Site icon מקומון רמת גן

פתח למחדל: בעיריית רמת גן טרם הסדירו את נושא ניהול תקציב הגנים

בעיר רמת גן נאלצות הגננות לנהל את תקציב הגן מחשבונן הפרטי וזאת בניגוד להוראת החוק. על פי חוק יש להפקיד את הכספים בחשבון בנק נפרד על שם המוסד שהגננת היא מורשת חתימה בו. אולם בפועל הרשות לא פותחת חשבונות כאלה והגננות נאלצות להפקיד את הכספים לחשבונן הפרטי. 

בימים האחרונים פנתה מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, שרה דורות, למנהלת אגף החינוך בעיריית רמת גן, הגברת אורית איתיאל, בדבר הסדרת מצב ניהול החשבונות הכספיים של גני הילדים בעיר. מהסתדרות המורים נמסר כי "אם עד לתאריך ה-13.6 (ה') עיריית רמת גן לא תגיב, הסתדרות המורים תכריז על סכסוך עבודה. מכתב התרעה נשלח ב-30.5, (ה'). משרד החינוך במחוזות השונים נמנע מלנקוט עמדה ולא פועל כמתחייב לאכיפת העיריות בהתאם להוראות החוק."

גן ילדים. אילוסטרציה. Pixabay

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד מגנה בכל תוקף את המצב שנוצר: "העירייה אינה פותחת עבור גני הילדים בעיר חשבונות תאגיד כמתבקש על פי הוראות תקנות לימוד חובה (יעוד כספי תשלומים) תשס"ד-2004. לא זו בלבד, אלא שהגננות אף נדרשות לפתוח חשבון בנק פרטי על שמן, אליו מופקדים כספי הגן. זהו מצב בלתי נסבל, שמנוגד לחוק ועלול אף לפגוע בגננות, לרבות מול רשויות מס הכנסה".

פנינו לעיריית ר"ג לקבלת תגובה, אך זו לא הגיע עד לשעת כתיבת שורות אלו.

Exit mobile version