Site icon מקומון רמת גן

קניה נבונה: 9 עצות מומחים להפחתת הוצאות רכב כבר בשלב הרכישה

צילום: עמיעד טאוב

 

  1. מחירו של הרכב משתנה מאוד ותלוי ברכב עצמו שעומד בפניכם לאפשרות רכישה. אז נכון שמחיר המחירון יכול לכוון אתכם למחיר הרצוי אבל לכל רכב שעומד בפני עצמו המחיר יכול להשתנות וזה תלוי כמובן בכישרון המיקוח שלכם.
  2. רכב חדש הוא רכב שאתם מקבלים ללא קילומטר על הכביש וללא שום שימוש אבל השאלה הגדולה היא איזה נזק כבר יש ברכב של שנתיים על הכביש נניח עם 10,000 קילומטר? ביחס למחיר שתשלמו על רכב עם שנתיים על הכביש לעומת רכב חדש מהניילונים לא בטוח שההפרש ניכר בחוויית הנסיעה שלכם.
  3. חפשו את המבצעים ותרוויחו בגדול. לקראת חגים או לקראת סוף עונה היבואנים מחליטים להוריד מחירים ומזמינים אתכם לבחור את הרכב הבא שלכם במחיר נמוך יותר מאשר תקופה רגילה. ההנחות אומנם לא גדולות במיוחד ברוב המקרים אבל זה בהחלט יכול לחסוך לכם כמה אלפי שקלים.
  4. חפשו רכבים חסכוניים ולא רכבים שהטיפול השוטף בהם דורש מכם חשבון בנק שמן. המחיר הראשוני שתשלמו על הרכב הוא לא בהכרח המחיר הסופי: יש טיפולים, יש הוצאות, יש צריכת דלק ויש משתנים נוספים שיקבעו האם הרכב שלכם יקר או שהוא דווקא חוסך לכם בהוצאות. רכבים חסכוניים של טיוטה זו בחירה חכמה בהחלט ולא משנה לאיזו מטרה אמור לשמש אתכם הרכב.
  5. רכשו רכב בשבילכם, שמתאים לצרכים שלכם ולכיס שלכם ואל תתפתו להיכנס לסיטואציה שלא תדעו איך לצאת ממנה. נוסעים בתוך העיר וכמעט לא נוסעים נסיעות ארוכות? רכב מיני הוא אופציה מצוינת. צריכים רכב משפחתי שיהיה נוח לילדים מאחורה? לא חייבים לקנות ג'יפ ארבע על ארבע. אם תרכשו רכב שמתאים לכם תחסכו בגדול.
  6. שלמו מהר וסגרו עניין. לפעמים דווקא תנאי המימון "הנוחים" או "המשתלמים" ביותר הם דווקא התנאים הרעים עבורכם. הרכב עולה לכם מאה אלף שקלים ויש לכם רק עשרים אלף ביד? נסו למצוא רכב זול יותר כי ההלוואה שאתם מיועדים לקחת תלווה בריבית לא נמוכה.
  7. יקר זה זול ולהפך- זול זה יקר. אל תתפתו לרכוש רכב זול שמגיע עם חלקי חילוף זולים ועם מערכת בטיחות זולה- זה יכול לעלות לכם הרבה מאוד כסף. מצד שני, גם אל תתלהבו לרכוש את הרכב היקר ביותר שמוצע לכם.
  8. שמרו על הרכב- זה מה שהופך את הרכב לרכב חסכוני בשורה התחתונה. נסיעה מהירה מדי, בלימות חירום, אי שמירה על מילוי שמן ומים בזמן, נסיעות ארוכות בכל יום ונסיעה עד טיפת הדלק האחרונה הם רק חלק מהגורמים להרוס לעצמכם את הרכב ולשלם כסף מיותר על תיקונים. שמירה על הרכב תהפוך אותו למשתלם יותר- זה בהחלט תלוי בכם.
  9. אתם קונים רכב ולא חולצה, לכן תשקלו היטב טרם הקנייה ותתעסקו במה שחשוב ותעזבו בצד את השטויות. אם הרכב יפה או לא יפה זה למשל הוא שיקול פחות חשוב מאשר אם הוא ממשפחת רכבים חסכוניים או לא.

 

Exit mobile version