Site icon מקומון רמת גן

צחי זליכה, בראיון מיוחד לט"ו בשבט: "לעבודה חקלאית חינוכית יש תפקיד מאוד חשוב אצל ילדינו"

בריאיון למקומונט רמת גן מספר צחי זליכה, תושב רמת גן ומחזיק תיק הגנים והנוף בעיר, על הדרך שעבר עד שהגיע לכהן בתפקיד ועל המאמץ להחזיר את רמת גן לימי הזוהר כעיר הגנים של ישראל. ט"ו בשבט, יהיה אחד מרגעי השיא בעשייה שלו. ריאיון מיוחד לכבוד החג.

ספר קצת על עצמך, על התפקיד הנוכחי, ואיך הגעת אליו?

צחי זליכה, בן 43, תושב רמת גן מלידה, מכהן במועצת העיר מגיל 28 במשך שלוש קדנציות. היום אני מחזיק תיק הגנים ונוף ותיק התרבות. בנוסף אני מכהן גם כיו"ר תאגיד מי רמת גן. הגעתי לפוליטיקה  כאשר הייתי פעיל סטודנטיאלי וחבר הנהלת התאחדות הסטודנטים בישראל. הייתי בין אלה שנאבקו על שכר הלימוד ומעורב בהרבה מאבקים של הציבור החילוני למען ישראל חופשית וככה הגעתי למרצ. הצטרפתי עוד בימי יוסי שריד ובהשראתו התמודדתי בפעם הראשונה למועצת העיר ואחר כך נבחרתי לעמוד בראש מרצ בשתי מערכות הבחירות האחרונות, ומאז אני סגן ראש העיר. אני נשוי לדנה ואבא למורן ואיתי ולעוד והמון בעלי חיים שמסתובבים לנו בבית.

כבר עשר שנים שאני עוסק בלי הפסקה בטיפוח הגנים העירוניים ברמת גן ובמיוחד במאמץ להחזיר את העיר לימיה הגדולים כעיר הגנים של ישראל. אנו עושים הרבה תהליכים, כולל שיתוף הציבור, הכל בכדי להחזיר את התושבים בחזרה למרחב הציבורי ולמראות הירוקים בעיר.

איך היית משפר את איכות הסביבה בעיר? מהי תכנית החומש לשיפור העיר?

צחי זליכה על רקע אחד מגינות המשחקים בעיר. צילום מתוך אלבום עצמי

תכנית החומש שלנו כוללת יותר מ-25 גינות כלבים ופארקים שונים, החל מהגינות הקטנות בשכונות ועד לפרויקטים רחבי היקף כמו גן הקופים והר הבנים.

בנינו גינות כלבים, ולהבדיל, בקרוב תוקם גינה לילדים עם צרכים מיוחדים, גינות משחקים ייחודיות, גינות שמיועדות לקהלים יותר מבוגרים, התקנו הצללות, חידשנו צמחיה, עשינו לכל גינה מתיחת פנים משלה ופשוט החזרנו את התושבים לגינות שהיו נטושות ומוזנחות שנים.

מהן התכניות בעיר לכבוד ט"ו בשבט?

ט"ו בשבט יהיה אחד מרגעי השיא. קודם כל פרויקט אישי שאני מוביל ממש בימים אלה הוא הקמת גינה חינוכית חקלאית ליד בית הספר "המתמיד". ההורים בינינו זוכרים שבילדות היינו הולכים לחווה חקלאית ומלכלכים קצת את הידיים באדמה. שותלים, קוטפים, משקים, מטפחים. הילדים שלנו רואים ירקות רק בסופרמרקט. אני חושב שלעבודה חקלאית חינוכית יש תפקיד מאוד חשוב אצל ילדים והייתי רוצה לראות איך כל שכבה מעבירה את האחריות לטיפוח הגינה הזו לשכבה שמתחתיה. כך בונים מסורת בית ספרית שמתכתבת עם המסורת העירונית שלנו לטיפוח הסביבה.

בסוף השבוע של ט"ו בשבט ישנן שורה של פעילויות ברחבי העיר ובעיקר בגינות העירוניות, כגון: סדנאות למבוגרים בגינות הקהילתיות שבמסגרתן הציבור יבנה יחד מוצר לטובת הגינה הקהילתית, כמו מתקני האכלה ושתייה לציפורים בגן אמנון ותמר, קיר ירוק שנקים בגן אברהם, בריכה אקולוגית קטנה בגן אלי כהן וספסל פסיפס בגינת הכבאים. בגן אלקס המחודש ייערך טקס נטיעות וישראל זינגר צפוי להגיע עם שתיל ולקחת חלק באירוע. בנוסף, העירייה יוזמת 16 מסלולי סיור עירוניים בין היתר בגן אברהם, בלב עיר גנים, מה שפעם נקרא "העמק", במתחם הר הבנים, בהר הארנבות, בהר נפוליאון וכמובן בפארק הלאומי וגם בבית קריניצי, בעשר תחנות, בכפר אז"ר ואפילו סיור לילה לצעירים בלבד. כל הסיורים הם בהרשמה מראש ומחציתם כבר מלאים לחלוטין אז מומלץ למהר.

Exit mobile version