחת עיר קטנה. יתר האוניברסיטאות הגדולות שייכות לעיר גדולה ויש לכך סיבה. כל שינוי במעמד המוניציפלי שלה יפגע במעמד האוניברסיטה ויגרור אחריו עלויות כספיות ניכרות שאין בידי האוניברסיטה לממן. אנו מבקשים שככל שיש צורך בצדק חלוקתי בארנונה, הנושא ייפתר ברמת הרשויות ולא יכלול הזזה של גוף לאומי כמו אוניברסיטה".

ח"כ יואב בן צור: "טעות חמורה מה שעשה ראש העיר החדש כרמל שאמה. אני מעריך את היכולות שלו, אבל שיחזור בו מההאשמות האישיות כאילו יש פה דברים".

יו"ר הוועדה ח"כ קיש: "לא היה בדבריו כיוון אישי נגד דרעי. לגבי ההליך יש הערות קשות".

ח"כ יהודה גליק: "הסטטוס קוו לא קדוש. אין לי דעה בעניין האוניברסיטה. צריך להחליט מה שנכון מקצועית. משרד הפנים צריך לדון בשינוי גבולות. זה שמשהו היה זו לא סיבה להשאיר אותו כך. צריך לדון עניינית. אם יש לראש עיריית רמת-גן מידע עובדתי על כך שהוועדה מושפעת מגורמים כאלה ואחרים, שיפנה לאלתר למשטרה".

ח"כ לאה פדידה: "כדי שלא יהיה פה ריח כמו שיש עכשיו, כאילו עושים כי רוצים למצוא חן בעיני מישהו. לא יכול להיות שעיר של 25,000 תושבים תקבל אוניברסיטה. איפה יגורו הסטודנטים?".

ח"כ דוד ביטן: "שגבעת שמואל תתאחד עם רמת-גן. כל ועדת הגבולות זו שערורייה. ראש עיר שהפסיד מבקש וכל חמש שנים דנים שוב. אין לזה הצדקה".

שירי שניצקי, משרד הפנים: "הוועדה הגאוגרפית בלתי תלויה. הסמכות לשינוי גבולות היא בידי שר הפנים בלבד. הוועדה סיימה דיוניה בינואר, וחוזרת עכשיו לדון. יש בקרה. הכל בשקיפות מלאה. אין דבר כזה שמשהו מוכתב מראש. ועדות גאוגרפיות זה אנשי מקצוע".

Exit mobile version