Site icon מקומון רמת גן

צעד נוסף לכיוון צילום מקצועי – רקעים לצילום

בעידן הנוכחי בו לכולנו יש לפחות מצלמה משוכללת אחת ביד בכל רגע נתון (זו שבסמארטפון…), כולנו הפכנו צלמים סמי מקצועיים, בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לא.

בעוד מצלמת סמארטפון סטנדרטית יכולה לעשות כיום יותר ממה שמרבית המצלמות המקצועיות יכולות היו לעשות לפני עשרים שנים בלבד, לכולנו יש את האפשרות לצלם תמונות מדהימות מאינספור סוגים וסגנונות שונים, ורובנו אכן עושים זאת, אם לא מדי יום אז מפעם לפעם. עבור כל מי שרוצה לשדרג את יכולות הצילום שלו ולצעוד צעד נוסף אל עבר צילום מקצועי באמת, מומלץ בחום לבדוק אביזר פשוט יחסית אשר משדרג משמעותית את איכות התמונות המתקבלות. הכוונה היא לסוגים שונים של רקעים לצילום, ולאביזרים הנלווים אליהם

רקע לבן לצילום סטודיו, מעמד קיר, מתקן רקעים נייד ועוד – רקעים לצילום

סוגים שנים של רקעים לצילום מאפשרים לצלם תמונות מקצועיות, מסודרות, אסתטיות וברורות הרבה יותר. בעוד בעבר ניתן היה למצוא רקעים לצילום בעיקר בחנויות צילום (כשמצטלמים לתמונת הפספורט…) או בסטודיו של צלמים מקצועיים, בעידן הנוכחי כבר מדובר באביזר בו מחזיקים אנשים רבים בביתם, כמו גם לא מעט צעירים ובני נוער. כפי שכולנו נהיינו סוג של צלמים מקצועיים (לפחות במונחים של לפני עשרים ושלושים שנים), כך גם רבים מאיתנו משקיעים מעט יותר על מנת לשדרג את אפשרויות ויכולות הצילום שלהם, ורקעים לצילום מאפשרים לעשות בדיוק את זה – הם לא יקרים במיוחד (מאות בודדות של שקלים בלבד) ומאפשרים שדרוג משמעותי בסוג ואיכות הצילום שאנחנו מנפיקים.

חשוב להבין כי "רקעים לצילום" הוא קטגוריה בפני עצמו בעולם הצילום, וניתן למצוא בקטגוריה זו מספר סוגים שונים של אביזרים ורקעים.

(freepik)

למשל – מעמד קיר אתו מתקינים פעם אחת על הקיר, ועליו ניתן לתלות כמה סוגים שונים של רקעים, ולהחליף ביניהם בקלות ובמהירות. מתאים במיוחד עבור מקרים בהם יש לנו מיקום/חדר ספציפיים בהם אנו מצלמים באופן קבוע.

דוגמה נוספת היא מתקן רקעים מנייד – מתקן המורכב מחלקים המתחברים ומתפרקים בקלות וביעילות אותו ניתן לקחת לכל מקום (מתפרק ולכן ניתן לאחסון ונשיאה בתיק קומפקטי ונח, אשר ייכנס לכל רכב…), ועל גביו ניתן לתלות רקעים שונים. כך ניתן לקחת את המתקן גם לצילומים בחוץ, למשל, בבתים של חברים או מקומות אחרים מחוץ לבית/סטודיו וכו'.

ומה בנוגע לרקעים עצמם? מה מופיע בהם? ובכן, גם כאן קיים מבחר רחב יחסית, אך הרקעים החשובים והשימושיים ביותר הם רקעים חלקים למיניהם. למשל – רקע לבן או ירוק המשמש לצילומי סטודיו או רקע בצורת T – רקע אחיד אשר אינו מסתיים ברצפה בפינה חדה, אלא ממשיך באופן מעוגל גם לרצפה (כך שניתן לעמוד על חלקו האופקי המגיע לרצפה). כך ניתן "לשבור" את הקו המתקבל מהמפגש בין הקיר האחורי לבין הרצפה, קו אשר גורם ללא מעט בעיות בצילומים מקצועיים מבחינת תאורה והאופן בו היא מקרינה ונתפסת באזורים שונים של התמונה.

להזמנה אונליין של רקעים לצילום, ציוד צילום, התקנים חכמים וגאדג'טים גלשו לאתר 2Click בכתובת https://www.2click.co.il/
Exit mobile version