Site icon מקומון רמת גן

צמחי גינה לעונת החורף

החגים חלפו להם והחורף ממש מעבר לפינה, אומנם הגשמים מתעכבים קלות, ולכן זהו הזמן הטוב ביותר לבחור צמחי גינה לעונת החורף. הבאנו בפניכם כמה סוגים של צמחי גינה שכדאי מאוד לטפח ממש עכשיו, כך תוכלו ליהנות מגינה צבעונית ויפה. אז לא משנה אם הנכם נמצאים בתהליך הקמת גינות בחורף או מעוניינים לשדרג את הגינה, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם!

פרחי חורף, הם למעשה פרחים חד עונתיים הידועים במראה האצילי שלהם. לרוב נהוג לשתול אותם בעונת הסתיו, על מנת שיפרחו במלוא הדרם בימי החורף. טיפוח גינות בחורף מתחילים כבר בעונת הסתיו, מכיוון שפרחים אלה ניזונים ממי הגשמים ונמצאים בשיא פריחתם בחורף. רק נציין שפרחים אלה מעניקים תחושה חורפית קסומה, בשל הצבעוניות שלהם והריח החורפי שמשתלב היטב עם ריח האדמה הרטובה.

אז בואו נכיר צמחי גינה המתאימים לחורף

צמחים ופרחים אציליים כמו רקפות בר ותורמוס ההרים

פרחים מרשימים ואציליים מתאימים מאוד לעונת החורף כמו פקעות של צמחי בר שיכולות להיות זנים שונים של פרחים העומדים יציבים גם בעונת הגשמים. פרחים כמו רקפות בר, זעפרן ותורמוס ההרים יכולים לכסות שטחים קטנים או גדולים ואינם דורשים התעסקות רבה בימי החורף.

צמחים ממשפחת הלועניתיים כמו לוע הארי

לוע הארי מאופיין בצמחים עשבוניים המכילים פרחים קטנים יחסית במגוון רב של צבעים, סוגים ומינים. המראה שלו מזכיר מעט צורת פה של חיה, ומכאן נגזר שמו. בישראל קיימים שולשה סוגים נפוצים של הצמח; לוע הארי גדול שפרחיו ארגמניים, סוג קטן יותר שפרחיו ורודים, ולוע הארי הסיצילי שפרחיו בגוונים צהובים. רוב הזנים הינם זקופים וניתן לשתול אותם באדמה, באדניות ובעציצים.

פרחים ממשפחת הפעמוניתיים  כמו לובליה

לובליה הוא צמח ייחודי ובולט המגיע במגוון רב של צבעים. ניתן למצוא אותה לרוב בגווני סגול, אך גם בכחול, ורוד ולבן. הצמח צומח בצורה כדורית לפחות עד קוטר של 25 ס"מ בצורה צפופה ועדינה, ולכן הוא מתאים לתחום שטחים גדולים, לעציצים תלויים או לפינות נוי בגינה.

טיפוח גינה חורפית. צילום: ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות

סיגל אמנון ותמר

צמח זה הוא הפופולרי ביות בעונת החורף, מכיוון שהוא זקוק למזג אוויר חורפי כדי לצמוח במלוא הדרו. ניתן למצוא מגוון זנים של סיגל אמנון ותמר, החל מזנים ננסיים ועד זנים גדולים ויפים בשלל דוגמאות יפהפיות המקנות לגינה מראה חורפי ייחודי. מומלץ לשתול את צמחים אלה במרווחים של לפחות 25 ס"מ מאחד לשני ולזכור בעת בחירת מיקום השתילה שהם צומחים לגובה.

מרוות גרג

מרוות גרג הוא גם אחד הצמחים הפופולריים לשתילה בחורף והוא עמיד מאוד לגשמים. ישנם זנים שונים, אך רובם מתאימים לחורף כמו זן בשם "פורמנס רד" בגוון אדום, ורוד, לבן ועוד. יש לזכור שמצח מרווה גרג צומח מהר מאוד ומגיע לגובה של כ- 80 ס"מ. ניתן לשתול אותו בערוגות, עציצים, אדניות ועוד.

מנתור מאפיר

מנתור מאפיר הוא צמח נהדר לשתילה בחורך ומאופיין בפרחים ריחניים ובצבעים המתאימים לאווירת החורף כמו ורוד, סגול, לבן ואדום. ניתן למצוא שבעה מינים של מנתור מאפיר וליהנות מגינה ריחנית המשתלבת היטב עם ריח הגשמים. תוכלו לבחור בין זנים גבוהים או נמוכים ולשתול אותם בערוגות, אדניות ועציצים.

צמחי תבלין

עונת החורף היא נהדרת לשתילת תבלינים וצמחי מרפא, כך תוכלו לצאת לגינה, לקטוף צמחים ולהכין תה ריחני מחמם. תוכלו לשתול נענע, מליסה, אזוב התה, כוסברה, שמיר, עירית ועוד. חשוב כמובן לשמור על מרווח בין הצמחים ולהשקות היטב במידה ולא גשום.

 

המאמר נכתב באדיבות ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות 054-5228882

eran@omanuthagina.co.il

 

 

Exit mobile version