Site icon מקומון רמת גן

קיצור זמנים במרב"ד, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – יצאנו לבדוק

תאונת דרכים
תאונת דרכים. למעורבים בצילום אין קשר לנאמר. צילום: עמותת אור ירוק

בשנים האחרונות יותר ויותר נהגים מופנים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. יחד עם זאת, משרד הבריאות איננו הוסיף תקנים נוספים וכח אדם למרב"ד ועל כן, לא פעם נהגים מוצאים את עצמם כאשר רישיון הנהיגה שלהם מותלה על ידי משרד הרישוי עד שיעברו בירור במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ויחד עם זאת, אין להם תאריך שנקבע להם או שהתאריך שנקבע להם להגיע למכון הרפואי הינו רחוק באופן מהותי. רישיון הנהיגה של כל נהג הוא דבר חשוב מאוד עבורו. לא פעם, רישיון הנהיגה רלוונטי עבור פרנסתו של הנהג ועל כן, אין ספק שיש צורך מהותי בקיצור זמנים במרב"ד. קיצור זמנים במרב"ד הוא קריטי בכדי להעניק לכל נהג יחס הוגן.

מהו תפקידו של המרב"ד?

המרב"ד או המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הוא גוף שאם לא קיבלתם זימון כלשהו אליו, הגיוני מאוד שאתם כלל לא מכירים אותו. יחד עם זאת, ישנם לא מעט נהגים המכירים את הגוף המדובר באופן טוב מאוד.

המרב\"ד מבצע בדיקות רפואיות לנהגים וזאת בכדי לבדוק האם הם כשירים לנהיגה. מדובר על גוף סטטוטורי אשר מכיל בעלי מקצוע שונים כגון: פסיכולוגים, רופאים ועוד. בתום סיום הליך הבדיקה ממליץ המכון הרפואי לבטיחות בדרכים על כשירותו של הנהג או אי כשירותו להמשיך לנהוג. אם לדעת המרב"ד יש להורות על שלילת רישיון הנהיגה של הנהג בגין אי כשירותו הרפואית לנהוג, הרי שמשרד הרישוי יבצע את דעת המרב"ד וישלול את רישיונו של הנהג לפרק הזמן שהומלץ או לצמיתות.

רישיון הנהיגה של כל אדם הוא דבר חשוב וחיוני מאוד עבורו. לא פעם מדובר על מקור הפרנסה של אדם ועל כן, לתפקוד תקין ויעיל של המרב"ד יש חשיבות רבה. בשנים האחרונות המרב"ד מצוי בכמוס רב והדבר מעכב משמעותית את סיום תהליך האבחנה של כל נהג. העובדה שסיום התהליך המדובר אורך זמן כה רב, פוגעת משמעותית בנהגים אשר זקוקים לרישיון הנהיגה שלהם וכל כן, חשוב מאוד שמשרד הבריאות יעשה כל מה שניתן לצורך קיצור זמנים במרב"ד.

מי מקבל זימון מהמרב"ד?

אם חשבתם שהמרב"ד הוא שמחליט איזה נהג לזמן אליו ואיזה נהג לא לזמן אליו, אתם בהחלט טועים. המרב"ד מקבל דיווח ממקורות שונים אודות הנהגים שצריכים לעבוד בדיקת כשירות לנהיגה ובהתאם למידע אשר הוא מקבל, הוא מזמן את הנהגים. על אף שהדעה הרווחת היא שרק נהג שמבצע עבירות תעבורה רבות יזומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הרי שישנן סיבות שונות לכך שנהג מזומן למרב"ד כגון" נהג אשר מבקש רישיון נהיגה לרכב ציבורי או רכב משא כבד, נהג היה מעורב בתאונת דרכים או נהג אשר סובל מבעיות בריאותיות שונות או נוטל תרופות שונות כגון: חולה אפילפסיה ועוד. ניתן לראות כי אופן הפעילות של המרב"ד משפיעה באופן מהותי על חייהם של לא מעט אנשים ולכן חשוב מאוד שהוא יתפקד בצורה יעילה, איכותית ומהירה. הדבר לא קורה בשל מחסור בתקנים.

קיצור זמנים במרב"ד

כאמור, ציבור הנהגים המזומן מדי שנה בשנה למרב"ד גדל מאוד. לאור העובדה שמדובר על גוף חשוב שמקבל החלטות מהותיות לגבי חייהם של אנשים, היה ראוי שבמקביל לעלייה בכמות הזימונים למרב"ד, תהיה תוספת של תקני כח אדם. יחד עם זאת, למרבה הצער משרד הבריאות לא פעל לצורך הוספת תקנים ולכן כיום ההליכים במרב"ד הם ממושכים מאוד והם מותירים לא מעט נהגים בחוסר ידיעה לגבי מה יעלה בגורל רישיון הנהיגה שלהם. המחסור בתקנים במרב"ד בא לידי ביטוי הן בכח האדם האדמיניסטרטיבי וגם ברופאים, פסיכולוגיים ועוד. קיצור זמנים במרב"ד הוא דבר קריטי מאוד, על מנת שלא לפגוע בחופש התנועה של האדם המהווה את אחד מהזכויות הבסיסיות של האדם.

כיצד מתמודדים עם המרב"ד?

אם קיבלתם זימון אשר מורה לכם להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, סביר להניח שרישיון הנהיגה שלכם בסכנה. לכן, מיד כאשר אתם מקבלים זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עליכם לפנות לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחום אשר ינהל בשמכם את כל ההליך מול הגורם המדובר ויפעל לקבל המלצה רצויה עבורכם מהמרב"ד. לא פעם לאחר סדרת בדיקות שהנהג עובר במרב"ד, הוא ממליץ על שלילת הרישיון שלו גם אם אין באמת הצדקה לכך. לכן, חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי מקצועי אשר יפעל בצורה הטובה ביותר בכדי להוכיח למרב\"ד שהנהג בהחלט כשיר לנהיגה. כמו כן, במידה והמרב"ד קיבל החלטה בגין אי כשירותו של הנהג, עורך דין מקצועי ומנוסה יכול לערער על כך ולזכות בערעור.

 

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882

Exit mobile version