Site icon מקומון רמת גן

קביעת פרופיל צבאי

קביעת כשירות מועמד לשירות ביטחון (מלש"ב) לשירות צבאי מתקבלת על פי שני מדדים: קבוצת איכות (קב"א) הנמדדת על פי ציוני הבגרויות, מגמה, יחידות לימוד וכיוצא באלו. חלק עיקרי במדד הקב"א הוא דירוג פסיכוטכני ראשוני (דפ"ר) המדרג את המועמד לשירות על פי יכולותיו בתחומי חשיבה שונים. החלק השני המשפיע מהותית על שיבוץ המועמד לשירות הוא קביעת פרופיל פיזי-נפשי. כל המדדים האלו נבחנים ונקבעים עוד בצו הראשון.

ציון הפרופיל מחולק למספר דרגות מספריות הקובעות את כשירותו הרפואית של האדם לבצע תפקידים מסוימים בצבא. יש לציין כי לא מגבלה רפואית תביא להורדת הפרופיל וכי גם אם בכל זאת נקבע עבורכם ציון פרופיל מסוים ניתן לערער על ההחלטה בין אם כי לדעת המועמד לשירות הפרופיל אינו תואם את כשירותו או אם חל שינוי בריאותי מאז נערכו הבדיקות.

סוגי הפרופיל

מספרי הפרופיל הצבאי הינם רדנומליים וסמליים, אולם מאחורי כל מספר ישנה משמעות.פרופיל 97- האדם בריא לגמרי וכשיר לשרת בכל היחידות. פרופיל 82 – האדם בריא אך סובל ממגבלה כלשהיא, יחד עם זאת הוא כשיר לשרת בכל יחידות השדה. פרופיל 72 – האדם בעל מגבלה בריאותית כלשהיא – האדם כשיר לשרת ביחידות השדה אך לא בחיל הרגלים או בסיירות כלשהן. פרופיל 64 – האדם סובל ממגבלה בריאותית שאינה מאפשרת לו לשרת ביחידות השדה כחייל קרבי אך יכול לתפקד כתומך לחימה. פרופיל 45 – לאדם ישנם בעיות בריאותיות שאינן מאפשרות לו לשרת בצבא בתפקידי לחימה או אחזקה. פרופיל 24- האדם אינו כשיר זמנית לשרת בצבא, נקבע לרוב עקב פציעה כלשהיא ולאחר זמן מה הפרופיל מתעדכן בתום התהליך הרפואי. פרופיל 21 – האדם אינו כשיר לשרת בצבא כלל מסיבות רפואיות בין אם נפשיות או פיזיולוגיות. בנוסף ישנו פרופיל 25 המוענק למתנדבים שגויסו על אף שבתחילה נמצאו בלתי כשירים לכך (פרופיל 24 או 21).

גיוס נעים. צילום: pixabay

ערעור על קביעת הפרופיל

אם ברצונכם לערער על הפרופיל שנקבע לכם במהלך הצו הראשון הדבר בהחלט אפשרי אולם יש לפעול במהירות ובצורה מסודרת. על המועמד לשירות לפנות לצבא לא יותר מחודש לאחר קביעת הפרופיל בצו הראשון ובכל מקרה מיד עם השינוי שחל במצבו הבריאותי. בפנייה יש לצרף את המסמכים העדכניים המסבירים מבחינה רפואית מדוע מוגש הערעור וכן פירוט בקשת המערער. את הפנייה ניתן לשלוח באינטרנט ליחידת הקלט (מיטב) ולקבל אישור הגשה במסרון. בסיום הטיפול בבקשה תעודכנו בתשובה ואם הצבא יאשרה תקבלו זימון לוועדה רפואית או לקצין בריאות נפש (קב"ן) על מנת לקבוע פרופיל מחודש.

בנוסף, מועמד לשירות צבאי המעוניין לשרת בחיל הרגלים על אף שהפרופיל הנקבע לו אינו מאפשר לו יכול להגיש בקשה להיות מוכר כחריג. את הפנייה יש לעשות באופן דומה ליחידת הקלט.

Exit mobile version