Site icon מקומון רמת גן

קייטנות ילדים – ליצירת מנהיגי העתיד

חופשת הקיץ היא דבר שכל הילדים מחכים לו, זוהי הזדמנות עבורם לבלות וליהנות ולהשתחרר קצת מלחץ הלמודים. אך עבור ההורים לפעמים זה יכול להיות סיוט. הילדים נמצאים מחוץ למסגרת והדבר עלול ליצור בעיה להורים אשר צריכים לצאת לעבודה אך לא יכולים להשאיר את הילדים לבדם. קייטנות ילדים נועדו לתת פתרון לבעיה זו. הקייטנות מעניקות מסגרת עבור הילדים ומספקות להם תעסוקה מהנה לימי החופש.

ישנם גופים רבים המפעילים קייטנות ובמסגרתן נערכות פעילויות שונות להנאתם של הילדים. אך לעתים דווקא מקומות העבודה הם אלו אשר יוזמים את הקייטנות ומציעות לעובדיהם אפשרות זו, הרי בסופו של דבר כך הם מפחיתים את היעדרויות העובדים מהעבודה ומאפשרים לעובדים להיות מרוכזים בעבודתם ולא להיות טרודים בחיפוש אחר פתרון עבור הילדים. על הדרך, כאשר מקום העבודה מארגן את הקייטנות, הם גם תורמים למוטיבציה של העובדים – העובדים רואים שלמקום העבודה אכפת מהצרכים והבעיות האישיות שלהם והם מעריכים זאת. יתכן אף שהעסק מרוויח מהקרבה הנוצרת בין ילדי העובדים המבלים יחדיו בקייטנה, ובעקיפין מביאים לשיפור היחסים בין העובדים.

חשוב לזכור שקייטנות ילדים צריכות לספק מסגרת חברתית, דבר בעל ערך בפני עצמו, והנאה עבור הילדים. אך במסגרת ההפעלות השונות בהחלט ניתן ורצוי לשלב גם ערכים חינוכיים וזה מה שעושים בקייטנות הילדים שמובילות למנהיגות.

החינוך נמשך גם בימי החופש

אמנם מערכת החינוך יוצאת לחופש, אך חינוך הילדים לעולם לא לוקח הפסקה ונמשך גם בימי החופש. קייטנה היא דרך טובה להמשיך בחינוך הילדים גם בימי החופש ואף לתת דגשים אחרים בחינוך הילדים, כמו חינוך לערכים ותכונות אותן מערכת הלימוד הבית ספרית מתקשה להעניק לילדים.

צילום: Pixabay

חברות וארגונים המספקים קייטנות מנהיגות לילדים, מתמקדים ביצירת תכנים לסדנאות והפעלות במסגרת מערכת החינוך, עם דגש על פיתוח מנהיגות צעירה. בין היתר חברות אול גם מציעות קייטנות לילדי עובדים, קייטנות השמות דגש על פעילויות בנושא מנהיגות בעזרת מגוון פעילויות ODT.

במסגרת הקייטנות החניכים מתנסים בפעילויות מעניינות, הרצאות מעצימות ואירוע השיא שהוא הרכבת מכונת רוב גולדברג.

קייטנת פיתוח מנהיגות – היכולת להיות מנהיג טמונה בכל אחת מאיתנו, אך אנו זקוקים לכלים ואימון אשר יאפשרו לנו לבטא יכולת זו. במסגרת הקייטנה החניכים זוכים להכיר את מושג המנהיגות ועקרונות המנהיגות, עבודה בצוות, פיתוח מחשבה יצירתית וחשיבה אסטרטגית.

קייטנת פיתוח מנהיגות בספורט – בדומה לקייטנת פיתוח מנהיגות גם כאן החניכים מפתחים את כישורי המנהיגות אך זה נעשה מתוך נקודת המבט של עולם הספורט בו המאמן משמש כמנהיג. במהלך הקייטנה החניכים יכירו היבטים שונים של מושג המנהיגות, חשיבותה בעולם הספורט והקוד האתי והערכים של עולם הספורט.

קייטנת מדריכים לעתיד – קייטנה זו מיועדת עבור אלו המתעניינים בתפקידי הדרכה שונים. בקייטנה זו החניכים יכירו את מושג המנהיגות בהקשר של הדרכה ויקבלו כלים שונים אשר הנדרשים לצורך הדרכה.

לסיכום, קייטנת מנהיגות מעניקה פתרון להורים העובדים, כמו גם לארגון אשר מפחית את היעדרויות העובדים ממקום העבודה ומעלה את המוטיבציה וההזדהות של העובדים עם העסק. אך המרוויחים הגדולים באמת הם הילדים הזוכים בזמן איכות, פעילות חברתית ותכנים מעשירים.

Exit mobile version