Site icon מקומון רמת גן

קורס עזרה ראשונה – ידע קריטי

מיטת בית חולים רופא אחות מיון צילום עמיעד טאוב

אתם נקלעים לאזור שבו רק לפני רגע התרחש מאורע מסכן חיים. פצועים בדרגות שונות נמצאים במקום ואתם מעוניינים להציע סיוע, להקל, לחלץ ובמידת האפשר, להציל חיים. קורס עזרה ראשונה הוא בגדר חובה לכל מי שמעוניין להעניק טיפול מהסוג הזה ולהרגיש נחוץ ויעיל יותר בשעות צרה.

מאחר ואנחנו חיים במדינה שבה אסונות קורים לעיתים רבות, בין אם מדובר על תאונות דרכים, פיגועי טרור, טביעה בבריכה או בים או התייבשות בקיץ הישראלי הלוהט – היכרות עם פעולות החייאה, יכולת להציע טיפול ראשוני וזיהוי נכון של סימפטומים שיכולים להעיד על סכנת חיים, כל אלה יעזרו לנו לחולל שינוי. באמצעותם נוכל להקל משמעותית על הנפגעים בסביבתנו.

מה לומדים במסגרת הקורס?

מאחר וקורס עזרה ראשונה הוא קורס פופולארי מאוד, שמתאים לקהל יעד רחב ולכל גיל, זהו גם קורס שמתקיים לרוב בקבוצות קטנות ומעניק ללומדים בו ידע רב. כדי שתוכלו להעניק טיפול מדויק תהיו חייבים להכיר את הפיזיולוגיה של האדם ואת האנטומיה שלו, וזהו אחד הנושאים המרכזיים בקורס. לאחר שתכירו את האנטומיה של האדם תוכלו להמשיך קדימה וללמוד לאבחן בעיות שונות, לטפל בפציעות, להעניק סיוע לנפגעי כוויות ואף לזהות סימפטומים של התקפי לב, פגיעות ראש ופציעות אחרות שיש בהן כדי לסכן חיים. ללא ספק בוגרי קורס עזרה ראשונה יכולים להעיד בפה מלא על תחושת ביטחון רבה יותר, ועל גאווה עצומה הנלווית לאפשרות שניתנה להם לספק טיפול חשוב בשעת חירום, טיפול שיכול במקרים רבים להתברר כמציל חיים.

היקף הקורס – ומחירו

רגע לפני שאתם בוחרים להצטרף למסגרת כזו או אחרת ולהצטרף לקורס עזרה ראשונה, חשוב שתבינו מה הן למעשה האפשרויות שלכם. אם כן, ישנם כיום קורסים שונים שאליהם תוכלו להירשם, וכדי שתוכלו לבחור את המתאים ביותר עבורכם מומלץ שתבחנו את תכני הקורס ואת היקפו. מי שרוצה לקבל ידע בסיסי בזמן קצר יוכל להירשם לקורס בן חמישה או שישה מפגשים, בעוד אנשים המבקשים לקבל ידע מקיף יותר יעדיפו כנראה קורס ממושך יותר. בהתאם לאורך הקורס ייקבע לרוב גם מחירו, כאשר הטווח רחב למדי. קורסים קצרים עשויים לעלות לכם כ-250 שקלים, בעוד קורסים ממושכים יחצו את גבול 500 השקלים. אגב, ישנם גם מקומות בהם תוכלו לבקש קורס פרטי, אחד על אחד, אם כי קורס כזה יעלה לכם יותר מ-1,000 שקלים, ואת זה כדאי לקחת בחשבון.

Exit mobile version