Site icon מקומון רמת גן

צריכים לאחסן את תכולת הדירה? הינה כמה טיפים לאחסון נכון ויעיל

אחסון תכולת דירה הוא מלאכת מחשבת. כדי להפיק תועלת מאחסון נכון ויעיל וכדי לאתר בקלות פריטים חשובים ולשלוף אותם במהירות מומלץ לתכנן את האחסון מראש גם כדי שתכולת הבית תאוחסן בצורה בטוחה, גם כדי שהיא תשרוד את תקופת האחסון ללא פגע וגם כדי שיהיה אפשר לאתר ולשלוף ממנה פריטים חשובים. אז איך מאחסנים נכון את תכולת הבית ואיך שומרים עליה במשך כל תקופת האחסון? הסוד הוא בתכנון.

אחסון יש לתכנן

אחסון יש לתכנן. ראשית, עליכם לדעת מראש מה גודלו של שטח האחסון המיועד לתכולת הבית ולוודא שהוא נקי, אטום הרמטית ומוגן מפני חדירה של מזיקים או חלחול של מים. שנית, עליכם להבין ששיטת אחסון התכולה במחסן היא אחסון בפירמידה – כלומר בתחתית יאוחסנו הרהיטים הגדולים ומעליהם יאוחסנו רהיטים קטנים יותר וכן הלאה. הפריטים הקטנים ביותר יאוחסנו מעל הכול וקרוב מאוד לתקרת המחסן.

רהיטים כדאי לפרק

רהיטים – ובעיקר רהיטים גדולים – כדאי וצריך לפרק. מומלץ לפרק את הרהיטים ולעטוף כל חלק בניילון נצמד ובנפרד. את כל הברגים והאומים השייכים לרהיט אחד יש לסגור היטב בשקית אטומה ולצמידה לרהיט באמצעות נייר דבק חזק ועמיד. רהיטים שבירים או רהיטים מרופדים שעלולים להישרט או להיפגע, כדאי לא רק לעטוף בניילון אלא גם להכניסם לקרטון. מזרנים יש לעטוף היטב כדי למנוע הצטברות אבק וכניסה של חרקים קטנים העלולים להסב נזק. רצוי להיעזר בבעלי מקצוע המיומנים בפירוק, בהובלת רהיטים ובאחסונם.

ריקון מים ממכשירי חשמל

מכשירי חשמל המכילים מים בצינורותיהם – כמו מכונת כביסה ומקרר – יש לרוקן בטרם אחסונם והדבר חשוב מאוד על מנת למנוע נזק למנגנוני ההפעלה שלהם וכדי להימנע מהיווצרות עובש מזיק. לצורך ריקון המים ממכשירי החשמל יש להטות אותם בזווית של 45 מעלות ולאפשר לכל המים לצאת. אם הדבר אפשרי, יש לפתוח אותם ולנגב את שאריות המים היטב. יש לאחסן את מכשירי החשמל כאשר דלתותיהם פתוחות במשך כל תקופת האחסון.

(pexels)
פריטים חשובים שומרים לסוף

מומלץ לשמור פריטים חשובים לסוף כדי שיאוחסנו קרוב ככל האפשר לדלת המחסן באופן שיאפשר את איתורם במהירות ואת שליפתם בקלות. בין הפריטים החשובים נציין בגדים ומסמכים חשובים, וכדאי שהם יוכנסו לשקיות ולקרטונים ועליהם כיתוב ברור ומפורט לאיתור מהיר ולשליפה קלה ויעילה.

שמירה מיטבית על חפצים שבירים

חפצים שבירים קטנים או גדולים יש לעטוף היטב בעטיפות נייר ולהכניסם לקרטונים מרופדים ככל האפשר. יש לרשום על הקרטונים את תכולתם ולהוסיף באותיות גדולות את המילה 'שביר'. כך גם אתם וגם הצוות שמסייע לכם בהובלה ובאחסון תנקטו משנה זהירות ותאחסנו אותם מעל פרטים אחרים ולא בתחתית הערמה.

אחסון מיטבי הוא אחסון מתוכנן

אחסון מיטבי הוא אחסון מתוכנן היטב הכולל פירוק הרהיטים, כיסויים בסדינים ובניילון נצמד,  הצמדת ברגים לעטיפה, הכנסת חפצים פגיעים לקרטונים מרופדים, עטיפת חפצים שבירים בנייר עטיפה להגנה מרבית ורישום ברור של התכולה על הקופסאות או השקיות לצורך איתור מהיר של חפצים. אחסון תכולת דירה בטוח הוא אחסון במחסנים להשכרה שנותנים שירותי ייעוץ לקראת אחסון ומבצעים את האחסון בפועל. שטח אחסון טוב הוא שטח נקי וסגור הרמטית המאפשר שמירה מיטבית ומרבית על תכולת הבית לאורך שנים רבות.

Exit mobile version