Site icon מקומון רמת גן

קיר ההידברות של רמת-גן נחנך בפארק ע"ש דוד מלמדוביץ' במרום נווה

השבוע חנך רה"ע כרמל שאמה הכהן את קיר ההידברות בפארק ע"ש דוד מלמדוביץ שצויר על ידי האמן רמי מאירי ומטרתו להגביר את המודעות לנושא הגישור, שמשמש כהשראה ועידוד לפתרון מחלוקות בהסכמה.

חוסר הודאות והלחץ בימי הקורונה, מוסיפים לפעמים למתח ולעלייה בחוסר הסבלנות כלפי הסובבים אותנו, במיוחד כשיש אי הסכמות. כדי לשמור על אוירה נעימה בבית, חשוב לקבל את השונות בין דיירי הבית ולהיות פתוחים לדעות, העדפות וצרכים שונים. על רקע הדברים הללו נחנך השבוע, בנוכחות רה"ע כרמל שאמה הכהן, קיר ההידברות בפארק ע"ש דוד מלמדוביץ שצויר על ידי האמן רמי מאירי.

על מנת לעודד פתרון מחלוקות בהסכמה, יזם מרכז הגישור רעיון להקמת קיר ההדברות של רמת-גן.  היוזמה זיכתה את מרכז הגישור הרמת גני בפרס ארצי לחדשנות בגישור ע"ש דוד כנפו ז"ל לשנת 2020.

מרכז גישור ודיאלוג בקהילה רמת-גן, הנו שירות עירוני שמטרתו לסייע לתושבי העיר כמו גם לבעלי עסקים הפועלים בה, לפתור מחלוקות בהסכמה, באמצעות מגשרים מקצועיים ומנוסים. המרכז פועל במסגרת האגף לשירותים חברתיים, מח' משאבי קהילה.

שאמה ואמן הגרפיטי רמי מאירי. צילום: אורי חבושי

מנהלת המרכז, עו"ד ומגשרת ריקי כספי, מספרת כי "אל המרכז פונים תושבים בסכסוכים בין יחידים כגון: בין שכנים, יחסים בין דוריים, צדדים לחוזים, בניה, צרכנות ועוד, בעניינים בין קבוצות כמו שכנים בבניינים משותפים בהם קיימות מחלוקות הפוגעות בתפקוד הבניין ואף במחלוקות אשר מעסיקות קהילה שלמה, למשל בענייני שימוש בשטחים ציבוריים. במסגרת הגישור במרכז, אנו חותרים לא רק לפתור את הסכסוך אלא לשיקום מערכות יחסים שנפגעו. שכנים למשל, פוגשים זה את זה מידי יום, הסכסוכים בהחלט מעיבים על איכות חייהם ואנו רואים בשיקומם חשיבות רבה".

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן ציין גם הוא כי תקופת הקורונה מלווה בהמון לחצים וחרדות ושאנו מוצאים את עצמנו נמצאים בבית עם כל המשפחה, יותר זמן ממה שהיינו רגילים בשגרה. "דווקא בתקופה זו, עלינו לנהל את הרגשות שלנו בצורה נכונה ולדעת לנהל דו שיח יעיל ומכבד עם בת הזוג, הילדים וגם עם השכנים שלנו," אמר כרמל שאמה. "רמת-גן היא עיר שידועה בחוסן הקהילתי שלה וקהילה שיודעת לפתור מחלוקות בהסכמה, היא קהילה שנהנית מחוסן חברתי ואיכות של חיים משותפים".

צילום: אורי חבושי
Exit mobile version